Even de situatie:
In maart 2007 heb ik mijn dressuurzadel laten nakijken door zadelmaker A. Volgens deze zadelmaker lag mijn zadel absoluut niet goed en heb ik hem het zadel meegegeven om aan te laten passen. Hij heeft toen het zadel aan de voorkant aangepast, heeft de kussens aangepast en heeft de singelstoten aangepast.
Ter plekke hebben wij destijds afgesproken dat de kosten hiervoor in totaal 100 euro zouden bedragen. Later kreeg ik een rekening van 150 euro. Hier heb ik met hem over gemaild aangezien de mondelinge overeenkomst 100 euro was, maar heb uiteindelijk toch maar betaald.
Na enkele weken lag het zadel al niet meer goed, het klapperde van achteren en m’n paar kreeg last van zijn schoft.
Vervolgens heb ik hierover contact opgenomen met zadelmaker A aangezien ik hier erg ontevreden over was, en kon ik kosteloos mijn zadel opnieuw langsbrengen om aan te laten passen.
Aangezien ik totaal geen vertrouwen meer had in deze zadelmaker en mijn paard het niet wil aandoen om nog meer rugproblemen te krijgen (hij heeft een paar versleten wervels), heb ik het zadel niet teruggebracht bij zadelmaker A.
Door omstandigheden heeft het een tijdje geduurd voor ik verder kon met een andere zadelmaker. In de tussentijd ben ik mijn paard wel blijven trainen.
Gisteravond is zadelmaker B bij ons op stal geweest om mijn zadel na te kijken. Nu blijkt dat zadelmaker A het zadel behoorlijk verknald heeft. Het zadel knelt op de schoft, de boom is veel te smal, de singelstoten hadden nooit verzet mogen worden en de kussens achterin zijn veel te hard.
Zadelmaker B gaat het zadel nu opnieuw restaureren en dit gaat me zo’n 200 euro kosten. Volgens hem heeft zadelmaker A mij ook veel te veel geld berekend voor het aanpassen van het zadel.

Zadelmaker A heeft mij dus niet alleen maar bedrogen door mijn zadel te verknoeien, maar ook door mij financieel een oor aan te naaien. Aangezien ik nog steeds geen geldboompje in mijn tuin heb groeien vind ik dit aardig vervelend.

Ik heb geen rechtsbijstandverzekering maar wil dit hele gebeuren ook niet zomaar voorbij laten gaan en het hier maar bij laten.
Waar sta ik en welke aktie zou ik kunnen ondernemen om wellicht wat schadevergoeding hiervoor terug te krijgen ?? Wie heeft hier ervaring mee of wellicht tips ?