Gister kwam ik op het beister slimme idee (Wat een aap nog wel kon bedenken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Katja schreef:Nou is alleen het slechte nieuws dat je volgens mij niet met latex op je stang en trens mag starten.
Heb je in die verzameling spullen ook al andere kinkettinghaken? Daar heb ik een keer hele goede ervaringen mee gehad met 1 waarbij de mond steeds kapot ging.
Nikka schreef:Hij heeft toch vroeger ook altijd met S&T gelopen, wat is er nu anders?
tita schreef:Waarom heb je geen contact opgenomen met de vorige eigenaar die had je misschien kunnen helpen.
Hopelijk blijft het nu goed gaan
Katja schreef:Paard wat ik reed leek ook geen last van de haken te hebben maar daarbij bleek dat de ligging van de stang toch iets veranderde.
Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen over die latex maar ik heb eens nagevraagd of ik met en kunststof stang en trens te starten maar dat was toen in ieder geval niet toegestaan.
Citaat:Stang en trens moeten van metaal zijn of van onbuigzaam plastic en mogen omwikkeld
zijn met rubber (flexibele rubber bitten zijn niet toegestaan). De lengte
van de scharen van de stang (d.w.z. van het gedeelte onder het mondstuk) mag niet
meer bedragen dan 10 cm. Als de stang een over de scharen glijdend mondstuk
heeft, mag de lengte van de scharen de 10 cm niet te boven gaan als het mondstuk
in de hoogste positie is. De diameter van het mondstuk van de trens moet zo zijn
dat dit niet pijnlijk is voor het paard. Het gebruik van het een kinriempje en een
kinkettingbeschermer van rubber of van leer en het zgn. slobberriempje is toegestaan.