Welk hoofdstel? Passier, Döbert, Kieffer, ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Welk hoofdstel? Passier, Döbert, Kieffer, ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 09:13

Volgend jaar ga ik meer met mijn dan 4-jarige paard werken tot nu toe heeft hij nog steeds geen eigen hoofdstel.

Ik ben opzoek naar een hoofdstel van goede kwaliteit die het liefst zijn hele leven mee gaat. De Passier Gemini & Ariës vind ik qua uiterlijk erg mooi, maar hoe zijn deze in gebruik?

AnkeD

Re: Welk hoofdstel? Passier, Döbert, Kieffer, ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 10:19

Heb toevallig afgelopen week ook een nieuw hoofdstel gekocht, een S&T Passier Rome.
Wist eigenlijk ook niet precies wat ik wilde, maar door de vele (eigenlijk alleen maar) positieve ervaringen
is mijn keuze uiteindelijk Passier geworden. Was eigenlijk ook meteen helemaal verliefd op dit hoofdstel, wat natuurlijk ook wel meespeelde Haha!
Het enige nadeel is dat het hoofdstel dus te klein was voor het poezelige hoofdje van mijn paard en nu dus Extra Full besteld moet worden,
en dat bij Passier de levertijden kunnen oplopen tot een half jaar Lips are sealed Maar dan heb je ook wat!

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 10:21

ik heb net een nieuw hoofdstel gekocht. een kieffewr. ik vind het een heel fijn hoofdstel.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 10:22

Ik heb een Passier, maar ik weet niet precies welk model. Ik heb hem nl gekregen van mijn vriendin die er het ex-Deurne paard van haar schoonzus mee heeft gereden. En de schoonzus heeft het hoofdstel ook zelf nog gebruikt.
Het heeft heel lang op zolder gelegen bij mijn vriendin, en toen was het al zeker een paar jaren oud. Maar het is na poetsen weer een prachthoofdstel geworden! De kwaliteit is dus wel erg goed!

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 10:23

Ik heb een Kieffer Deluxe super mooi hoofdstel. hij is bruin, deelde kopstuk en gebombeerde delen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 10:26

Ik heb altijd Kieffers gehad. Die zijn nu zo'n 8 jaar oud en zien er nog erg netjes uit. De nieuwe kieffers hoor ik vaak mindere verhalen over.
Ik heb nu een Schokemole gekocht en ben daar ook tevreden over. Ok, dit hoofdstel is niet te vergelijken met Dobert qua kwaliteit, maar de prijs is ook heel anders.
De merken die jij noemt zijn allemaal in principe goed, maar wel verschil qua prijs en dus ook wel qua kwaliteit. Kieffer is zeg maar wat degelijker, Dobert heb je toch even mooier leer.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 11:01

Ik heb de Passier Gemini gehad, maar was er niet helemaal tevreden over. Ik had hem destijds voor Ramona, maar helaas had zij een te brede kaak, waardoor ik de neusriem nooit op de goede plek kreeg. Ook is de neusriem van de nieuwe modellen veel smaller dan op het plaatje. En bij mij bleef de frontriem heel stug, hoe vaak ik hem ook invette. Verder was ik wel tevreden over de kwaliteit van 't leer. Ja

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 11:16

Ik heb momenteel ook de Passier Gemini. Het hoofdstel heb ik inmiddels twee jaar in gebruik en ik ben er zeer tevreden over. Het leer blijft mooi en soepel: (heb er een andere frontriem op zitten)

Afbeelding

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 11:29

Afbeelding

Mijn Gemini. Zoals je ziet veel smallere neusriem dan die van hierboven. Dat vond ik erg jammer..

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 11:50

Heb je niet toevallig een ander model?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 11:56

VValar schreef:
Heb je niet toevallig een ander model?

Ik heb het hoofdstel echt gekocht als Gemini. Hier is paar maand terug nog een topic over geweest. Schijnbaar hebben de oudere modellen een bredere neusriem dan de nieuwe, want er waren meer mensen met deze ervaring. Ja

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:45

Ik heb vorige week een kieffier hoofdstel gekocht, het lijkt me een fijn hoofdstel, maar echt veel kan ik je er nog niet over vertellen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 13:18

VValar ... welke frontriem heb jij erop zitten Bloos ?!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 13:20

Ik heb deze (maar dan in het zwart natuurlijk). In een extra full.

Afbeelding

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 14:22

VValar;
Die zijn wel echt super op te poetsen!(met Brasso of e.d.)
Die "blingen"dan nog meer dan een swarkovski frontriem!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 14:27

Ja Ze gaan met koperpoets (of zilverpoets) heel mooi glimmen!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 14:54

de kieffer hoofdstellen die tegenwoordig gemaakt worden, zijn zeker niet meer van dezelfde kwaliteit als vroeger, maar eerder te vergelijken met een imperialriding hoofdstel. (er wordt tegenwoordig ook bij kieffer engels ipv duitsleer gebruikt)

mijn oog zou vallen op een passier of een dobert (classic kwaliteit dus de duurder versie.) overigens moet je de kwaliteit van de passier aries of gemini niet vergelijken met de duurdere versies van passier daar zit een heel groot verschil in!

ook goed om naar te kijken, prestige of schumacher.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 14:57

Ik heb een Kieffer gehad, maar snel weer weg gedaan want ik vond het een waardeloos ding. Momenteel heb ik een Döbert Classic en een Passier Boston S&T. Hier ben ik zeer over te spreken.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 15:00

Ik heb ook schokemohle hoofdstellen gezien op www.horsemopolitan.nl en vind die op het eerste gezicht op de passier lijken.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 15:01

ik heb zelf geen ervaring met schokemohle (er zijn zoveel verschillende dingen dus helaas) heb ze wel een aantal keer zien hangen op beurzen en vond het zo een mooi hoofstel lijken van goede kwaliteit.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 15:03

ik heb een Döbert hoofdstel (de classic S&T) en vind het helemaal geweldig. het leer is super soepel en zacht,. ook is de nesriem boterzacht onderlegd.
ik maak hem 1x in de maand schoon en dan gaat er een lik vet over en hij blijft perfect.

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 15:05

ik zou voor dobert gaan echt super heel erg zacht en ziet er gewoon super uit kijk voor foto's in mijn profiel..

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:01

Ik heb een schumacher hoofdstel. Ik vind de leer kwaliteit in 1 woord: GEWELDIG!! het leer van de Dobert classic is ook echt goed. Voor beide hoofdstellen geldt natuurlijk wel dat er een aardig prijskaartje aan zit.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:41

ik heb zelf overigens ook een schumacher en vindt hem super!

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 11:27

ik ben erg tevreden over mijn stubben Ja, origineel heeft hij wel bij de bitringen blinde sluitingen, maar die wou ik niet aangezien mijn paard er plekjes van kreeg. Ik heb het hoofdstel nu dik een jaar en ben tevreden, hij wordt nog steeds zachter na elke poetsbeurt.
De kwaliteit van kieffer vind ik een stuk minder, ik heb geen ervaringen met de "goedkopere" passiers, maar de dure zijn zeker hun geld waard Ja, die zijn echt onverwoestbaar.
met een dobert frontriem.
Afbeelding

Met een frontiem zoals VValar, alleen dan van een ander merk
Afbeelding