Rijlaarzen of Chaps?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Strawberry_

Rijlaarzen of Chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 16:32

Hoop dat hij hier hoort, sorry als hij verkeerd staat.

Ik rij eigenlijk al jaren met leren rijlaarzen. Geen speciale reden om, meer omdat ik ze van mijn vader heb gekregen, en ze zitten prima. Nu wil ik eigenlijk wel eens weten of er verschil zit tussen Rijlaarzen en Chaps? Ik zelf heb nog nooit Chaps gebruikt, praktisch alleen rijlaarzen Bloos Heb wel jodphurs liggen, dus kan er zo chaps bij kopen om er mee te rijden.

Mijn vraag dus:
Zijn er mensen die liever rijden met Rijlaarzen of Chaps, en waarom? Duidelijke meningen zijn altijd welkom. En als ik chaps zou kopen, maakt het merk nog uit, of kan ik net zo goed wat minder dure kopen? Lachen

Christinaa

Re: Rijlaarzen of Chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:45

Ik rij altijd met jodhpurs en chaps. Zelf vind ik het gewoon fijn rijden. De schoen en de chaps zijn onafhankelijk van elkaar en niet zo stug als bv nieuwe rundledere laarzen wat nog moet mee buigen en dat heb je met chaps niet. Heb eigenlijks nog nooit echt met rijlaarzen gereden, maar wil binnenkort wel een paar aanschaffen. Dan worden het uiteraard kalfsledere laarzen met veters.

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:07

Ik heb altijd met rijschoenen en chaps gereden behalve tijdens wedstrijden uiteraard. Ik vind het zelf conformtabeler rijden dan laarzen.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:03

[quote="CWeber"]Ik rij altijd met jodhpurs en chaps. Zelf vind ik het gewoon fijn rijden. De schoen en de chaps zijn onafhankelijk van elkaar en niet zo stug als bv nieuwe rundledere laarzen wat nog moet mee buigen en dat heb je met chaps niet. [quote]
Hier nog een jophur+chaps fan! Ik vind het super rijden.
Ik moet wel zeggen dat ik mijn 1e paar leren rijlaarzen nog zo goed als ongebruikt heb staan (ben aan het inlopen en heb er 2 keer mee gereden).

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 18:04

Hmm ik wil eigenlijk ook Chaps gaan kopen. Leder is idd wat stugger op het begin, maar heb de mijne al een tijd dus nu zijn ze soepel Lachen

Bedankt voor het commentaar!

Manouk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:09

Strawberry_ schreef:
Hmm ik wil eigenlijk ook Chaps gaan kopen. Leder is idd wat stugger op het begin, maar heb de mijne al een tijd dus nu zijn ze soepel Lachen

Bedankt voor het commentaar!

haha moet je niet leren chaps kopen, ben ze nu nog aan het inlopen Ach gut

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:12

ik heb ook chaps, top dingen

ik kon dus echt neit met laarzen rijden Tong uitsteken het zat gewoon niet

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:13

Had eerst rubber rijlaarzen en heb nu Chaps en jodphurs. Die laatsten vind ik prettiger, omdat het wat minder stug aanvoelt dan laarzen.

Christinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:19

Judje schreef:
CWeber schreef:
Ik rij altijd met jodhpurs en chaps. Zelf vind ik het gewoon fijn rijden. De schoen en de chaps zijn onafhankelijk van elkaar en niet zo stug als bv nieuwe rundledere laarzen wat nog moet mee buigen en dat heb je met chaps niet.

Hier nog een jophur+chaps fan! Ik vind het super rijden.
Ik moet wel zeggen dat ik mijn 1e paar leren rijlaarzen nog zo goed als ongebruikt heb staan (ben aan het inlopen en heb er 2 keer mee gereden).

Haha dat ik niet veel. Wel zonde Knipoog of je moet ze gaan verkopen. Kun je weer een paar nieuwe mooie lederen chaps en/of jophurs halen haha

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:45

@ CWeber: hahaha inderdaad jah!
Ze zijn al wel 2 jaar oud. Maarja, had toen verzorgpaard waar ik mee wedstrijden mee wou gaan rijden, maar dat ging uiteindelijk toch niet door (helaas) en heb ze toen dus in de kast gezet en goed onderhouden ondertussen en ze zien er nog als nieuw uit.
Verkopen wordt lastig denk ik, mijn laarzen vallen buiten de standaard maten... Maar ik pas ze nog en ben ze weer aan het inlopen, omdat ik volgend jaar wel mijn nu ruim 3,5 jarige ga starten. En 1 ding scheelt: het model van mijn laarzen (Petrie Grand Prix) vind ik nog steeds super mooi! En ze kostte behoorlijk wat, omdat het dus ook kalfsleder is en dus zou het zonde zijn om ze te verkopen en dan weer geld bij te moeten leggen voor nieuwe.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:49

Laarzen! Ik vind datje met laarzen netter kan zitten.
Chaps zijn vaak wat 'losser'..