Zadel inruilen bij Divoza, ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Zadel inruilen bij Divoza, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 20:27

Ik en mijn (lease)paard hebben een beetje een zadel probleem. We zijn erachter dat haar zadel haar echt niet goed ligt en een paar andere zadels daar op stal ook niet (of het is 16 inch en ik heb 18 inch kont Clown ). Nou ben ik met de eigenaren aan het overleggen erover en het zadel dat ze had is een Kieffer en hun wilden het opvullen. Maar het ligt echt niet goed en mijn instructrice en ik betwijfelen of het zin heeft. Nu hebben we als optie om dat Kieffer zadel in te ruilen bij de Divoza en er een ander zadel voor terug te kopen zodat de eigenaren niet een vermogen kwijt zijn aan mij.

Maar hun hebben hier geen ervaringen mee en mijn instructrice ook niet. Dus wou ik vragen, hebben jullie al eens een zadel ingeruild bij de Divoza? En kreeg je daar aardig wat geld voor terug of niet?

Alvast bedankt!

Puera

Re: Zadel inruilen bij Divoza, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:57

Als je je zadel voor een tweedehands wilt inruilen moet je mazzel hebben... er moet net een zadel bij hangen die wat redelijk op je paard past.

Ik weet niet of 't mogelijk is, maar je zou het paard mee kunnen nemen, dan kun je zadels passen.

Mijn Rossner Amerika veelzijdigheid heb ik daar ingeruild voor een Daaleman dressuurzadel. Helaas paste het dressuurzadel niet, dus heb ik mijn geld teruggekregen omdat ik vrijwel op hetzelfde moment elders een passend dressuurzadel vond.

Ik kreeg een hele nette prijs voor mijn Rossner. Ben daar wel eerder geweest om 'm te laten taxeren en toen werd er veel minder voor gegeven. Het hangt er (bij Divoza Leek) heel erg vanaf wie je hebt... de één is veel zorgvuldiger dan de ander.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:59

Ik had eens een Wintec voor mijn haflinger. Gekocht bij Divoza.
Na het opvullen bij hun, konden we het zadel dubbel vouwen, zo weinig zat er nog in. Dus we hebben hun het zadel terug laten nemen. We kregen er iig het bedrag voor terug wat wij in gedachten hadden.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:06

Een vriendin van mij had hetzelfde zadel als ik had, was zo een Start-zadel. We ruilden het ongeveer tegelijk in, ik bij Pegasus, zij bij Divoza. Die van mij zag er veel beter uit was in goede staat. De hare was erg verkleurd. Ik kreeg 150, zij 250.. das dus mijn ervaring.. maar vergelijk nu alleen deze twee ruitesportzaken met elkaar.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:12

Je kan je zadel rustig inruilen bij Divoza, je moet echter wel goed opletten. De ene keer denk ik ZOVEEL terug voor het oude zadel en de andere keer ZOWEINIG?? Heel gek is dat.

Als ik je een tip mag geven, ruil hem in op een ander goed tweedehands zadel en laat dat zadel pas maken voor je paard door een goede zadelmaker. Ik ben niet zo gecharmeerd van de zadelmakers bij Divoza. Zo ben je zo weinig mogelijk geld kwijt en er hangen vaak genoeg goede, jonge zadels bij Divoza. Er liggen weleens slechte zadels tussen, dus je moet er wel even een studie van maken.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:17

Ik heb geen ervaring met divoza, heb er alleen van gehoord en de meesten kozen er toch niet voor het zadel daar in te ruilen.

Bij mij komen ze vrijdag van het drunensruiterhuis voor een nieuw zadel, daar heb ik zelf veel goede ervaringen mee.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 21:23

Rhodos schreef:
Je kan je zadel rustig inruilen bij Divoza, je moet echter wel goed opletten. De ene keer denk ik ZOVEEL terug voor het oude zadel en de andere keer ZOWEINIG?? Heel gek is dat.

Als ik je een tip mag geven, ruil hem in op een ander goed tweedehands zadel en laat dat zadel pas maken voor je paard door een goede zadelmaker. Ik ben niet zo gecharmeerd van de zadelmakers bij Divoza. Zo ben je zo weinig mogelijk geld kwijt en er hangen vaak genoeg goede, jonge zadels bij Divoza. Er liggen weleens slechte zadels tussen, dus je moet er wel even een studie van maken.

Natuurlijk mag je me een tip geven! Ik heb er zelf echt geen verstand dus graag!

Ik heb hier een foto van het zadel; http://img116.imageshack.us/img116/8128/afb004ri1.jpg

Het hoeft niet persé een tweedehands zadel te zijn wat ik ervoor terug krijg. Heb afgelopen dinsdag nog gekeken bij Divoza en er zijn ook genoeg leuke niet al te dure nieuwe zadels maar dat hangt er dus een beetje vanaf hoeveel geld we ervoor krijgen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:31

Ik heb ook geen zadel verstand hoor. Haha!
Ik zei tweedehands omdat je dan een kwalitatief goed zadel voor minder geld kan kopen in plaats van een goedkopere nieuwe. Maar goed, dat is natuurlijk de keus van de eigenaar van het paard.

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:35

Kun je bij divoza een tweede handse ruilen tegen een tweedehandse?
Ik heb nl nog een kieffer liggen en ben op zoek naar een ainsley.. of een andere met een diepe zit..

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 21:36

Rhodos schreef:
Ik heb ook geen zadel verstand hoor. Haha!
Ik zei tweedehands omdat je dan een kwalitatief goed zadel voor minder geld kan kopen in plaats van een goedkopere nieuwe. Maar goed, dat is natuurlijk de keus van de eigenaar van het paard.

Inderdaad. Dat moet hij beslissen. Het gaat mij er eigenlijks alleen om dat het haar goed zit en 18inch is. Hoe oud/nieuw welk merk en welk materiaal maakt me niks uit.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 21:36

priscilla schreef:
Kun je bij divoza een tweede handse ruilen tegen een tweedehandse?
Ik heb nl nog een kieffer liggen en ben op zoek naar een ainsley.. of een andere met een diepe zit..

Jaa dan moet je even kijken op de site van Divoza daar kan je ook zien welke tweedehands zadels nu te koop zijn bij de Divoza bij jou in de buurt!

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:38

ik zou even kijken op marktplaats, wat het zadel (dus je eigen zadel) ongeveer zal opleveren, voordat je ermee na de divosa gaat.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:47

Het overzicht van de tweedehands zadels op de site is vaak niet al te goed bijgewerkt, is mijn ervaring.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:32

Inruilen niet maar ik heb wel mijn vzh zadel daar vandaan, was een bijna ongebruikt kieffer zadel voor een hele nette prijs. Ik geloof 800, nieuwprijs was 1400. Heb m nog steeds.
Ik heb m laten nakijken en passen door een andere zaak, ik vertrouw niet echt op de 'deskundigheid' van de divoza.