Ik wil graag een veelzeidigheidszadel kopen. Daarom wil ik graag weten welk merk jullie goed vinden en welke niet, ook graag jullie ervaringen erbij. Ook graag de prijs erbij, zodat ik weet of het merk haalbaar is of niet.
Laatst bijgewerkt door chellaa op 28-11-07 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Het ligt erg aan je paard wat voor merk voor jou het beste is. Ik denk dat je het beste de zadelmaker bij jou in de buurt kunt bellen en zeggen dat je op zoek bent naar een veelzijdigheidszadel. Dan kan hij een aantal zadels bij je komen passen. Vaak hebben ze ook (goeie) tweedehands zadels die wat minder kosten dan een nieuw.
wat ik prettige zadels vind zijn passier, maar das wel weer de hogere prijsklasse. Heb jarenlang met plezier op mijn passier gereden, maar helaas is mijn kont te groot geworden, en moest ik echt over op een 18 inch.
Heb nu een Rossner, vind de prijs kwaliteit verhouding erg goed, rossner heb je al voor 700 euro (nieuw)
Het enige merk dat ik goed vind is een merk wat xowel voor paard als ruiter perfect zit. Voor Sommigen is dit een barefoot voor anderen is dit een kieffer.
Het ligt aan het gebruiksdoel, je budget en paard en ruiter. Het is dus een heel persoonlijke keuze.
Ik snap nooit zo goed waarom mensen hier op bokt vragen wat andere mensen van zadels vinden.. Hier heb je toch zelf niets aan? Het zadel moet jou liggen, en het zadel moet goed op je paard passen.. dus ik zou zeggen waarom haal je er geen zadelmaker aan.. als je uitlegt wat je ongeveer zoekt kan hij een aantal zadels voor je meenemen en kan je ze uittesten..