Regendeken vraag?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimmegie

Regendeken vraag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 17:15

Ik weet niet of ik hier goed zit maar ik heb een vraag.

Ik zit er aan te denken om mijn paard een regendeken op te doen.
Nu heb ik geen verstand van de vullingen.

Ik wil gewoon een deken alleen tegen de regen en er hoeft van mij geen vulling in te zitten.
Nu zie ik wel eens staan 200 gram.

Hoe moet ik dat zien is dat veel of kan dat wel.
Mijn paard is een tinker die in de winter de halve dag buiten staan en de halve dag binnen.
Ik wil dan wel de deken ophouden ook in stal.

Kan iemand mij advies geven?

_sjors_

Re: Regendeken vraag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:28

Je kan er ook een ongevoerde regendeken op leggen als je met een vulling te warm vindt. Ik heb nu wel een 200 grams regendeken van Amigo erop liggen omdat hij in een uitloopstal (dus voornamelijk buiten staat) en hij heeft artrose dus hou ik hem graag warm. Hij heeft het in ieder geval niet te warm onder deze deken en een ongevoerde regendeken is voor hem op dit moment te koud, maar dat zal per paard verschillen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:24

Onder een deken kunnen paarden hun vacht niet meer omhoog zetten als ze het koud hebben.
Een ongevoerde regendeken is nu te koud, naar mijn mening.
Mijn geschoren pony heeft nu 450 gram erop liggen en mijn ongeschoren pony 200 gram.

Maar waarom wil je je paard een deken opdoen? Hij smelt niet van de regen en met zijn wintervacht heeft hij het ook niet koud, vooral niet op stal.
Ben hier wel benieuwd naar.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:30

Ik heb ook een tinker die overdag buiten en 'snachts binnen staat. Voordat hij geschoren was had hij een 0-grams regendeken op, en toen het echt wat kouder werd een regendeken met fleece aan de binnenkant.
Nu hij is geschoren heeft hij een 100-grams regendekentje op. Hij heeft het niet koud!
Als je paard het niet gewend is om een deken op te hebben kan je misschien een 0-grams of een regendeken met fleece aan de binnenkant proberen. Houdt in ieder geval in gedachten dat hij, als hij het koud heeft, zijn temperatuur niet goed zelf kan regelen met een deken op, zoals Jelleee eerder ook al schreef. Als je meer info wilt kan je het beste een PBtje sturen.