Meer mensen met een oud Stübben zadel ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PollyB

Meer mensen met een oud Stübben zadel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 16:53

Ik heb paar maanden geleden een heel oud stubben zadel op een 2e hands markt gekocht. Wonder boven wonder lag het erg goed op het paard waarvoor hij bedoeld was. Ik maak het zadel vaak schoon maar nooit eerder maakte ik de onderkant schoon, de boom denk ik ? En toen las ik daar een nummer. Vroeg me af wat dit nummer betekent ?

En zijn er meer mensen met zo'n heerlijk oud stubben zadel? Ik ben namelijk ook benieuwd welk type ik heb. Hij is namelijk keihard heel totaal geen diepe zit. Maar zit echt zo zalig. Is trouwens ik denk springzadel. Maar zou ook wel vzh richting spring kunnen zijn.

Groeten Polly

maximee

Re: Meer mensen met een oud Stübben zadel ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:45

Ik heb een heerlijk oud Stubben zadel (bruin) maar welk model het is weet ik niet.
Het is vzh richting spring Lachen.

Ik ga de mijne ook is onderzoeken op een nummer Vork, maar ik denk dat dat het modelnummer is van het zadel.
Jaa die rijden zo fijn die zadels Haha!

De oude toppers Knipoog (hoewel de nieuwe ook heerlijk zijn Knipoog )

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:46

Ik heb ook al een aardig oudje, vind Stübben zadels echt heel fijn omdat ze niet zo'n forcerende zit hebben. Krijg ik last van mn rug van Clown.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:46

Op de boom staat het jaartal, alleen moet het zadel dan wel open.
Over het algemeen is de Siegfried het meest in omloop, qua oude stubbenzadels.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:48

Mijn oude verzorgpaard had een stübben van meer dan 20 jaar oud (is al 8 jaar geleden) maar die zat echt heerlijk ondanks dat hij keihard was Ja

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:57

Ik heb een stübben Siegfried gehad, veelzijdigheid. Superzadel omdat het een vlakke zit heeft. Ik heb een hekel aan die zadels met diepe zit en keilkussens.

Ouderwetse kwaliteit Ja

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 20:12

Het is een bruine. Ik denk niet dat het het jaartal zal zij. Het zijn 5 cijfers en 2 letters.

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:28

Tot 2 weken terug reed ik op een 34 jaar oude bruine Siegfried veelzijdigheidszadel van Stübben Lachen Heb er zelf 14 jaar mee gereden.
Ikzelf vond hem echt heerlijk zitten en maakte er gerust buitenritten van 4 uur mee Lachen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:52

Ik heb ook zo'n oudje gehad, zat best. Inderdaad een Siegfried.
Maar niet alleen de zitting was keihard, de kussens waren dat ook (geworden) en niet meer helemaal optimaal van vorm. Zadel was het niet meer waard om daar nog wat aan te laten doen, voor die paar keer in de maand ging het best, maar toen het gebruik intensiever werd ben ik uiteindelijk toch voor iets moderners gegaan. Nu heeft iemand anders er nog plezier van. Echt slijten doen die dingen niet.
Laatst bijgewerkt door Margreet op 09-12-07 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:53

Ik heb ook een oud Stübben springzadeltje, zit erg lekker, en doet het nog prima.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:04

Hier een oud stubbe dressuurzadel, colombo. Loeihard, maar zo'n fijne zit...Ik weet niet precies hoe oud hij eigenlijk is. Volgende keer maar eens vragen aan de zadelmaker om op de boom te kijken.

Dat nummer op de singelstootflapdingetjes, is inderdaad een serienummer en ik dacht dat de laatste twee cijfers je boommaat was. Via stubben-site kan je zadel laten registreren dacht ik, voor als ie gestolen wordt.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:05

Ik heb ook een oud Stubben springzadel. NOg niet zo heel lang geleden Van Rijs laten komen, ook voor het dressuurzadel en meteen laten kijken, die vond er dus niks mis mee en heeft m alleen opgevuld her en der. Ben er reuze blij mee maar goed ik ben altijd al een Stubben fan geweest!

