hoi!
ik had altijd een verzorgpony (hafje) en die was veelste dik... maarja eigenaar wou er geen zadel voor kopen en ik ben toen ook met paard naar urk geweest (ook zadelmarkt) ik heb toen een breed dressuurzadel gekocht. het was ten eerste niet mijn paard en ten tweede had ik niet zoveel geld te besteden. ik heb erg veel plezier aan dit zadel beleefd alleen op een gegeven moment begon ze af te vallen en lag het zadel zo slecht dat ik op zoek ben gegaan naar een andere. ik kwam toen uit op een wintec pro, deze lag ook een hele tijd goed totdat deze achterover lag en ik er niet fijn meer mee kon rijden. toen heb ik een pagony dressage gekocht en deze laten verbreden. lag nog steeds niet goed. dus heb ik hem (nu 2 maanden geleden) door een erkend zadelmaker helemaal op maat laten maken voor le knol (ze is nu mooi op maat, het zadelmarkt zadel is alweer 4 jaar geleden).
als ik jou was en je hebt de (financiele) mogelijk dan zou ik gewoon op zoek gaan naar een 2de hands zadel en met een zadelmaker dit op maat laten maken! dan weet je in ieder geval zeker dat het goed ligt want ookal denk je dat het goed ligt, dit hoeft natuurlijk niet het geval te zijn,.... paarden kunnen helaas niet vertellen wat ze ervan vinden
succes in ieder geval met zoeken!