2e hands zadel waar op letten en hoe aanpakken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

2e hands zadel waar op letten en hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 22:24

Hallo,

Daar dit het 3de zadel voor mijn paard gaat worden wil ik het nu eens goed aanpakken. Helaas kan ik geen dure nieuwe kopen. Paard is 'al' 16, mankeert het e.e.a. en zal misschien nog maar een paar jaar bereden kunnen worden. Paard staat nu in training voor 2e maand en ga er nu pas zelf weer op en wellicht gaat het mij niet lukken om haar te rijden. Nu wil ik dus voor een goede 2e hands gaan. Kan het immers niet maken met een niet passend zadel weer te gaan rijden en tja dan is die training waar ze weer helemaal 'recht' is gemaakt ook weer teniet gedaan immers. Goedkopere zadels passen haar sowieso niet en een zadel van die prijsklasse kan ik gewoon niet nieuw kopen. Zadel wat ik op het oog heb is nieuw boven de € 2500.00 oeps.

Echter nu krijg ik dus bij van Rijs (vaste zadelmaker) te horen dat ze niet meer voor 2e hands aan huis komen Huilen en een andere zadelmaker in de buurt belt dus gewoon niet terug Boos!

Mijn paard heeft een weke rug en een hoge schoft en heeft kissing spines in de rug dus durf niet zomaar via internet te kopen. Hoe dit nu aan te pakken waar moet ik nu op letten of weten jullie een goede zadelmaker die wel aan huis komt met 2e hands zadels?

Anoniem

Re: 2e hands zadel waar op letten en hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 13:03

Ik zie in je onderschrift staan dat je op zoek bent naar een Passier? Is dat het zadel wat je zoekt?

Bij de gebreken die je aangeeft aangaande je paard zou ik nevernooit zelf gaan zoeken. Wat je wel kan doen is idd een zadelmaker laten komen, al dan niet met 2dehands zadels, en met diegene gewoon het probleem bespreken.
Diegene kan gelijk de rug meten, en je voorzien van allerhande andere adviezen. Zal je hooguit 50 euro kosten, maar dan weet je wel waarnaar je opzoek kan.

Ook is het handig om, als je een zadel hebt gevonden, met de verkoper af te spreken om het te kunnen passen, uiteraard met de zadelmaker erbij. Dat moet toch wel redelijk waterdicht zijn.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 13:50

Ik zoek inderdaad het zadel in de link van mijn onderschrift of een ander zadel wat goed past. Momenteel rijd ik met het zadel van de stalhoudster ook een passier PSL en volgens mij ligt dat goed of komt iig heel aardig in de richting. Vond dat zadelgedoe zo lastig. Het eerst zadel lag te krap van voren. 2e zadel laten aanmeten door zadelmaker nieuw en ieder jaar laten bijvullen maar toch altijd het gevoel dat er iets niet klopte. Zadel is gewoon superscheef en paard was dat ook daardoor omdat ik veel op mijn rechterbeen leunde ongemerkt om de boel recht te houden. Nu is paard dus weer recht en moet er een recht zadel komen maar ze heeft een moeilijke rug en zadelmakers willen dus niet voor 2e hands komen grrr Heb wel op marktplaats nog een zadelmaakster gevonden ga die van de week bellen voor info misschien wil zij wel langskomen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 13:53

ik weet niet waar je woont, maar als dat in het noorden is, zou je eens op www.zadelmakerij.com kunnen kijken Lachen

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 13:54

Ik woon zelf in Schoonhoven en paard staat daar vlakbij.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 13:56

gouda schreef:
Ik woon zelf in Schoonhoven en paard staat daar vlakbij.

weet niet precies waar dat ligt, maar niet in het noorden geloof ik.
maar haal er alsjeblieft een zadelmaker bij, wij hebben momenteel echt gekloot gehad wegens een slechtpassend zadel.. en echt de pony is van top tot teen gemeten, gepast en gevoelt enz. enz.
en zeker met een moeilijke rug is het érg belangrijk een goed aangepast zadel te hebben wat na 20 uur rijden wéér een 2e keer aangepast word, en dan jaarlijkse controle.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 14:02

Nee ligt tussen utrecht/Rotterdam en Gouda in.

Bij mijn huidige zadel heb ik het ook goed aangepakt dacht ik. Goed bekend staande zadelmaker na geloof ik 2 maanden werd hij weer opgevuld en daarna ieder jaar een controle aan huis op het paard en dan rijden etc. Maar toch geen goed zadel. Ik weer verder op zoek naar een zadelmaker die wel met 2e hands aan huis wil komen blijft lastig wil je geld uitgeven willen ze weer niet langs komen...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:03

Hmm daar heb je gelijk in ja.
Ik zal eens een beetje zoeken voor je op internet, en zal de zadelmaakster eens vragen of zij nog wat adressen weet.

judithra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 17:53

ik was +/- 2 weken geleden bij van rijs voor info over zadels en hoe en wat maar toen zeiden ze dat hij dan gewoon een aantal zadels mee zou nemen ook gebruikte zadels.....

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 18:23

Huh tegen mij werd verteld woensdag dat ze echt niet meer langs kwamen.. Ga ik ze van de week toch nog een keer bellen.