Hidalgo Boomloze zadels, iemand ervaring mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

smaos

Hidalgo Boomloze zadels, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 12:21

Hoi,

Onlangs kwam ik deze internetsite tegen met boomloze zadels:
http://www.hidalgo-sattel.com
Kent iemand ze, ervaring mee?
Ze zijn namelijk vrij gunstig in prijs, maarja, als de kwaliteit slecht is of het ligt niet goed op je paard heb je er ook niks aan natuurlijk. Ze zien er op het plaatje wel goed uit.
Je hebt ze in diverse modellen, dressuur, springen, veelzijdigheid, spaans, endurance etc.
Ben benieuwd of iemand ze al kent. Ik heb er hier op Bokt niks over kunnen vinden, vandaar dit topic.

sara2487

Re: Hidalgo Boomloze zadels, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:28

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 20:59

Ja, daarvoor vraag ik toch specifiek naar de Hidalgo zadels!!!
Ik vind de barefoot helemaal niet fijn, ik heb ronde ponies en kon nog niet eens opstappen zonder dat het zadel onder hun buik hing. Moest ik zo vast aansingelen dat me dat echt niet prettig voor het paard lijkt. Ik zou er nooit eentje willen hebben.
Verschrikkelijk.

sara2487

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 12:11

hoi
uit je eerste bericht kon ik niet afleiden of je al een barefoot hebt geprobeerd... vandaar dat ik het voorstelde.
Sara

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:21

Als barefoot schuift dan zal elk boomloos zadel een beetje blijven schuiven, tenzij je anti-slip of harde vormdelen erin of eronder hebt zitten.
Hoe lang heb je barefoot geprobeerd? Die van mij schoven allebei ook de eerste twee weken, maar daarna gaat het naar de rug van het paard vormen, wordt het wat stroever en schuift het ook minder. Dat geldt ook voor andere boomloze zadels.

De Hidalgo zadels ken ik niet helaas, nooit van gehoord. Misschien is het een idee om eens te zoeken op forums uit Oostenrijk.

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 23:34

Ik heb de barefoot een week getest, 1 week de London en 1 week de Nevada. Ik vond de London zelf het fijnste van die twee, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Maar dat opstappen, wat een ramp! Als je er eenmaal op zat was er niks aan de hand, maar aangezien ik vaker lang ga rijden en er ook op de buitenrit er vaker naast loop, kun je erna ook niet meer opstappen.
Dat waren trouwens testzadels wat al vaker gebruikt waren, dus ook al 'ingereden' zijn. Dus ik weet niet of jij een nieuw zadel bedoelt? En er lag zo'n grandeur pad met antislip onder. Dat voelde vrij stroef aan.
Das wel een tip ja, om op die forums te zoeken, hier krijg ik idd weinig reactie, denk dat veel mensen er nooit van gehoord hebben.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:29

barefoot ben ik ook niet blij mee, wij hebben het een poosje gehad als tussenoplossing voor een paardje dat drastisch af moest vallen. zadel kan je zo dubbelklappen, zit niks in wat de druk verdeelt oid...

dat hidalgo zadel ziet er op zich wel netjes uit, heel ander type (spaans), maar zeker niet verkeerd. fijn lijkt me ook dat er panelen in zitten, dat betekent dus enigszins drukverdeling over groter oppervlak (dus dat je het zadel niet in lengte kunt dubbelklappen zoals bij de barefoot). op de tweede foto lijkt het zadel wel scheef, de ene bobbel (paneel?) steekt meer uit dan de andere.

ervaringen heb ik er niet mee, maar ik zou nooit een zadel via postorder bestellen, zeker niet uit het buitenland. ik wil het eerst gezien hebben, gevoeld hebben... verstandig om eerst te vragen naar ervaringen!

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 00:14

Hidalgo zadel lijkt wel wat op startrekk spaans boomloos, alleen veel goedkoper.
Dit zadel ziet er best comfortabel uit en mooi ook, maar ik denk dat de gladleren variant erg glad is waardoor je zelf erg glijdt.