welk zadel met veel beensteun en diepe zachte zit??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

channie18

welk zadel met veel beensteun en diepe zachte zit??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 00:37

hoi,

ik heb net mijn KN dressuurzadel verkocht, en ben nu dus opzoek naar een nieuw zadel. Ik heb nu een anky geprobeerd en die zit echt super alleen blijkt dit type zadel niet op mijn paard te passen. Ik zoek nu dus een zadel die net als de anky iets meer steun geeft en zacht zit. (Kieffer en stubben vallen af). Wie heeft er nog een suggesties?

groetjes

Phant0m

Re: welk zadel met veel beensteun en diepe zachte zit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 00:40

hulzebos.
ben helemaal verliefd op dit zadel.
kost wat, maar dan heb je ook iets Knipoog

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 00:41

ik vind hulzebos een te gedwongen zit hebben ik krijg daar last van in mijn rug en liezen, en ik wil liever ook geen maatwerk zadel, want hij moet op meerdere paarden passen..ik vind het wel mooie zadels..
Laatst bijgewerkt door channie18 op 13-12-07 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 00:41

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 00:43

heb ik ook al geprobeerd en mijn paard wil daar niet op lopen...hij word helemaal ontdeugend met dat zadel..(pff ik weet het is echt lastig om een goed passend zadel voor beide te vinden)

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 00:45

Weet je dan zeker dat je paard op dit moment geen rugklachten heeft? Wil hier niet mijn zadel verdedigen hoor maar mijn pony heeft ook een moeilijke rug en ik heb juist voor de anatomica gekozen omdat er naar de anatomie van het paard gekeken is en het veel schoudervrijheid geeft. Succes met je zoektocht!

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 00:47

Ik heb een kentaur, super fijn zadeltje Haha! Heb hem nog niet zo lang, heb ook veel moeite gehad om een passend zadel te vinden voor mijn paard. Heeft een erg hoge schoft en doordat het zadel wat ik er de eerste keer op had erg drukte begon hij te bokken enz. Daarna kentaur gekocht en ben echt super tevreden!
http://www.kentaur.cz/

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 00:48

nee met mijn KN loopt ie super.. alleen ik rij mezelf helemaal open op de KN hij is gewoon te hard en geeft te weinig steun mijn paard reageerd erg sterk erop als een zadel niet past...en ik heb al van veel verschillende mensen gehoord dat ze de anatomica zadels terug hebben gebracht omdat de paarden er erg vervelend van werden...(paard op mijn stal heeft er zelfs erge rugklachten aan overgehouden terwijl die volgens de zadelmaker helemaal geweldig paste)

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 00:49

hoe is het leer dan van de kentaur ze zien der wel fijn uit..en wat is ongeveer de prijs van deze zadels

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 00:49

Tja als er onkundige mensen naar kijken krijg je dit soort taferelen. Ik ben wel heel blij met mijn zadel hoor Haha! Ik wens jou succes met het zoeken!

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 00:52

Dit zijn geen onkundige mensen geweest maar de officiele dealers van antomica (drunensruiterhuis) maar het is fijn dat jou pony er wel goed op loopt iedere paarden rug is anders, maar de rug van mijn paard is helaas niet gebouwd voor dit zadel (vind het zadel opzich wel goed zitten)

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 00:53

Prijs van de kentaur valt mee. Ik heb de elektra. Op de foto op de site lijken de kniewrongen wel minder dan ze in het echt zijn. Maar ik heb hem zelf niet hoeven betalen maar de prijs lag ergens bij de 800 euro. Niet veel, maar ik ben niet van mening dat een iets goedkoper zadel niet goed is, zoals sommigen zeggen.

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 00:53

Ik weet niet of je het wat vind maar ik twijfelde tussen deze 2 zadels. De Euroriding Diamant is ook een heerlijk zadel. Het Anky zadel zat ook fijn maar lag niet goed op mijn pony

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 00:55

Omdat mijn Passier GB niet meer fantastisch ligt op mijn paard en al wat ouder is, ben ik ook op zoek naar een zadel (morgen komt zadelmaker...).

