Vochtbult op rug, na rijden met Anky Pad?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

magic_lover

Vochtbult op rug, na rijden met Anky Pad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 13:18

n.a.v dit topic: [MD] Vochtbult op de rug na het rijden
ben ik wel benieuwd of meer mensen dit hebben....

Na het rijden met een anky pad, heeft mijn paard net achter de schoft een vochtbult.
die doet geen pijn en gaat na een aantal uur weer weg, maar het hoort niet zo.
het zadel past goed daar kan het dus niet aan liggen.

nu kwam ik tot de conclusie na een paar keer met een PK pad te hebben gereden, dat ze geen bult kreeg.
Aangezien de Pk's voorgevormd zijn, en de Anky's recht, wat dus gaat plooien als je het dekje in de kamer trekt, en dat dus waarschijnlijk gaat iriteren, kwam ik tot de conclusie dat het daar waarschijnlijk aan ligt.

ik ga het een deze dagen nog even testen of het ook daadwerkelijk zo is.
het zou ontzettend jammer zijn want vind ze verder erg fijn, maar die rechte bovenkant......
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 12-12-07 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Re: Vochtbult op rug, na rijden met Anky Pad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:19

ik zou die anky dekjes niet meer gebruiken dan, aangezien het waarschijnlijk door de rechte vorm gaat knellen

magic_lover

Re: Vochtbult op rug, na rijden met Anky Pad.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 13:21

dat was ook mijn idee, maar daarom wil ik het een deze dagen ook even uittesten of het daadwerkelijk door die dekjes/rechte vorm komt, want dan is het helaas, en heel jammer, maar dan gaan ze toch echt de deur uit......

MISTRAL94

Re: Vochtbult op rug, na rijden met Anky Pad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:25

Ik rij eigenlijk altijd met de Ankypads ik heb er geen problemen mee gehad. Ik kan je helaas dus ook niet verder helpen

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:27

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 13:30

ik had die idd gister doorgelezen, maar zal straks even de nieuwe reacties lezen! Ja

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:59

Ik heb ooit een paar keer met Ankypad gereden. Voor mij nooit meer. Die rechte bovenkant trekt/trok strak op de schoft, écht strak. Kon er met geen mogelijkheid nog een (stukje van) een vinger tussen krijgen en dat leek mij alles behalve prettig zitten. Gelukkig heeft Royal er niks aan overgehouden toen, maar ik heb wel besloten dat het geen dekjes zijn die in mijn collectie thuishoren.
Dus het kan goed hoor Angela, dat het door knellen komt.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:02

Ik rij alleen maar met de anky pads, ik vind ze juist super, ze nemen het vocht heel erg goed op en zijn na het rijden ook zo weer droog. Daarnaast blijven ze heel lang mooi, de kleur vervaagd niet en ze gaan niet kapot.

Ik trek wel altijd de voorkant in de kamer van het zadel en dat blijft bij mij dan zo zitten en komt dus niet op de schoft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:07

Ik vermoed dat het meer een combinatie zadel-dekje is.

Een vochtophoping ontstaat bij wrijving, als je het pad optrekt in de kamer van het zadel, en ondanks dat, er toch een bultje ontstaat, zou ik ook maar eens kritisch naar het zadel laten kijken.
Kan je tussen de kussens minimaal 3 vingers halen, van voor naar achter? Zitten er bobbels in je vulling, ter hoogte van de bult?
Mijn idee op het eerste gezicht zou zijn, dat je zadel wat brugt, en hierdoor, met een recht pad, wrijving veroorzaakt.

Rij eens een paar keer zonder dek, en voel na het rijden de rug na op warme plekken.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 16:21

Daan_Ordeal schreef:
Ik rij alleen maar met de anky pads, ik vind ze juist super, ze nemen het vocht heel erg goed op en zijn na het rijden ook zo weer droog. Daarnaast blijven ze heel lang mooi, de kleur vervaagd niet en ze gaan niet kapot.

Ik trek wel altijd de voorkant in de kamer van het zadel en dat blijft bij mij dan zo zitten en komt dus niet op de schoft.

daarom zou ik het ook zo jammer vinden want ben er verder erg tevreden over!
ik trek hem ook altijd met opzadelen goed in de schoft, hij gaat onder het rijden wel iets zakken maar niet dat ie superstrak op de schoft ligt.

bitch (leuke naam Haha! Clown) : ik heb hierdoor ook al een ander zadel aangeschaft, bij het andere zadel was het ook het geval, maar die lag dus echt niet goed, en deze wel, maar ik zal er nog eens kritisch naar kijken Knipoog
en een keer zonder dekje rijden.

