Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sronnie schreef:Ik zou er voor kiezen dit zadel te blijven gebruiken en een bontje op het zadel te leggen voor je achterste.
Wanneer je paard verder in de bespiering is zal het misschien wat makkelijker worden om een passend zadel te vinden voor jullie beiden.
Een zadelmaker zal ook vast wel advies kunnen geven
_Daniella_ schreef:Ik heb ook een paard met een erg hoge schoft.. De eerste keer dat ik hem reed hadden we niet goed genoeg gekeken of het zadel niet drukte dus had na het rijden een klein schuurplekje op zijn rugWe hebben het zadel daarna op laten vullen, toen lag het goed. Maar het was al een ouder zadel, heb nu een nieuw, ook een kentaur en ben erg tevreden! Ook een bontje onder het zadel met uitgesneden schoft.
dolor schreef:ik zou met een goede zadelmaker opzoek gaan naar een zadel dat en goed ligt op je paard en waar jij lekker inzit. misschien is het idd wel handig om even te wachten aangezien je zegt dat je paard binnenkort nog wat voller en bespierder wordt. als je nu een zadel koopt heb je kans dat het straks niet meer goed ligt.
dolor schreef:ik heb mijn zadel bij vroegop gekocht. zij hebben een erg goede zadelmaker. alleen die komt zelf niet altijd. ook divoza heeft een goede zadelmaker. daar heeft een vriendin haar zadel gekocht. ik zal het op stal nog even navragen, want ik ben niet zo thuis in zadels enzo.
Tieme schreef:Ik zou contact opnemen met daaleman en een zadel op maat laten maken. een zadel moet goed liggen en niet redelijk. een zadel wat "redelijk" ligt gaat alleen maar voor (rug)problemen zorgen.
Ik heb zelf een fries met een erg hoge schoft in combinatie met een weke/holle rug. dus vanaf schoft een duik naar beneden en richting z'n kont weer omhoog. m'n vorige zadel lag nooit 100% perfect. lag door z'n bouw ook naar achteren gekantelt waardoor ik ook te ver achter in het zadel kwam.
zadel is verschillende keren aangepast maar nooit perfect. ik heb ook nog eens het probleem dat mijn paard qua bespiering en rug erg veranderlijk is. z'n rug is nooit even doorgezakt als anders. de ene keer iets meer als de andere keer. dit heeft ook met training te maken.
heb een daaleman zadel laten aanpassen en die ligt echt perfect. die kan je ook aan jezelf aan laten passen. laat daaleman regelmatig kijken of alles nog goed is. zo nodig kan het aangepast worden.
BVD schreef:Wat kost zo een zadel?
BVD schreef:dolor schreef:ik heb mijn zadel bij vroegop gekocht. zij hebben een erg goede zadelmaker. alleen die komt zelf niet altijd. ook divoza heeft een goede zadelmaker. daar heeft een vriendin haar zadel gekocht. ik zal het op stal nog even navragen, want ik ben niet zo thuis in zadels enzo.
Alvast bedankt!
AnkeD schreef:Mijn paard heeft ook een hoge schoft en ik reed me ook altijd door.
Toen ik opzoek ging naar een ander zadel, hadden we er een aantal geprobeerd en de Prestige topdressage en de Euroriding Luxor waren eigenlijk de enige 2
die meteen goed lagen en dit zijn ook zadels voor een gevoelig achterste![]()
Uiteindelijk heb ik voor de prestige gekozen omdat ik daar een stillere beenligging mee had.
Heb het zadel nu een aantal jaren, ligt nog steeds perfect en ik heb me niet meer doorgereden.