Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
angelax schreef:ja maar dat is heel duur en dat doen wij zeker niet;)
moet ziezo dit zadel nog een tijdje houden
angelax schreef:ja maar dat is heel duur en dat doen wij zeker niet;)
moet ziezo dit zadel nog een tijdje houden
Judje schreef:Is het misschien een idee om een topic te openen met goede zadelmaker gezocht?
Al weet ik eigenlijk wel zeker dat je via de zoekfunctie van Bokt een goede zadelmaker in groningen kan vinden, want ik heb de naam van die man vaker voorbij zien komen, maar kan niet op zijn naam komen.
foetsie schreef:Het ligt zoals gezegd ook aan de bouw van je paard.
Ik denk dat het ook handig is om te kijken wat je doel met rijden is.
Als je lange buitenritten maakt is bv een westernzadel, stockzadel of een kunststof zadel ideaal.
Als je dressuurmatig wilt rijden of springen, dan is een westernzadel niet zo geschikt ivm de hoorn voor op het zadel.
Houd je van lichte zadels en niet van poetswerk, dan is een kunststof zadel ideaal.![]()
Leren westernzadels zitten lekker en staan mooi, maar zijn nogal zwaar. Ipv van leer kun je dan bv naar een kunststof westernzadel kijken.
Voor lange buitenritten / trektochten is het wel handig als je veel ringen aan het zadel hebt om zadeltassen te bevestigen.
Dan val je denk ik weer in de western/stock zadels, IJslander en endurance zadels.
Waarom kijk je op Marktplaats niet na een 2e hands (merk) zadel? Dan vraag je gewoon als ze bij je thuis willen komen passen.