wat voor zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anouska2

wat voor zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 21:41

Ik heb nu meerdere zadels gebruikt/ gepast op mijn paard maar er lijkt weinig te passen.
mij paard is een normaal tot iets breed gebouwde kwpn, normale schoft en met iets bolle korte rug.

Het probleem is dat bijna alle zadels naar voren schuiven of ze wippen van achteren. ik denk dat dit door zijn rug komt.
Tot nu toe heb ik steeds medium boommaat gepast, zal ik nu een bredere of smallere boom moeten proberen en wel of niet teruggesneden? ik heb zelf de voorkeur voor brede wat plattere kussens op de rug, omdat dit naar mijn idee meer draagvlak heeft. Maar is dat ook beter?
iemand ideeen hierover?

maximee

Re: wat voor zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 23:19

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:45

ik zou er een zadelmaker na laten kijken.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:41

UpDate_ schreef:
Ik zou er een zadelmaker naar laten kijken.

Inderdaad, een zadelmaker kan je paard opmeten, zodat hij direct kan zien welke boommaat je paard nodig heeft en dan hoef je dat dus zelf al niet meer uit te zoeken.
Daarnaast zijn er genoeg zadelmakers die ook zadels verkopen waar misschien wel wat voor je bij zit.
Wanneer je paard de 6 'a 7 al gepasseerd is zou je ook kunnen kijken om voor je paard een maatwerkzadel te laten maken.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 22:59

een goede zadelmaker naar laten kijken. die zal vast wel een goed passend zadel hebben en kan anders een zadel op maat maken of een zadel aanpassen waardoor hij wel goed ligt. en als er dan nog geen zadel te vinden is, kan je misschien boomloos proberen.