maat 'middel'?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

neinie

maat 'middel'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 21:30

Hallo,
ik heb voor mn pony een klein dressuurzadel, waar een dressuur sjabrakje maat cob onder moet. (vz cob gaat trekken, omdat de pasvorm niet goed is. Full is weer veel te groot en kan als deken dienen Clown ) Nou zag ik op de divoza site sjabrakjes met maat 'middel'. Weet iemand wat ik me daar bij voor moet stellen? Zouden dat misschien de sjabrakjes zijn die ik zoek?
Alvast bedankt!

Dabo

Re: maat 'middel'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:54

Ik denk persoonlijk dat 'middel' maat cob is. (zal wel veelzijdigheid zijn..)
Maat cob is er wel in dressuur, maar die moet je met een lantaarntje zoeken. Br heeft ze wel.

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 21:33

Dat dacht ik zelf eigenlijk ook al wel, helaas.. In het rijtje met maten stond: dressuur, middel, pony en veelzijdigheid. Neem aan dat dressuur en veelzijdigheid dan maat full zijn, dus daarom hoopte ik dat 'pony' een cob vz was en 'middel' een cob dressuur of iets ertussenin. Zal binnenkort wel langs divoza gaan en het daar navragen. In ieder geval bedankt voor je reactie!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 23:56

graag gedaan, maar ik vrees het niet...

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 18:13

neinie schreef:
Dat dacht ik zelf eigenlijk ook al wel, helaas.. In het rijtje met maten stond: dressuur, middel, pony en veelzijdigheid. Neem aan dat dressuur en veelzijdigheid dan maat full zijn, dus daarom hoopte ik dat 'pony' een cob vz was en 'middel' een cob dressuur of iets ertussenin. Zal binnenkort wel langs divoza gaan en het daar navragen. In ieder geval bedankt voor je reactie!

Nee, dit gaat om de vorm van het dekje.

Middel zit tussen DR en VZ in. Dus voor een dressuurgericht veelzijdigheidzadel.

Succes met het vinden, ik kan je daarbij helaas niet helpen.

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 11:33

misschien toch maar even bellen

sjimmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 11:40

Voor een pony dressuur zadel heeft escadron. Een pony maat past heel goed. En is wel in verschillende ruitersport zaken verkrijgbaar.

Jos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 15:05

Divoza in Leek heeft wel, cob dekjes voor een dressuurzadel, ook Kootstra in Grroningen verkoopt ze, dan zijn ze van Imperial Riding

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:53

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 11:02

Bedankt allemaal! Bij Kootstra ga ik dan iig even kijken en bij Divoza kom ik binnenkort vast ook nog wel.Bloos
@Leonieke: zou je ze willen opmeten? Ik heb namelijk een dressuur sjabrakje dat echt perfect past. Ik kan er geen merkje op vinden, dus heb geen idee waar het van is, maar hij lijkt wel verdacht veel op de sjabrakjes die jij bedoelt! Dan is bestellen dus ook nog een optie.. Ja

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:24

neinie schreef:
Bedankt allemaal! Bij Kootstra ga ik dan iig even kijken en bij Divoza kom ik binnenkort vast ook nog wel.Bloos
@Leonieke: zou je ze willen opmeten? Ik heb namelijk een dressuur sjabrakje dat echt perfect past. Ik kan er geen merkje op vinden, dus heb geen idee waar het van is, maar hij lijkt wel verdacht veel op de sjabrakjes die jij bedoelt! Dan is bestellen dus ook nog een optie.. Ja

Ga ik voor je doen Knipoog .
Ik laat het je z.s.m. weten!!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:41

Ik ken het probleem. ik heb een haf van 1.35 die ik met een dressuurzadel rijd. De pads van harry's horse passen bij mij goed. De curly dekjes ook trouwens. Ik heb ook een full van Imperial riding die goed past. Nog niet echt een dresuurdekje maat cob kunnen vinden. De gemiddelde maat full is echt te groot, die ligt op haar schouder en gaat dan omvouwen, ziet er echt niet uit.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 23:32

neinie schreef:

Bij deze de maat; Zowel de ruglengte als de hoogte is 51 cm.
Het dekje op mijn site heb ik in voorraad, maar er zijn eventueel op bestelling nog andere modellene n kleuren verkrijgbaar.

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 18:24

@leonieke: bedankt dat je het even hebt opgemeten. Dat sjabrakje is idd precies dezelfde afmeting als ik graag wil hebben dus als ik hier in de buurt niets kan vinden, ga ik zeker bestellen Lachen

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 11:16

neinie schreef:
@leonieke: bedankt dat je het even hebt opgemeten. Dat sjabrakje is idd precies dezelfde afmeting als ik graag wil hebben dus als ik hier in de buurt niets kan vinden, ga ik zeker bestellen Lachen

Ik zie dat je in Groningen woont. Als je zin hebt mag je deze vakantie langs komen hoor. Ik woon in Bovensmilde, vlakbij Assen. Dat hoeft op zich niet zo ver te zijn. Stuur me anders even een PB.