zadel kopen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

virgin_lady

zadel kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 15:09

zouden jullie een zadel kopen voor een paard watniet van jouzelf is?
ik zat hieraan te denken.

waarom wel en waarom niet?

en wat voor zadel is niet duur en makkelijk nog te verkopen daarna

bromfiets

Re: zadel kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:12

Ligt er aan in wat voor situatie je zit...

Weet je zeker dat je dit paard lang kan blijven rijden? Dan kun je er over nadenken. Als je het niet zeker weet, zou ik er niet aan beginnen. Je weet nooit of je zadel ook op het volgende paard gaat passen en of je het dan nog verkocht krijgt.

Tweedehands Kieffers blijven hun waarde meestal wel behouden Lachen

Lorri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 16:26

Als je er zelf vaak op rijd dan zou ik niet weten waarom je het niet zou doen. Maar zorg er wel voor de je een zadel koopt dat goed op de rug van het paard ligt....

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:20

Jup, ik heb een zadel voor een paard dat niet van mij is. Ik rijd op een haflingerfokstal en de eigenaar rijd niet, alleen aangespannen af en toe, maar ook dat staat op 't moment op een laag pitje en wordt gedaan door anderen. Dusss, heb vanaf begin af aan eigenlijk mijn eigen zadels (en ook hoofdstellen) gehad. Heb op het moment een bruine wintec 2000 en als 't past gaat deze ook mee naar mijn haflingerveulen in de toekomst. Lachen

mandy78b

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:21

ja heb ook mijn eigen zadel, rij een paar paarden voor anderen en heb een stubben springzadel. heb altjid de beugels op de goede lengte en zit altijd heerlijk op mijn eigen zadel. Vind het een nadeel om op andermans zadel te moeten rijden je moet altijd maar weer wennen aan een andere zit en ook de lengte van de beugels moet je dan weer afmeten. Uiteraard moet het zadel wel goed op een paard liggen dat is het allerbelangrijkste.
Past mijn zadel niet dan maar even wennen aan een andere.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:27

Heb je de zekerheid dat je dit paard kunt blijven rijden?
Zadels blijven meestal een redelijke waarde houden (mits in goede staat) maar 1 zadel kun je niet zo maar voor een ander paard gebruiken.
Als je nu een zadel koopt en over een tijdje een ander paard gaat rijden zou de kans bestaan dat je deze moet verkopen en een nieuw zadel moet kopen, grote kans dat je het zadel ook nog eens met ''verlies'' verkoopt.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:30

Ik heb voor mijn verzorgpony ook een eigen zadel gekocht. Het is een barefoot boomlooszadel en mocht ik later een eigen paardje kopen dan gaat het zadel ook mee, mits het daar goed op ligt natuurlijk.

sara2487

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:25

Fleury schreef:
Ik heb voor mijn verzorgpony ook een eigen zadel gekocht. Het is een barefoot boomlooszadel en mocht ik later een eigen paardje kopen dan gaat het zadel ook mee, mits het daar goed op ligt natuurlijk.

Hoi
Ik heb de ervaring dat een boomloos op elk paard past dus ik denk dat je gerust mag zijn Lachen
Sara

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:34

Bijna elk paard Knipoog
Zul je zien dat ik juist een paardje koop waarbij het niet pas haha. Maar het is wel 1 van de redenen dat ik het zadel gekocht heb ook ja.

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:52

Als de eigenaar een netjes passend zadel heeft zou ik het niet zo gauw doen.
Ik heb toen een zadel voor mijn bijrijdpaard (Haflinger) aangeschaft, omdat de zadel van de eigenaar niet goed pastte en ik het wel gaaf vond om met een westernzadel te rijden.
Aangezien dat westernzadel aardig zwaar was, heb ik toen een Haflinger zadel erbij gekocht omdat de eigenaar geen geld uit wou geven aan een ander passend zadel.
Sinds kort rijd ik een Fjord bij. Dit zadel lag niet zo mooi bij de schouder en aangezien ik nog een eigen zadel had liggen die wel goed past, rijd ik hem ook gewoon dus met mijn eigen zadel.
Wil je wel een eigen zadel, zou ik gewoon naar een goedkoop 2e handse kijken of als je mazzel hebt na een goedkope nieuwe.

sara2487

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 12:13

Hoi
Ik heb 5j met een merrie gereden en de eigenaar had een goed zadel (Kieffer) en heb daar mee gereden. Nu rij ik ook met een ander paard en daar is geen zadel voor beschikbaar dus moet ik zelf wel op zoek..
Sara