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 21:21

Ik moet hem nog op maat laten maken. Maar dat doe ik over 2 maand want dan zijn we verhuist en kan hij onze andere zadels ook even checken. Ik ben ook stiekem wel benieuwd hoe oud hij is Tong uitsteken. Heb hem voor 20 euro gekocht. En heb er veel plezier van voor dat geld Nagelbijten / Gniffelen.

MoniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 22:28

Oh, ik heb ook nog zo'n superoude stubben!
Van dat oude dressuurmodel, vlakke zit, nauwelijks wrongen en niet het zachtste zadel Knipoog
Maar hij is voorlopig goed genoeg voor onze 3 jarige, als die uitgegroeid is krijgt ie toch wel een ander zadel, ietsje zachter Tong uitsteken
Hij zit trouwens wel fijn hoor, maar heb liever eentje met iets meer wrong en een diepere zit.
Ik zou niet weten welk model het is..

sara2487

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 23:20

Hoi
Ik heb onlangs nog proef gereden met een echte oud model van stubben (dressuur). Ik zat er heerlijk vrij in: vlakke zit, geen wrongen of bla bla bla! Alleen paste hij absoluut niet op het paard... Ben nu op zoek naar een Kieffer!
Sara

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 12:00

Heb ik ook Ja Ook een springzadel in 2 kleuren bruin. ( Of dat moet na verloop van tijd zo gesleten zijn Haha! ) Dat zadel is nu 24 jaar oud, maar heleas is de boom nu gebroken, en aangezien ook de bovenkant helemaal is doorgereden vind ik het niet de moeite om hem te laten maken. Maar bij mij staat er geen nummer in.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:11

Ik heb een heel oud Stubben Siegfried zadel. een jaar of 20 denk ik. Heb ik vorig jaar gekocht en ben er erg blij mee. Dat is een VZH richting het springen

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 20:35

Ik denk dat er van dat type heel veel in omloop zijn.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 10:40

dat denk ik ook, maar ik vindt het dan ook goed zadels.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 10:44

Het zijn fijne zadels, vooral de vzh, dressuur was ik nooit zo'n Stubben liefhebberr.
Ik wou dat ik er nog 1 had. Ik zal weer eens op zoek gaan, wil wat meer buitenritjes gaan maken.

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 10:47

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 10:49

je kunt zo bij stubben achterhalen wel type het is,ze zitten in duitsland maar je kan gewoon in het nederlands mailen....ik heb ook deze van de foto hierboven gehad ,maar vond het 10 keer niks eigelijk..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:49

Kun je geen foto maken van dat nummer?
Ik heb 2 nieuwe types Stubben, bevalt prima en ik hoop zeker dat ze 20 jaar mee zullen gaan. Gelukkig zijn ze tegenwoordig wel wat zachter gemaakt Clown

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:18

Ik heb 4 jaar terug een nu 19 jaar oude Stübben Siegfried vss gekocht bij Divoza voor € 95, dacht ik.

Van de zomer de zadelmaker langs laten komen voor m'n (ook een Stübben) dressuurzadel. Aangezien de werkzaamheden aan dat zadel meevielen, heeft ie meteen m'n springzadel ook bekeken.

Toen hij 't zadel openmaakte bleek het een zadel uit 1974 te zijn... 33 jaar oud. Haha!

Hij heeft de vulling van het zadel vervangen en de spanbanden onder de zitting opgespannen en hij is weer tiptop in orde. Ik hoop dat ik nog heel wat jaren plezier van dit zadel mag hebben.

@Lique - Heb jij Stübben in 't Nederlands gemaild? En krijg je dan redelijk vlot antwoord? Ben nl. heel benieuwd hoe oud mijn dressuurzadel is.

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:21

Mijn stubben zadel zit ook zeer goed, Het is een vz richting springen, jawel de stubben siegfried. Ik heb deze ook tweedhands gekocht en het zadel mankeert echt niks. Het is niet zo'n hele oude als ik hier las maar nieuw is die van mij ook niet meer.