Hierin werd het gebruik van schoensmeer geopperd.
Ik snap zoiezo niet waarom mensen in hemelsnaam schoensmeer op bijv. zadels en hoofdstellen smeren

Heb nu al een aantal maal iets gekocht wat bij aankomst het aanzien niet waard was.
Dan waste ik het schoon met zadelzeep en kwam er een hele berg schoensmeer af.
Ik heb gisteren nog een zadel gekocht,zag er niet uit,hele zit en zweetbladen waren bruin geworden.
Hier zaten ook zoveel lagen schoensmeer op,niet normaal meer,er zaten gewoon bultjes op de zit.
Heb em van ellende gewoon maar in de badkuip gegooid,sproeier erop en aan de slag met zadelzeep.
Daarna heb ik em laten drogen en ingesmeerd met vet,goed uitgewreven en dat nog een keer herhaald.
De bultjes waren er na flink poetsen vanaf en het bleek gewoon opgehoopt schoensmeer

Hij ziet er nu weer als nieuw uit en is helemaal zwart dus niks bruins meer te ontdekken.
Al mijn tuig is keurig zwart en glimt tegen je op en ik heb nog nooit schoensmeer gebruikt,dus het kan ook zonder

Maar daarnaast snap ik het al helemaal niet,schoensmeer geeft verschrikkelijk af op je kleding,dus wie gaat er nou met zn dure witte broek op een laag schoensmeer zitten........
Dus vertel mij maar wie er schoensmeer op tuig smeert