[WN] Hoe en wat western?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ramarant

Hoe en wat western?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 20:46

Hey Hallo,

Uiteindelijk heb ik besloten om een westernzadel aan te schaffen. Alleen..
Dr zijn dr zoveeeel van Boos! Zou iemand weten wat een goed en gegarandeerd zadel is?
Dus niet iets van zadelmarkt. Heeft toevallig iemand ook tips over de basisbeginselen bij het rijden van western.
Ja ik weet, ga lessen nemen Tong uitsteken maar in mijn omgeving zijn dr niet veel western instructeurs..

Tips zijn welkom Haha!

Anya

Re: Hoe en wat western?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:59

In welke omgeving zit je? Qua lessen dus.

Qua zadel: dat komt best nauw. Dus bel een zadelmaker (er zijn er wel een aantal) en vraag of ze je paard in kunnen meten. Wellicht hebben ze ook een passende tweedehandse liggen.

Ramarant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 21:02

Ik woon in maastricht. ja dr is wel eentje in de buurt..dat is spirithorses...maar ik ben niet voor NH..en denk dus ook niet dat die lessen zullen helpen omdat zij het vanuit de NH doen.
Ja dat zou ik eventueel wel kunnen doen ja..ben best bereid voor wat te betalen voor een westernzadel maar niet eentje van 800 euro.. dat gaat wat boven mijn loonstrookje uit Tong uitsteken

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:08

800 euro... lijkt mij toch een redelijke prijs hoor... verder kun je op google veel binden, of even zoeken met de zoekfunctie hier:)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:11

een garland kun je voor 5 á 600 euro wel kopen. dan heb je een fijn zadel van normale/goede kwaliteit.

Paul Derrez zit wel redelijk in jouw buurt, hij zit in Brunssum.

Ramarant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 21:25

op google heb ik al veel gezocht naar westernzadels.
Maar net zoals anya zei lijkt t me beter om iemand af te laten komen voor het op te meten. Ik heb laatst een westernzadel te leen gekregen, maar mijn gevoel zei dat t gewoon niet goed was. Ik wil nl ook niet dat achteraf blijkt dat ik n te klein zadel heb en mn paard er ontzettend de mist mee in rijd. Brunssum is toch een stukje uit de buurt.. woon zelf in belfort en heb helaas geen trailer ter beschikking

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:28

800 euro voor een goed passend tweedehands westernzadel is toch wel heel redelijk qua prijs. Misschien lukt het nog voor 600-700, maar dan houdt het toch echt wel op.

Een gewoon fatsoenlijk werkzadel kost al gauw 1800 nieuw.

Ramarant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 21:32

Nouw..dat word dan ff sparen..maar ik neem aan dat het wel de moeite waard is..toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:37

Je kan ook kijken of je het leuk vind en dan wat kopen.
De lessen zijn belangrijker dat het zadel Lachen

Ramarant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 21:40

Ja das waar..ik zou het sjiek vinden als mn paard het zou kunnen..maar de behoefte om wedstrijden en dergelijke ermee te gaan doen..neee.. liever meer zo western-recreatie.. gewoon voor de fun...het moet leuk blijven voor mij en mn paard.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:41

Ramarant schreef:
Nouw..dat word dan ff sparen..maar ik neem aan dat het wel de moeite waard is..toch?

Het is echt de moeite waard.
Ik ben ooit begonnen op een goedkoop, wel passend zadel.
Dat lag goed op mijn paard, maar het zat voor geen meter. Ik draaide mezelf eruit in galop.
Daarna heb ik een beter en nog steeds passend zadel gekocht. Maar mijn paard werd breder en dat zadel paste niet meer (nu heb ik een kWPN-er, die groeien vrij lang door ook in de spieropbouw). Dat zadel is verkocht en inmiddels ben ik aan mijn derde zadel. Zit prima en past nog steeds (is ook opgemeten). Voor mijn andere paard heb ik exact dat zadel (ik wist dat dat paste) gekocht en dit keer tweede hands.

Maar je merkt dus echt wel of een zadel goed is, past, en van goede kwaliteit is.

Dan zou ik maar even wat op de lessen besparen Ja
En je kunt ook recreatief wedstrijd rijden Ja

Ramarant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 21:46

daarom juist...mn eerste prioriteit is n nieuw zadel..in een westernzadel heb ik nl ook t gevoel dat ik steviger zit als in een dressuurzadel. en geef daar ook liever mn geld aan uit zodat t goed past..dan dat ik lessen heb..eerst zadel..dan lessen..je bent immers nooit te oud om te leren Haha!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:52

Niet eerst lessen en dan zadel? Als je nu een goed zadel hebt kun je best eerst een paar lessen zo nemen. Even kijken of het wel bevalt.
Er is ook ene rijdende zadelpasservice, zij is erg goed en ik kan haar aanbevelen!!

Ramarant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 19:43

rijdende zadelpasservice..ja zoiets zoek ik ja..weet jij toevallig het kostenplaatje van deze persoon..moet nl ook aan mn budget denken Schijnheilig

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 11:06

Euro-horse heeft een rijdende service en daar kun je ook meer informatie vinden over kosten enz. Ik hoor veel goede verhalen over deze mevrouw en zij komt volgende week bij mij een zadel passen.
Laatst bijgewerkt door Vera op 09-12-07 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link verwijderd

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 23:02

Dat is em.. Even evelien bellen ( ik wist niet of je in het topic namen mocht noemen) Zij komt gratis als je een zadel koopt, zo niet ben je een stuk wijzer voor iets van 50 euro ofzo. Ze neemt de tijd voor je en je paard, legt alles goed en duidelijk uit. En levert niet alleen zadels maar vooral service!!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 09:27

WN AM -> WN TR