Myler bitten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

Myler bitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 19:13

Ik weet pas sinds ook van de myler bitten af en weet er nog niet zo veel van. Zoals al die levels, en waarom je nou juist dat level voor je paard zou moeten hebben enz. Echter, wat ik er nu zo ongeveer over gelezen heb bevalt me goed, maar zou er graag nog het fijne van willen weten zonder door die elle lange engelse sites te moeten ploegen waar ik niet uit kom.

Dus :

Hoeveel van die levels heb je eigenlijk en wat is het verschil tussen elk level. (ik weet van al die verschillende bitring varriaties die je kunt kiezen)

Waarom zijn jullie een myler bit gaan gebruiken?
Welk level hebben jullie en waarom nou juist die?
Wat vinden jullie er zo fijn aan?

Kortom, waarom een myler bit?

arans

Re: Myler bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:04

Myler bitten er omdat ze goed met de vorm van de mond meelopen, ze kunnen minder buigen dan andere gebroken bitten. waardoor ze niet in het gehemelte van het paard prikken. Ook zijn ze dunner, wat vooral fijn is voor paarden die weinig ruimte in hun mond hebben.

De levels zijn er omdat e tijdens de africhting ook steeds in verschillende "levels" komt. Van laag, tot de oprichting.

Veder weet ik er vrij weinig van af.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:07

Waarom zijn jullie een myler bit gaan gebruiken? Omdat mijn paard een zeer dikkke tong heeft en een laag gehemelte
Welk level hebben jullie en waarom nou juist die? Level 2 omdat die tongvrijheid geeft en het mooiste in de mond ligt bij mijn paard
Wat vinden jullie er zo fijn aan? het ligt rustig in de mond van mijn paard

Kortom, waarom een myler bit? Omdat de mond van mijn paard veel te vol zit met een ander bit, en dit ook niet in haar gehemelte kan prikken.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:09

Waarom zijn jullie een myler bit gaan gebruiken? Zijn goed, en geven druk op de tong ipv op de kiezen.
Welk level hebben jullie en waarom nou juist die? Level 2
Wat vinden jullie er zo fijn aan? ^^^^

Kortom, waarom een myler bit? Fijn, zo kan ik mijn tink bij me houden.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 22:22

Tip: gebruik de zoekfunctie even, want er zijn al meerdere topics geweest over Myler.

Ik gebruik het omdat het een bit is wat geen notenkrakerwerking heeft en wat anatomisch naar de vorm van de paardenmond is aangepast. Daarnaast werken de twee delen van het bit onafhankelijk van elkaar.

Op dit moment rijdt ik beide paarden met een level 1 met eggbutts(het enige ongebroken mondstuk wat in de dressuur is toegestaan). Het ene paard, dat een forse tong heeft, heb ik ook gereden op een level 2 combo-bit. Maar ze loopt nu fijner op de level 1.

Meer info kun je vinden op www.toklat.com/myler. Succes.

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 22:25

ik had gehoort dat je ook een test kon doen ofzo wat het beste bij je paard hoort...
weten jullie ook waar dat in het NEDERLANDS is?
en je kan toch ook iemand laten langskomen om naar te laten kijken? of heb ik het verkeerd?

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 22:27

A_n_n_e_ schreef:
ik had gehoort dat je ook een test kon doen ofzo wat het beste bij je paard hoort...
en je kan toch ook iemand laten langskomen om naar te laten kijken? of heb ik het verkeerd?

bestaat dat ja? Dat zou wel heel intresant zijn

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 22:31

woeliej schreef:
A_n_n_e_ schreef:

bestaat dat ja? Dat zou wel heel intresant zijn

een meisje op mn stal had het gedaan, maar waar zij het heeft gedaan is allemaal in het engels, en dat begrijp ik niet helemaal. Bloos Dus hoop dat het er ook in het nederlands is.. Haha!
en waar ik vorig jaar op vakantie was(wel in Nederland) had volgens mij iemand langs laten komen, maar dat weet ik niet met 100% zekerheid..

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 23:32

Veel Mylerdealers hebben de regeling dat je het model bit naar je keuze mag uitproberen tegen een kleine vergoeding.