Zadelleed!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_Y

Zadelleed!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 12:54

Afgelopen zomer had ik genoeg gespaard om een dressuuradel te kopen. Ik weet er weinig van en en met mijn tuigermerrie naar divoza leek gegaan. Daar zadels gepast en uitgekomen bij een rosner Montreal. Hij lag geweldig en rijd dat ook. Nu komt de ellende, voor twee weken geleden constateerde ik dat mijn merrie op de plek van haar spieren in haar schouder een deuk had, bleek daar spieren door druk van het zadel aan afbreken waren (baal baal). Wij naar divoza en bleek het zael moet drie centimeter breder en de vulling moet aangepast worden, want hj past niet!!!!!!!!!!!!!!

Judje

Re: Zadelleed!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:46

Dat is erg vervelend zeg!
De volgende keer zou ik dan ook niet meer naar Divoza gaan, maar naar een gerenomeerde zadelmaker.
Maar wordt het nou wel door Divoza vergoed omdat zij het fout hadden?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:34

Wat vervelend zeg!
Misschien is het verstandig om niet meer met je zadel naar divoza te gaan maar naar een zadelmaker welke als zelfstandige werkt Ja

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:38

Is je paard door bespiering ook veranderd? Want daarmee kan een zadel ook minder goed gaan liggen. Is dit niet het geval zou ik in elk geval niet weer naar Divoza gaan, maar een goede zadelmaker. En zorgen dat je wel iets van een medische verklaring van een DA krijgt zodat je het eventueel nog kan aankaarten bij Divoza.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:46

Inderdaad het kan ook te maken hebben met de bespiering. Een jong paard zal gedurende de eerste jaren veranderen van bouw, waardoor dus ook de vorm van het lichaam veranderd. Hetzelfde geld trouwens ook voor een ouder paard dat lange tijd niks heeft gedaan.

Echter Divoza is op zadelgebied niet de beste. Ik heb veel klachten over Divoza gehoord. Ik zou ook voor een zadel dus niet gauw bij Divoza aankloppen, maar bij een zadelmaker uit de buurt.

In ieder geval succes!!

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 15:50

Divoza geeft toe eenfout te hebben gemaakt en hoef niets te betalen voor alle aanpassingen. Dit is absoluut de laatste keer dat ik naar divoza ga voor een zadel.
Volgens mij dierenarts is de bespieringg afgebroken door het te veel drukken van het zadel, hij paste van het zomer ook al niet goed. Gelukkig geven ze da toe bij divoza, maar het is wel balen, want allezorgvudig opgebouwde bespiering is mooi weg en ikkan weer opnieuw beginnen met trainen.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 09:33

Dat het toegeven bij Divoza is erg netjes. Ik zou echter zodra het zadel terug is met alle aanpassing een second opion vragen. Probeer dan wel een onpartijdig iemand te vinden. Succes

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 11:09

Wat egnie zegt lijkt mij ook belangrijk jah.
Stel je voor dat ze het bij Divoza weer verkeerd hebben, dan train je nog je paard kapot!
Een second opionion bij een onpartijdige en GOEDE zadelmaker kan je heel veel mogelijk leed besparen!

Rijsse en succes!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 11:55

Als ik het goed begrijp ben je met je paard naar divoza toe gegaan om een zadel te passen.
Heb je daar ook een aantal rondjes gereden??

Persoonlijk vind ik het erg slecht dat zulke zaken zo een zadel passen, ik zou dan liever €50- meer uitgeven dat ze bij mij thuis komen.
Zo kun je toch iets beter een zadel passen, en ook zien hoe deze ligt/blijft liggen als je ook gedraaft etc hebt.

Ik vind het wel erg netjes dat ze de fout hebben toe gegeven.

Onlangs heb ik zelf meegemaakt dat een zadel op mijn pony werd gepast. Deze lag volgens de verkoper goed (is trouwens ook langs geweest).
Maar binnen 1 maand knelde het zadel net achter de schoft, drukte gewoon op mijn pony. Ze heeft hier helaas ook drukplekken aan over gehouden.
Ik heb weer contact gezocht met de verkoper, maar deze gaf niet thuis. Wilde alleen komen voor nog een consult (met voorrijkosten) en kon dan een andere maat erin laten zetten (was een duurder soort boomloos zadel).
Heb het zadel uiteindelijk verkocht voor €300,- minder in 3 maand, triest.