Daar dit het 3de zadel voor mijn paard gaat worden wil ik het nu eens goed aanpakken. Helaas kan ik geen dure nieuwe kopen. Paard is 'al' 16, mankeert het e.e.a. en zal misschien nog maar een paar jaar bereden kunnen worden. Paard staat nu in training voor 2e maand en ga er nu pas zelf weer op en wellicht gaat het mij niet lukken om haar te rijden. Nu wil ik dus voor een goede 2e hands gaan. Kan het immers niet maken met een niet passend zadel weer te gaan rijden en tja dan is die training waar ze weer helemaal 'recht' is gemaakt ook weer teniet gedaan immers. Goedkopere zadels passen haar sowieso niet en een zadel van die prijsklasse kan ik gewoon niet nieuw kopen. Zadel wat ik op het oog heb is nieuw boven de € 2500.00 oeps.
Echter nu krijg ik dus bij van Rijs (vaste zadelmaker) te horen dat ze niet meer voor 2e hands aan huis komen
en een andere zadelmaker in de buurt belt dus gewoon niet terug
Mijn paard heeft een weke rug en een hoge schoft en heeft kissing spines in de rug dus durf niet zomaar via internet te kopen. Hoe dit nu aan te pakken waar moet ik nu op letten of weten jullie een goede zadelmaker die wel aan huis komt met 2e hands zadels?