Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mariekexzita schreef:Ik had vorig jaar ook inneens heel erg last van me knie, na een jaar waren ze erachter(amr scan enz.) dat me knie wss versplinterd was, toen kon ik lang niet rijden, en toen begin ik weer, en ja hoor ik had het weer. Mss omdat je bij paardrijden je knieen anders moet inspannen ofzo? Hadden/hebben jullie ook dat het net lijkt of je knie vast zit, kan het niet zo goed uitleggen. En die beugels, waar kan je die kopen?
Judje schreef:Wat het beste helpt: je bovenbenen trainen!
MysticTinker schreef:Wij leren altijd om de druk te verdelen over je beugels én je bovenbenen, je moet zelfs zonder zadel een klein beetje kunnen lichtrijden door je bovenbenen te gebruiken.
Judje schreef:Oefeningen die je kan doen: ga rechtop zitten op een harde ondergrond (tafel oid). Onderstaande oefeningen kan je het beste uitvoeren met eerst het ene been en daarna de andere (niet tegelijk dus)
- 15 x je gehele been op en neer tillen;
- 15 x je knieen buigen en weer je been strekken (Wanneer dit je gamakkelijk af gaat kan je een plastic zak er aan hangen waar je gewicht in hangt, ook dit kan je dan weer opbouwen. Bij de fysio deden we dat met boeken)