Gisteren zijn we bij de tandarts geweest, was hard nodig... Op het moment loopt mijn paard op een enkelgebroken bitje, niet zo dik...
Nu vertelde de tandarts, omdat ik dacht van hey wat is haar gehemelte over het algemeen laag, jah je paard heeft een laaghangend rooster.. ze heeft mij dus helemaal uitgelegd wat een laaghangend rooster is... Nu vroeg ik me af.. Wat is nou voor zo'n paard een lekker bit??
Hoor graag van jullie!
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
Liefst een zo'n dun mogelijk bitje ( wel opletten, dit werkt ook scherper in dan een dikke trens) En dan of een ongebroken of eentje die in de vorm van de mond is..
Hmm nooit geweten, ik dacht altijd dat ik mijn paard een plezier deed met een dubbelgebroken bitje.. Heb wel een rubberen ongebroken bitje.. Is dit dan wat om te kijken hoe ze het daarop doet??
IK raad ook de myler aan. Zeer fijne bitten. Momenteel ben ik nog opzoek naar 2 mylers. Ik heb er een maar voor mijn ene paardje is die te groot en voor mijn andere te klein. Helaas
Het ligt ook puur aan je paard. Er zijn ook paarden die minder goed reageren op een myler, maar misschien is het voor jou de oplossing! Kwestie van uitproberen.
Idd een ongeboken trens En dan geen dik ding van rubber (en dan bedoel ik geen kunststof) Zeker geen enkel gebroken trens, die prikt meteen in het gehemelte