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 18:22

Royaltjuh schreef:
Ik heb ooit een paar keer met Ankypad gereden. Voor mij nooit meer. Die rechte bovenkant trekt/trok strak op de schoft, écht strak. Kon er met geen mogelijkheid nog een (stukje van) een vinger tussen krijgen en dat leek mij alles behalve prettig zitten. Gelukkig heeft Royal er niks aan overgehouden toen, maar ik heb wel besloten dat het geen dekjes zijn die in mijn collectie thuishoren.

Dan heb je je dekje niet goed genoeg opgetrokken of het zou kunnen dat je zadel misschien iets minder ligt waardoor het dekje onder je zadel kan schuiven en dus strak trekt op de schoft..
Ik rij altijd met anky dekjes, trek ze hoog op in de kamer en daar blijven ze dan ook netjes zitten hoor Ja
de schoft ligt heerlijk vrij, heb er nog nooit problemen mee gehad

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:22

ik gebruik ze al jaren, maar heb er nog nooit last van gehad.
ik was ze wel altijd een paar keer voordat ik ze gebruik, zodat ze soepeler zijn en ze mooi naar de rug vormen en je ze goed in de kamer kunt trekken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 09:36

Ik had het bij mijn vorige paard juist andersom...

Met sommige andere dekjes kreeg ze een klein vochtbultje op haar rug na het rijden en met een pad niet... Clown

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:01

Ik rij ook altijd met anky pads en ben er zeer tevreden over.
Ik trek ze ook altijd hoog op bij de schof.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:59

Royaltjuh schreef:

Dit probleem heb ik ook met (anky)pads.
Heb ze nu dus niet meer, en mijn zadel ligt echt wel goed. Wordt regelmatig gecontroleerd.
De voorgevormde rugnaad - harry horse - pads die liggen super. Is gewoon écht die rechte lijn, dat is totaal niet ergonomisch met de niet-rechte rug Lachen

oempa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:24

Ik heb hetzelfde probleem met de Anky pads. De bulten bij mijn paard gingen dus niet weg. Aantal dierenartsen geraadpleegd. Toen kreeg ik het advies dat ik met 100% katoenen chabrakken moest gaan rijden. Ik moest elke keer na het rijden de bultjes met koud water afsponzen en elke keer als ik ga rijden moet ik met een schone chabrak rijden. Dit advies kreeg ik in oktober en de bulten zijn nu bijna weg. Dus nooit weer Anky pads!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:26

Stalgenootje had ook last van vochtbulten na het rijden, ze heeft er alles aan gedaan, uiteindelijk een fysiotherapeut erbij gehaald, en nu is het over.
het kwam bij haar paard niet door verkeerd dekje of slecht passend zadel, maar haar paardje bleek nogal vast te zitten in de rug/lendenen, schoft etc.

misschien dat het bij jouw paard ook zoiets is. succes ermee!

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:29

Allejandro schreef:
Royaltjuh schreef:

Dit probleem heb ik ook met (anky)pads.
Heb ze nu dus niet meer, en mijn zadel ligt echt wel goed. Wordt regelmatig gecontroleerd.
De voorgevormde rugnaad - harry horse - pads die liggen super. Is gewoon écht die rechte lijn, dat is totaal niet ergonomisch met de niet-rechte rug Lachen

ik rij zelf ook liever niet met anky pads, nooit geprobeerd trouwens maar ze lijken me ook niet zo lekker liggen omdat ze recht zijn aan de bovenkant. voor mij ook alleen HH Tong uitsteken

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:37

anky-pads zijn recht en paardenruggen (als het goed is!) niet. dat 'matcht' dus niet lekker.
ik heb zelf ooit 1 zo'n pad gehad, en die is rap de deur weer uit gegaan. rijd nu altijd met PK pads, die wél rugvorm hebben.

kan me levendig voorstellen dat je zo'n irritatie-plek kan krijgen van een slechtpassend dekje. weg dat ding dus!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 17:58

even een update, ik heb nu 2x met een pk pad gereden, vrijdag en zonet.

vrijdag had ze nog wel een bult gekregen, maar vandaag.... niks te zien?!!

SnoopyGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:58

ik had ook precies het zelfde met me anky pad

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:15

ik ben ook niet tevreden over de ankypads, mijn paard zijn haren waren onder het dekje afgeschuurd.

maar aangezien ik wel fan ben van pads,
heb ik nu de polypad en de dikke van br, en die bevallen mij, en me paard hartstikke goed.