Wintec webbers of andere T beugelriemen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

messica

Wintec webbers of andere T beugelriemen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 14:22

Hoi,

Ik zoek beugelriemen bij mijn wintec zadel. Ik wil de beugelriemen onder het zweetblad dragen dus nu zat ik aan de Wintec webbers te denken of gewone beugelriemen met zo'n hoesje eromheen! Wat is jullie ervaring met de Wintec webbers of andere T beugelriemen, hoe bevalt dit, en hoe zit dat met het opsteken van de beugels?

Natascha

Re: Wintec webbers of andere T beugelriemen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:28

ik heb die van Wintec. Ben er tevreden mee maar opsteken van beugels kan ik er niet mee. Die leg ik altijd los over mijn zadel heen.

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:48

Ik heb ook die beugelriemen. Ik vind ze idiaal maar je kan ze helaas niet opsteken.

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:25

hoi Messica,

Ik heb een paar van die beugelriemen bij mijn zadel gekregen.
een set lange en een set kortere (die laatste zijn nog helemaal nieuw)

als je belangstelling hebt mag je ze wel overnemen want ik ga ze niet gebruiken.

Ik hoor wel of je het wilt.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:05

Wij hebben die beugelriemen op een aantal zadels zitten (manegepony's). Ik vind ze niet zo fijn, de gaten scheuren snel door.
Opsteken kan wel, je maakt de sluiting los, schuift de beugel helemaal naar boven, maakt de sluiting weer vast (onder de beugel dus) en stopt de riem door de beugel, klaar is kees!

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 17:53

Ik vind het hele fijne dingen. Goed systeem!

Je moet zel wel op tijd gaan vervangen als je ze op een lederen zadel gebruikt daar het anders gaat 'schuren'.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 20:02

Marije_jiplover schreef:
Wij hebben die beugelriemen op een aantal zadels zitten (manegepony's). Ik vind ze niet zo fijn, de gaten scheuren snel door.
Opsteken kan wel, je maakt de sluiting los, schuift de beugel helemaal naar boven, maakt de sluiting weer vast (onder de beugel dus) en stopt de riem door de beugel, klaar is kees!

Vetgedrukte: Juist! Ik heb ze ook gebruikt tot in in het midden van een stuk galop plots mijn beugelriem verloor! Bleek het gat niet doorgescheurd te zijn, het was maar een beetje versleten (normaal gebruikt). Maar toch al versleten genoeg om de haak door te laten floepen! Ik vind ze sindsdien eigenlijk gewoon gevaarlijk...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 22:43

Ik heb ze van Prestige( leer) en die blijven goed. Er zit een extra gaatje helemaal bovenin zodat je ze ook op kunt steken. Waren wel duur, 70 euro, maar heb ze al 2 jaar en ze rekken niet uit (zacht leer met nylon kern).

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 22:48

Heb ze op stal liggen van Wintec en ik vind het prettige beugelriemen. Ze zijn idd niet echt geschikt voor intensief gebruik, maar dan zou je de optie van germie kunnen overwegen. Die zien er ook mooier uit Lachen

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 18:17

germie schreef:
Ik heb ze van Prestige( leer) en die blijven goed. Er zit een extra gaatje helemaal bovenin zodat je ze ook op kunt steken. Waren wel duur, 70 euro, maar heb ze al 2 jaar en ze rekken niet uit (zacht leer met nylon kern).

Die van wintec kan je ook opsteken. ( Zit ook extra gaatje in ).

Wist niet dat prestige ze ook heeft? Goed! Past bij m'n prestige zadel. Als ik er nog eens nodig heb dan haal ik die!!!

Germie: waar heb je deze gekocht?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 18:50

Ik heb ze bij Pegasus in Appingedam gekocht, weet niet of ze ze nu nog hebben.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:49

fijne riemen maar ik heb een kentaur medeaII en daarbij lopen de zweetbladen wat naar achter en aangezien mn benen niet zo lang zijn komt het haakje zo net op het zweetblad. Dus ik rijd nu met gewone riemen, ik vond ze wel heel fijn, lekker licht, goed te onderhouden en heel makkelijk in gebruik. overigens stak ik mn beugels wel deels op, gewoon op het hoogste haakje hangen.
Ik heb de riemen trouwens te koop moest je interesse hebben. Zijn trouwens maar een paar keer gebruikt.

messica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 12:38

Leuk om de verschillende reactie's te lezen! Ik denk er nog even over na voor diegene die ze aangeboden heeft. Pling