wat te doen met al m'n spullen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

wat te doen met al m'n spullen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 22:07

weet echt niet of het hier goed staat, zo niet, sorry...

ik heb helaas geen verzorgpaard meer door bepaalde omstandigheden vanuit de eigenaars kant.
nu heb ik een aanbod gekregen om een paar friezen te gaan rijden. helaas heb ik afgelopen week weer veel lichamelijke klachten gekregen mbt mn gewrichten (ff voorbeeld: 25 x mn rechter enkelbanden gescheurd, 3x geopereerd) nu doen mn knieën al lange tijd zeer maar nu mn heupen dus ook. waarschijnlijk heb ik een afwijking in al mn gewrichten en banden. morgen weet ik waarschijnlijk meer, dan moet ik naar de dokter...

nu heb ik alleen best veel spullen liggen (dressuurzadel, hoofdstel, 2 fleecedekens, springschoenen, peesbeschermers, strijklappen, bandages, dekjes enz...) nu is mijn vraag: wat zal ik doen? zal ik het hier op bokt te koop zetten of alles bewaren totdat ik fysiek weer in orde ben om te rijden (dit kan als ik operaties krijg wel 1,5 tot 2 jaar gaan duren...)
het zijn echt mooie spullen die bijna niets geleden hebben en het zal me wel pijn doen ze te verkopen maar ja, zo lang in de kast liggen is natuurlijk ook niets...

jullie mening gevraagd dus!

groetjes joanne

Ann

Re: wat te doen met al m'n spullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:24

[HK] -> [PP]

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:27

Ik zou het gaan verkopen want misschien denk je er over 2 jaar wel heel anders over en vind je het bijv. zonde van je geld. of misschien heeft die eigenaar alles al en dan zit je met al je spul, (dan kan je het ook nog wel verkopen maar toch). maar je zal toch zelf moeten beslissen Tong uitsteken

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:30

Je moet zelf nadenken. Als je van plan bent om over een paar jaar weer gaan rijden, dus op iemands paard of je eigen paard. Dan is het wel fijn dat je al eigen spullen hebt, anders ben je nog duurder uit als je nieuwe spullen moet kopen. Ik zou je aanraden, wacht met je spullen en doe je niks over een paar jaar, dan kun je je spullen altijd nog verkopen. Knipoog

Btw, ik vond wel grappig toen ik zag dat je bijna hetzelfde heet als ik. Ik heet namelijk Joann Haha!

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:34

Je moet zelf naar je lichaam luisteren en beslissen of je weer wilt/kan gaan rijden.
Ik zou zeker je spullen nog niet wegdoen tot je zeker weet wat je mankeert. Mocht je daarna besluiten niet meer te rijden kun je altijd nog aangespannen rijden als je de paarden niet kan/wil missen. Je zadel en hoofdstel kan je dan verkopen, hier of op MP of waar dan ook...
Sterkte in ieder geval met de onderzoeken!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:37

Ik zou de spullen wel verkopen omdat:
*het zadel niet op ieder past,en de andere spullen misschien ook niet.
*Je smaak qua spullen over twee jaar misschien wel is veranderd.
Plinge spullen er niet meer waard op worden als ze liggen te verstoffen in de kast.
* nieuwe verzorgpaard alles al heeft liggen wat perfect past.

Mocht je nou over twee jaar een nieuw verzorgpaard hebben en wil je toch liever een eigen zadel kan je altijd nog een ander zadel e.d kopen.

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:10

Wat voor zael heb je liggen dan?
Als jij een duur zadel hebt liggen en je laat hem in de kast liggen onder het stof dan word hij niet meer veel waard

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:12

Ik zou de spullen zoals zadel ect. houden maar de dekjes peesbeschermers enz verkopen.
Die dingen zijn toch altijd weer ergens te koop en er zijn dan ook weer leuke nieuwe kleuren, dan heb je direct weer zin om ze te gaan gebruiken Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:00

Ja moeilijk, aan de ene kant zou ik het verkopen, omdat je dan weer leuke nieuwe andere dingen kan kopen in de toekomst, maar aan de andere kant is het ook zonde, want je hebt het nu al en krijgt er toch niet zoveel meer voor terug (denk ik)

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:13

AaronYve schreef:
Ik zou de spullen zoals zadel ect. houden maar de dekjes peesbeschermers enz verkopen.

Oke dat heeft dus totaal geen nut.
Een zadel is niet iets wat op elk paard past,daarentegen juist.
Zie maar een zadel te vinden die op twee paarden even goed ligt.
Door dit soort dingen krijg je nou paarden met rugproblemen Knipoog
Dan kun je nog beter de dekjes en de peesbeschermers houden want die passen overal op.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:27

Ik zou de spullen bewaren, maar wel goed blijven onderhouden.
Zadels passen niet op elk paard, maar je zou maar net een paard treffen dat het wel past. En zo niet dan kan je het alsnog verkopen. Als je de spullen wel goed blijft onderhouden zakken ze nauwelijks in waarde.

Ik heb al zo vaak spijt gehad dat ik iets verkocht had

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:34

Weg is weg.... Een goed zadel is over twee jaar ook zijn geld wel waard bijvoorbeeld. Als je het eenmaal weg hebt gedaan ben je het kwijt....en als je later nog steeds wilt verkopen kan dat altijd nog!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 21:51

thnx voor all reacties, gelukkig hoeft een operatie nog niet en hoef ik alleen rustig aan te doen dus kan ik dit nog ff uitstellen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:22

Meetje22 schreef:
AaronYve schreef:

Oke dat heeft dus totaal geen nut.
Een zadel is niet iets wat op elk paard past,daarentegen juist.
Zie maar een zadel te vinden die op twee paarden even goed ligt.
Door dit soort dingen krijg je nou paarden met rugproblemen Knipoog
Dan kun je nog beter de dekjes en de peesbeschermers houden want die passen overal op.

