Problemen nieuw zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Madilly

Problemen nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 22:37

Heey,
Ik heb een nieuw zadel voor mijn verzorgshetje.
Eerst reed ik haar altijd zonder zadel, met een verstevigd dekje.
Maar nu springt ze verkeerd aan in galop en eerst deed ze dat niet.
Ik weet wel hoe ik het kan oplossen en daar zijn we nu ook hard mee bezig.
Maar hoe komt het dat ze verkeerd aanspringt ?

Loes Lachen

Binckydenice

Re: Problemen nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:39

Ik zou proberen haar hoofd wat meer naar binnenhand te vragen waardoor het aanspringen voor het diertje wat makkelijker moet lukken in de juiste galop.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:44

eerst zou ik graag willen weten hoe groot en zwaar je bent, want daar kan het ook goed aan liggen.
Dan het zadel, past het wel goed? Is het niet te groot voor de pony of te klein voor jou?
(er moet een platte horizontale hand achter je kont passen en je mag zeker niet op/tegen de lepel zitten) shetjes hebben een korte rug, dus een zadel is al snel te groot. Verder zie je vaak dat zadels bij shetjes op de schouder liggen ipv er achter en dan de ruimte bij de schoft, maar de die fout komt minder vaak voor.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:43

Mijn paard had dit probleem ook. Heb er een zadelmaker bij gehad die het zadel iets opgevuld heeft. En het probleem bleef. Heb toen een fysio laten komen. Paardje hellemaal los gemaakt maar het probleem bleef. Ik heb der toen opnieuw laten bekappen en het probleem was weg. Bij mij lag het dus aan het feit dat ze niet goed recht op der voeten stond.

Madilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 20:46

superwoman schreef:
eerst zou ik graag willen weten hoe groot en zwaar je bent, want daar kan het ook goed aan liggen.
Dan het zadel, past het wel goed? Is het niet te groot voor de pony of te klein voor jou?
(er moet een platte horizontale hand achter je kont passen en je mag zeker niet op/tegen de lepel zitten) shetjes hebben een korte rug, dus een zadel is al snel te groot. Verder zie je vaak dat zadels bij shetjes op de schouder liggen ipv er achter en dan de ruimte bij de schoft, maar de die fout komt minder vaak voor.

Ik ben niet zo groot 1.55 ongeveer en ik weeg ongeveer 37 en ik ben 14 jaar. Ik zal de volgende keer alles even checken Knipoog

Madilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 20:47

felicity schreef:
Mijn paard had dit probleem ook. Heb er een zadelmaker bij gehad die het zadel iets opgevuld heeft. En het probleem bleef. Heb toen een fysio laten komen. Paardje hellemaal los gemaakt maar het probleem bleef. Ik heb der toen opnieuw laten bekappen en het probleem was weg. Bij mij lag het dus aan het feit dat ze niet goed recht op der voeten stond.

Ik heb wel het gevoel dat als ik opstap en ik heb aangesingeld dat ik scheef zit dus ik zal aan de eigennaar vragen of de hoefsmid even langskomt. Dankje Haha!

Madilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 20:48

Binckydenice schreef:
Ik zou proberen haar hoofd wat meer naar binnenhand te vragen waardoor het aanspringen voor het diertje wat makkelijker moet lukken in de juiste galop.

Ik zal het proberen Lachen

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:44

Madilly schreef:
felicity schreef:

Ik heb wel het gevoel dat als ik opstap en ik heb aangesingeld dat ik scheef zit dus ik zal aan de eigennaar vragen of de hoefsmid even langskomt. Dankje Haha!

En ik stond er ook echt van te kijken. Dat het daar aan lag. Want het was maar een mm die ze scheef stond en bijna niet te zien. Maar vond het wel raar dat ik toen een andere hoefsmid heb laten komen en het probleem meteen weg was.