Bandages

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GaitMonster

Bandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 18:37

Hallo Vork
Ik heb al eens een paar bandages gekregen Ze zijn zwart/wit geblokt.
Ik vind ze heel mooi maar ik weet niet hoe ik ze het beste om kan doen.
Ik heb evt. ook peesbeschermers, maar vind het ook wel leuk om eens met bandages te
rijden. Vork

Heeft iemand tips en uitleg hoe ik het beste bandages om kan doen?

Alvast super bedankt! Haha!

xx Marieke

Julia_Romeo

Re: Bandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 19:09

hier zijn al heel veel topics over geweest Knipoog

Het is via de computer niet uit te leggen dus het handigst is om het aan iemand te vragen die het voor kan doen Knipoog

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 09:04

Je kan het prima zelf doen de eerste keer, maar vraag of een ervaren persoon even meekijkt. Afhankelijk van de lengte van de bandages begin je ongeveer op de helft van het onderbeen en gaat in 3 á 4 slagen naar beneden. Zorg dat de laatste slag(-en) ook óm de kogel heen zitten, een goed richtpunt hiervoor is je vetlok (daarboven heb ik mijn laatste slag). Ga vanuit de laatste slag om de kogel zo gelijkmatig mogelijk naar boven, ongeveer 2/3 van de vorige slag bedekkend. Heb je langere bandages, begin dan wat hoger of leg de slagen korter op elkaar.

Een paar kleine tips;

- rol de bandages verkeerd om op en bandageer altijd met de rol aan de binnenkant. Zo kom je altijd aan de goede kant uit met je klittenband.
- trek de bandage niet te strak aan, maar zeker niet te los!
- gebruik altijd goede onderlappen, ook bij fleecebandages omdat fleece nog wel eens wil gaan schuiven (en dus afzakken)
- heb geduld! De eerste paar keren zal het niet altijd even fraai er uitzien, oefening baart kunst.

Succes!

Zambucoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 18:03

je kunt zo niet leren bandages om te doen als je hier geen evaring mee hebt weet je niet of je ze nou te los of te strak hebt, vraag iemand op stal oid die hier evaring mee heeft om het uit te leggen, dit lijkt me wel het beste

Groetjes

Tess_Liss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 19:32

Dioxide schreef:
Je kan het prima zelf doen de eerste keer, maar vraag of een ervaren persoon even meekijkt. Afhankelijk van de lengte van de bandages begin je ongeveer op de helft van het onderbeen en gaat in 3 á 4 slagen naar beneden. Zorg dat de laatste slag(-en) ook óm de kogel heen zitten, een goed richtpunt hiervoor is je vetlok (daarboven heb ik mijn laatste slag). Ga vanuit de laatste slag om de kogel zo gelijkmatig mogelijk naar boven, ongeveer 2/3 van de vorige slag bedekkend. Heb je langere bandages, begin dan wat hoger of leg de slagen korter op elkaar.

Een paar kleine tips;

- rol de bandages verkeerd om op en bandageer altijd met de rol aan de binnenkant. Zo kom je altijd aan de goede kant uit met je klittenband.
- trek de bandage niet te strak aan, maar zeker niet te los!
- gebruik altijd goede onderlappen, ook bij fleecebandages omdat fleece nog wel eens wil gaan schuiven (en dus afzakken)
- heb geduld! De eerste paar keren zal het niet altijd even fraai er uitzien, oefening baart kunst.

Succes!

vooral die rol goed omdraaien, is altijd zo fijn als je al heel die rol netjes om het been hebt gerold dat je er dan achter komt dat het klittenband aan de verkeerde kant zit, waarna je vervolgens weer heel die rol netjes eraf moet halen en weer opnieuwe in moet rollen. Knipoog

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 22:22

De meeste tips zijn al gegeven.

Ik geef je een tip: probeer de zoekmachine, hier krijg je veel verschillende opinies, werkwijzen en ook voorbeeld plaatjes

Succes!