Mijn paard is inmiddels 17 en mijn budget is iets te klein voor weer een Passier GB, anders had ik er zó weer zo eentje gekocht. Heb er nu 8,5 jaar mee gedaan en ben er al die tijd dólgelukkig mee geweest. Zit super fijn en ligt op vele paarden heel goed!

(PS: ik ben ook super geinteresseerd in de diverse Kentaur modellen en ga er morgen dus een aantal proberen. Heb er alleen maar hele goede berichten over gehoord.)

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 00:57

ik vind het belangrijkste dat mijn het zadel goed past dus prijs maakt mij weinig uit en als het zadel wat mij goed zit en het paard goed past toevallig goedkoop is komt dat mooi uit!!haha! ik ga zeker naar de kentaurs kijken! ik heb hier thuis nu een anky op proef liggen maar die past helaas niet op mijn paard hij zit echter super! een euroriding diamant heb ik gehad maar daar reed ik mezelf ook op kapot..(ik weet het ben echt erg en veel eisend haha)

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 01:03

Ja ik ben er echt tevreden over. Zeker de elektra proberen he Haha! Clown Haha. Zadel ligt op mijn paard met hoge schoft super. Glijdt niet weg, en valt niet achterover ofzo. Zit ook heerlijk. Lekker diep en aangesloten maar zeker geen gedwongen zit.
En het leer, heb ik verder niet veel verstand van Frusty maar het ziet er goed uit. Clown Maar ja, dat kan je bij het passen zelf beoordelen Haha!
Laatst bijgewerkt door Anonymous_ op 13-12-07 01:06, in het totaal 1 keer bewerkt

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 01:05

dat is wel wat ik zoek ik moet wel wat steun hebben maar als ik te veel in een houding gedrukt word ga ik klemmen en krijg ik last van mijn liezen en rug..! ga zo'n zadel tocch maar is proberen bedankt voor de tip!

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 01:07

Ben benieuwd!! Hoor het wel als het zover is en wat je er van vind. Knipoog

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 10:19

Ik heb ook een Kentaur, maar dan het model Medea II. Mijn paard heeft ook een moeilijke rug (mede door zijn leeftijd (bijna 23)) met weinig bespiering. Bij hem was het ook moeilijk om een passend zadel te vinden, maar de Medea past perfect. En zit ook verrukkelijk! De nieuwprijs van de Medea is volgens mij rond de 850 euro.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 10:21

Ik vind Kentaur zadels erg fijn, maar dat is wel een stapje terug vergeleken met een KN of Anky.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 10:24

Ik ben van een kn overgestapt naar een schumacher dressage comfort.
Heerlijk zadel, dikke wrongen, En een zachtere zit dan kn.
ook een diepe ,maar geen gedwongen zit.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 14:02

Ik heb een passier PSL met flinke kniewrongen. Ik vind het zadel lekker zitten Ja En heeft ook zeker een goede pasvorm voor het paard, die PSL staat er om bekend dat hij veel schoudervrijheid heeft (en een iets verende boom maar dat hebben alle passier zadels geloof ik)

Via de link in mijn onderschrift kun je foto's zien

yvonne101

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 14:06

Ik heb sinds kort een Euroring Luxor. Zit super. Lag op mijn nieuwe paard toen ik hem ging probern. Het zadel was niet te koop dus heb een nader (bijna) nieuwe gekocht.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 14:52

channie18 schreef:
ik vind hulzebos een te gedwongen zit hebben ik krijg daar last van in mijn rug en liezen, en ik wil liever ook geen maatwerk zadel, want hij moet op meerdere paarden passen..ik vind het wel mooie zadels..

Dat hoeft niet hoor. Dat geldt misschien voor de WB-4, ik heb nu een Dynamic-3 en die heeft dat veel minder, hij is een stuk vlakker dan mijn vorige WB-4.
Er zijn ook genoeg mensen die een Hulsbos op meerdere paarden gebruiken.

Melis20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:37

Hey ik heb ook een kentaur.
Mijn paard had ook een erg moeilijk rug met schoft.
Dit is echt een super zadel ik heb de medea 2.
Erg lekkere zit en super steun aan knieen.
Succes met zoeken...