Zadel passend houden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Zadel passend houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 19:33

Ik krijg er zo langzamerhand een beetje een punthoofd van Clown

Ik heb vorig jaar een nieuw zadel gekocht. Paste helemaal super. Na zo'n 3 maanden was de vulling ingezakt en lag hij achterover. Hij is toen opgevuld en paste weer super.
Paar maanden later kreeg Anouar opeens een drukplek. Zadel weer opnieuw opgevuld en het probleem was weer verholpen.

Anouar bleek leverbot te hebben, hij is daarvoor behandeld en de kilo's vlogen er weer aan. Zadel paste weer niet. Dit keer moest de boom twee maten groter gemaakt worden.
Is gedaan, zadel lag weer goed.
Nu, weer een maand later, ligt het zadel weer veel te laag aan de voorkant Rolleyes

Ik heb echt een goede zadelmaker, daar twijfel ik niet aan. Maar Anouar veranderd zo, dat is gewoon niet bij te houden met zadels aanpassen.

Hoe kan je dit nou oplossen? Ik zit eraan te denken om er nog een (tweedehands) zadel bij te kopen die ik dan aan laat passen voor de tijden dat hij wat slanker is. Zodat ik een zadel heb voor als hij ronder is en een zadel voor als hij slanker is.
Wat denken jullie van dit idee?

harnessmaker

Re: Zadel passend houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 19:40

Za jeker! De nieuwe Thorowgood L6. De lederen versie van de T6. Ik heb er nu een paar op voorraad.
Het grote voordeel is de verstelbaarheid, beter en uitgebreider dan de Wintec.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 19:58

Waarom geen WOW? Ben je de rest van het paardenleven klaar mee? T' is een puist met geld, maar allemaal zadels aanschaffen en konstant de ZM erbij.. ik had zelf beter meteen een WOW kunnen kopen... ( financieel gezien)
Thorowgood is absoluut ook een goede optie, hoor.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 20:08

Ik wil m'n Massimo niet weg doen. Heb dat zadel nog niet zo lang en ben er super tevreden over.

Als ik er een zadeltje bij koop wordt het denk ik een podium. Die zijn niet heel duur, maar ik hoor er wel goede verhalen over en je ziet ze ook heel veel op de grote wedstrijden (wat imo toch ook wel wat zegt)

Het wordt zowiezo een endurancezadel. Ik wil geen vzh zadel meer, zit je toch altijd met die beugelophaning die te ver naar voren zit en ze zijn gewoon niet gemaakt voor endurance