over gaan op dubbelgebroken bit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariekexzita

over gaan op dubbelgebroken bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 20:15

Halo,'
ik rijd nu op een 3,5, ze heeft een enkelgebroken bit, maar ik las dat veel van jullie een dubbel gebroken bit hadden, waarom en hoe ging de over gang naar enkel op dubbel? en deed ze het bter of juist niet? groetjes Cool

soofenflo

Re: over gaan op dubbelgebroken bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:17

ligt er erg aan per paard.
Mijn 3,5 jarige doet het beter op een dubbelgebroken. Mijn 10 jarige beter op een enkel gebroken bit.
Gewoon proberen zou ik zeggen.

Al denk ik wel... als je paard goed loopt op een enkel gebroken bit, zou ik het niet veranderen omdat veel mensen hier een dubbelgebroken bit gebruiken.

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:21

Als jou paard goed loopt met een enkel gebroken bitje dan zou ik dat mooi zo laten.
Ligt echt aan t paard zelf en de meeste bokkers nemen echt wel een bit waar hun paard/pony het beste op reageerd en t beste mee te rijden is.

Ik zou zeker niet gaan wisselen omdat t grootste deel van de boktpaarden een dubbelgebroken bit in hebben. Ik heb voor mijn jonkie namelijk ook een enkel gebrokenbit en hij doet t er super op als hij er straks minder fijn mee loopt ga ik pas op zoek naar een ander bit.

Mariekexzita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 18:16

maar ik heb nog nooit een andere geprobeert misschien loopt hij daar wel fijner op? Najah ik denk dat ik dan gewoon deze begruik, dacht misschien is die andere was gebruiks vriendelijker:P

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:45

Een dubbel gebroken bit is vriendelijker, het prikt namelijk niet in het gehemelte en knelt de lagen niet af. Daarom lijkt het me dat paarden over het algemeen beter op een dubbel gebroken bit lopen. Ik het ze allemaal op een dubbelgebroken bit lopen, K&K conrat ultra van Sprenger, kost wat maar dan heb je ook wat. Knipoog

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:09

Over welke vriendelijker is daar zijn de meningen over verdeeld. Gebruik de zoekfunctie eens er zijn al verschillende topics over geweest.

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 22:54

Ik vind het vriendelijker, maar je moet puur kijken hoe je paard erop reageerd.

Ik ben het met soofenflo eens dat je geen nieuw bit moet aanschaffen omdat andere mensen hier er ook mee rijden Knipoog