wie heeft er een zadel van zadelmarkt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

monky27

wie heeft er een zadel van zadelmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 12:36

ik weet dat er al topics over zijn Knipoog maar ik vroeg me af, wie heeft er zelf een zadel van zadelmarkt en wat is jullie ervaring?

Heb zelf ook een zadel van zadelmarkt, de goedkoopste. (had ik toen even snel nodig en had geen geld voor een duur zadel) maar ik rij er eigenlijk
nog steeds mee en hij ligt helemaal perfect... Verward en heb er nog nooit problemen of iets door gehad en mijn paard heeft er ook niks mee gehad ofzo..
Nou wil ik dus een nieuw zadel gaan kopen, met een diepere zit en omdat ik een dressuurzadel wil. Maar nou twijfel ik dus of ik er weer een bij zadelmarkt zou kopen of dat ik er weer een bij vroegop of iets zou kopen. (heb ik ook gehad, een wintec) maar deze was juist heel snel beschadigd op het zitvlak. (van dat suede spul)

Anoniem

Re: wie heeft er een zadel van zadelmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:44

Ik denk dat je geluk hebt gehad met het zadel dat je nu hebt. Maar wil je een goed dressuurzadel moet je gewoon naar een goede winkel, het laten passen en er meer geld voor uittrekken. Als je een paard koopt kies je voor de voor- en nadelen. Een nadeel is dat goed tuig duur is, maar het is wel beter voor je paard zijn rug. Dus bespaar niet op dit soort singen, daarvoor is het te belangrijk.

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:47

Wij hadden er 1 gekocht maar binnen een week weer terug gebracht. Paste niet, maar we zagen ook dat hij a-symetrisch was.

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:49

ik heb ook een zadel van de zadelmarkt gehad, gewoon omdat mijn paard zo erg dik was en hij vermoedelijk erg zou gaan veranderen, het heeft er bijna 4 jaar opgelegen is twee keer aangepast maar heeft altijd goed gelegen, ook ik zat er erg lekker op, tja je ziet nu wel dat het mindere kwaliteit is het zal niet twintig jaar mee gaan, rij tegenwoordig boomloos omdat er niet veel goed ligt op mijn paard. als je nu genoeg geld hebt zou ik wel voor iets gaan wat van beter kwaliteit is zodat je de eerste tien vijftien jaar geen extra kosten meer hebt dan eens opvullen.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:52

een vriendin van mij had een zadelmarktzadel.
hij zat lekker dat is een ding wat zeker is.
maar na een maand of 3 lag het al niet meer goed en erg scheef.
ook verkleurde de beugelriemen en singelstoten al na 1 maand.

als je echt een goed dressuurzadel wil zal ik toch even verder gaan kijken als marktplaats als ik jou.
een goed passend zadel is namelijk heel erg belangrijk.

mait

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:52

hoi!
ik had altijd een verzorgpony (hafje) en die was veelste dik... maarja eigenaar wou er geen zadel voor kopen en ik ben toen ook met paard naar urk geweest (ook zadelmarkt) ik heb toen een breed dressuurzadel gekocht. het was ten eerste niet mijn paard en ten tweede had ik niet zoveel geld te besteden. ik heb erg veel plezier aan dit zadel beleefd alleen op een gegeven moment begon ze af te vallen en lag het zadel zo slecht dat ik op zoek ben gegaan naar een andere. ik kwam toen uit op een wintec pro, deze lag ook een hele tijd goed totdat deze achterover lag en ik er niet fijn meer mee kon rijden. toen heb ik een pagony dressage gekocht en deze laten verbreden. lag nog steeds niet goed. dus heb ik hem (nu 2 maanden geleden) door een erkend zadelmaker helemaal op maat laten maken voor le knol (ze is nu mooi op maat, het zadelmarkt zadel is alweer 4 jaar geleden).
als ik jou was en je hebt de (financiele) mogelijk dan zou ik gewoon op zoek gaan naar een 2de hands zadel en met een zadelmaker dit op maat laten maken! dan weet je in ieder geval zeker dat het goed ligt want ookal denk je dat het goed ligt, dit hoeft natuurlijk niet het geval te zijn,.... paarden kunnen helaas niet vertellen wat ze ervan vinden Knipoog
succes in ieder geval met zoeken!

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:54

Ik was van plan er eentje weg te halen, maar heb nu een wintec pro classig gekocht Lachen

Ik was bang dat de kwaliteit niet goed zou zijn, en Urk ligt nu eenmaal niet om de hoek Lachen

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:04

Ik heb in Urk een veelzijdigheidszadel gekocht toen ik mijn paardje net had. Ik heb hier een aantal jaar mee gereden, zo'n twee keer per week. Verder heb ik een tweedehands dressuurzadel. Het veelzijdigheidszadel gebruik ik nu niet veel meer (ik spring niet meer), maar het past nog steeds en (misschien had ik mazzel) is qua prijs/kwaliteit ook niet verkeerd geweest. Ik heb het overigens zo'n 6 jaar geleden gekocht. Het is eventueel ook gewoon op te vullen, maar dit is bij mij nog niet gedaan. En ik heb een standaard paardje, met een gewone normaal gevormde rug. Wel was het zadel vrij snel van kleur en het sierbiesje langs de lepel vrij snel aan het rafelen. Maar dit is geen funcioneel probleem.

Als ik een ander zadel moet, dan weet ik het nog niet. Een tweede hands merk zadel is ongeveer net zo duur en als je hier een zadelmaker bij vraagt, krijg je ook een goed passend geheel.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:58

PP-->HAR