Aan gezien ik in het eindexamjaar van de Havo zit moet ik het bekende profielwerkstuk maken.
Voor mijn profielwerkstuk heb ik gekozen voor het volgende onderwerp: Het gebruik van nieuwe materialen in het eeuwenoude ambacht van zadelmakerij en het effect daarvan op een paard.
en nou komt het ik zou graag willen weten waar de gemiddelde bokker op rijd een leren zadel of een kunstof zadel, mischien wel een heel ander materiaal. En als je het weet hoe zijn de kussens opgevuld en van welk materiaal is de boom?
ik hoor graag jullie reactie.
mischien wel goed om te vermelden dat ik me voornamelijk richt op het engelse zadel.
Lederen zadel, wol gevulde kussens, stalen beugelhaken en houten boom. Lekker klassiek EN degelijk zo'n houten boom. Veert ook goed mee met bewegingen. Prettig voor paard en ruiter.
Ik heb een wintec zadel (kunststof dus) maar ik zou eigenlijk niet weten waar die mee gevuld is.. Ik gok wol, want het is geen lucht gevuld zadel, dat weet ik dan wel. De boom is verwisselbaar, en van metaal.
Ik heb een kunstof Thorowgood dressuur zadel (opvulling weet ik niet) De boom is kunstof. En een leren Stubben zadel (opvulling volgens mij wol) en een houten boom