bit met rollertjes?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MalouWenno

bit met rollertjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 20:57

hey ik had van iemand gehoord dat er een bit met rollertjes bestaat? het is gewoon een enkelgebroken bitje maar dan zitten er rollers op zodat het paard zijn bit niet kan beetpakken..
Bestaat er zoiets en zo ja wie heeft er ervaring mee.
Mijn paardje heeft namelijk wel eens de neiging zijn bit beet te pakken en dan een sprintje te trekken.

Liezel1

Re: bit met rollertjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:58

lijkt me niet dat je dat op moet lossen met een rolbitje...
dat is nou niet echt een van de meest aangename bitten...

heb je wel eens dubbelgebroken geprobeerd? of de tandarts laten komen?

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:55

Liezel1 schreef:
lijkt me niet dat je dat op moet lossen met een rolbitje...
dat is nou niet echt een van de meest aangename bitten...
heb je wel eens dubbelgebroken geprobeerd? of de tandarts laten komen?

Ik heb een rollerbitje en dit gaat prima! Het is één van de enigste bitten die hij in wilt hebben, heb er verschillende geprobeerd maar dit is echt de enigste waar hij goed op loopt. En hij vind het super lekker, als ik met het bit kom doet hij direct z'n mond open en als ik het uit zijn mond wil halen dan zet hij z'n tanden erin Clown . Wat niet het geval is met een ander bit...

Helpt wel een beetje tegen 'bit vast pakken' maar als ze het bit echt willen vast pakken dan doen ze dan ook... Zeker als ze er een sprintje mee willen trekken, dan moet je het rijtechnisch oplossen. Je kunt het wel eens proberen, maar je zou beter afvragen waarom hij het doet, doet hij het om je uit te testen/plagen of om te vluchten?

MalouWenno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 22:47

in de bak is er niks aan de hand, maar buiten vind hij het een beetje eng en hij zit ook te klieren. Ik was aan het rijden en er komt opeens een rode vrachtwagen langs, had hij nog nooit gezien, dus hij wil zo snel mogelijk terug naar zijn stal. Toen kon ik hem dus echt niet meer terug halen. Na zo'n 50 meter stond hij pas weer stil. Ik had dat dus vertelt en toen zei iemand dat ik een rollerbit moest proberen.
Maar ik heb hem ook nog maar 2 weekjes dus hij is me ook gewoon aan het uittesten. Door dat dit is gebeurt hebben we hem nu ergens anders gestalt voor een paar maandjes waar een goede bak is zodat ik altijd in de bak kan rijden.b

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:51

ik heb nu ook een rollenbit gewoon om te proberen (te leen dus Knipoog ) en mijn paard loopt er super op
maar mijn paardje deed mijn zijn oude bitje
vastpakken en gewoon lekker verder lopen dus niet rennen ofzo
en dat is met deze wel anders
ik heb wel de IR versie en niet de pessoa versie (hopen dat ik het goed schrijf Clown )

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:53

stalgenootje heeft er ook één in bij haar pony, moet eerlijk zeggen dat ik hem hierop prima vind lopen !!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:55

Wij hebben er ook zo 1 op stal, heb er nog nooit meegereden of ervaringen gehoord, dus veel heb je niet aan deze post. Lachen
Kan je hem van iemand lenen die bij jou op stal staat? Ik zou in ieder geval nog eventjes wachten, na 2 weken lijkt me dat het paard jou niet volledig vertrouwd dus ook eerder weg zou rennen als hij iets engs ziet. Nouja, dat lijkt mij logisch. Succes Knipoog

Kiwi_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:54

Ik heb er ook 1, niet voor het vastpakken, maar gewoon omdat ze er stukken fijner op loopt.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:09

Ik heb er ook weleens mee gereden, maar vond het echt geen verschil uitmaken. Het was voor mijn pony met buitenrijden omdat hij er weleens tussenuit piepte. Dan heeft zo'n bit toch geen zin.. Tong uitsteken

jayva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:12

ik rij soms met een rolletjesbit, die is dubbelgebroken dus veel minder scherp, loopt ze prima mee

Moondust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:13

Ik denk niet dat je het probleem van angst of uitproberen kunt oplossen met een ander bit.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:16

hierover zijn al veel topics geweest, ik zal het hele verhaal niet vertellen omdat er bokkers zijn die dat veel en veel beter kunnen. Samengevat komt het er in ieder geval op neer dat door de 2 verschillende metalen er een soort electrische activiteit bestaat tussen die rolletjes. Vrij logisch dus dat een paard los laat, maar of je het op die manier moet willen? Ik zou er absoluut nooit voor kiezen. Doe even een search op "rolletjes" etc.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:00

Ik heb er een tijdje mee gereden, en dat beviel echt zeer goed. Binnenkort schaf ik er zelf 1 aan. Waar kun je die dubbelgebroken kopen ?