En als je een boomloos zadel hebt.. dat weet je toch ook niet.
En het kan best zo zijn dat het zadel wel op dat ander paard past, en zo niet dan verkoop je het dat wad het idee erachter Knipoog
peesbeschermers passen ook niet overal op Knipoog

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:39

AaronYve schreef:
En als je een boomloos zadel hebt.. dat weet je toch ook niet.
En het kan best zo zijn dat het zadel wel op dat ander paard past, en zo niet dan verkoop je het dat wad het idee erachter Knipoog
peesbeschermers passen ook niet overal op Knipoog

Om te beginnen heeft de TS een dressuurzadel en da past dus zeker niet op ieder paard.
Daarnaast past een boomlooszadel ook niet op elk paard want ook daar zijn maten in.
En ik neem aan dat de TS geen peesbeschermers maat full om de benen van een minishet gaat binden Knipoog

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 01:10

Ach ja, het spul vreet ook niks dus of je nu verkoopt of over twee jaar maakt ook niet uit (mits het je niet in de weg ligt natuurlijk)

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:59

Ik heb in eerste instantie nadat mijn paard verkocht is alles bij me gehouden. Alle dekens, dekjes peeskappen hoofdstellen etc.etc. Ook men springzadel en mijn dressuurzadel heb ik niet verkocht.

Na ongeveer een jaar ben ik wat spulletjes gaan verkopen, een aantal dekens, mijn springzadel en dekjes. Hoofdstellen, halsters en mijn dressuurzadel en nog wat dekens heb ik nog. Mijn dressuirzadel is een zadel wat op veel verschillende paarden goed past en helemaal naar mijn zit is gevormd. Inmiddels heb ik na 3 jaar een bijrijdpaard en ligt mijn zadel altijd op haar rug, ook veel van de spullen die ik nog had gebruik ik voor haar.

Alle spullen hadden voor mij een emotionele waarde en dat hebben ze nog steeds! Dat is de reden dat ik alleen een paar van de dingen verkocht heb!

Wat je moet doen is nadenken wat je zelf wilt, wat je hart je ingeeft. En als je er plek voor hebt kun je het natuurlijk makkelijker bewaren

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 12:06

Ik zou ze zelf persoonlijk nog een tijdje bewaren.
Als jij na een jaar of langer nog niet gaat rijden en het spul ligt in de weg, kun je ze altijd nog verkopen.
Het nadeel is je moet altijd de spullen duur inkopen, maar je beurt er haast niets voor terug als je het weer moet verkopen.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:12

Meetje22 schreef:
Ik zou de spullen wel verkopen omdat:
*het zadel niet op ieder past,en de andere spullen misschien ook niet.
*Je smaak qua spullen over twee jaar misschien wel is veranderd.
Plinge spullen er niet meer waard op worden als ze liggen te verstoffen in de kast.
* nieuwe verzorgpaard alles al heeft liggen wat perfect past.

Mocht je nou over twee jaar een nieuw verzorgpaard hebben en wil je toch liever een eigen zadel kan je altijd nog een ander zadel e.d kopen.

Ik ben het hier mee eens, ondanks dat ik snap dat je het niet makkelijk vindt,
maar de spullen zullen inderdaad nu meer opbrengen en misschien zou je het geld gewoon op een aparte spaarrekening kunnen zetten, zodat je tzt er alsnog wat moois van kan kopen!
Succes met je beslissing en ik hoop dat het allemaal goed komt!

Een aantal dingen zou je misschien wel kunne bewaren, zoals de peesbeschermers, bandages, springschoenen en dergelijke, omdat de meeste paarden gewoon maat 'Full/Paard' hebben en die niet veel kosten en ook niet veel op zullen brengen. (nou jah, bandages zou ik sowieso verkopen, aangezien het gebruik ervan slecht is voor de pezen, maar dat is weer een andere discussie)

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:01

verkopen Knipoog
ik heb ruim 6 jaar lang alles bijgehouden wat ik had gekocht voor Erika... wat blijkt? het is allemaal te klein voor Dewy...

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:31

Verkopen kan altijd nog. Als je twijvelt zou ik het als ik jou was niet doen. Als je het goed onderhoud is het met b.v. 5 jaar als je het dan wel zou willen verkopen is het vast niet minder waard dan nu denk ik

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:39

Ik zou het waarschijnlijk niet zo snel weg doen, (als je het een beetje onderhoud) verliest een zadel toch niet zoveel waarde en misschien dat het een volgend paard pas. heeft dit nog emotionele waarde voor je aangezien je dit voor een paardje hebt gekocht dat je nu moet missen.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:14

[PP] -> [RUI]

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:18

Vervelend maar gezien het hier echt om harnachement gaat zal ik dit topic nogmaals moeten verplaatsen Knipoog
RuI-->HAR

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:21

Ik zou het houden. Je krijgt er nooit zoveel voor terug als de nieuwprijs was. Als je spullen nieuw moet kopen ben je altijd meer geld kwijt.

EDIT verkopen kan altijd nog! Lachen