Wie kan mij advies geven wat voor bit ik het beste kan nemen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RosaNur

Wie kan mij advies geven wat voor bit ik het beste kan nemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 16:42

Hallo ik rijdt momenteel met een Robart bitje, dit omdat dit simpelweg bij mijn pony zat toen ik hem kocht en hij dus ook niet beter weet.
Al van het begin af aan met rijden doet hij zo nu en dan zijn hoofd omhoog, zo hoog dat ik het contact kwijtraak.

Hij wordt ieder jaar door de tandarts nagekeken en zijn gebit is goed, ik dacht dat het aan het zadel lag maar inmiddels heeft hij een nieuwe die goed ligt en het kon ook aan mijn manier van rijden liggen. Maar deze is inmiddels ook veranderd en ik zit hem nooit in zijn mond, ik laat hem gewoon los maar zelfs dan doet hij het.(niet dat ik dat voor die tijd wel deed/mijn houding is goed) Bij zijn verzorgers doet hij het net zo snel en die vragen veel minder van hem als ik, dus daar ligt het ook niet aan. Ook wordt hij gemasseert zo nu en dan.
Nu wil ik dus een ander bitje gaan proberen....ik dacht zelf aan een dubbelgebroken trensje maar dan schijnt er weer meer druk op de tong te komen ipv de lagen dus ik weet niet of hij er dan beter van wordt. Misschien een rubberen bitje of ongebroken?
Wat zouden jullie mij adviseren? Hij zou wel meer mogen kauwen, als hij ontspant kauwt hij nooit echt....dus een goed bit kan dat wel degelijk bevorderen, maarja welke?
Want ik denk zeker dat dat kauwen gaat helpen...

Armani88

Re: Wie kan mij advies geven wat voor bit ik het beste kan nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:43

Misschien een aurigan bit ? die van vriendin van me kauwt er goed op .
Laatst bijgewerkt door Armani88 op 26-11-07 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 16:45

Heb ik wel al aan zitten denken, maar zijn die ook in 11cm te krijgen? die maten van die bitten zijn snel te groot.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:49

Annumarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:50

Ik denk niet dat het van te voren te voorspellen is waarop hij het beste reageert. Een Robart bit is een behoorlijk apparaat waarmee je veel kracht op z'n mond kunt zetten (als je ten minste die stangbitten bedoelt met extra stuk op de tong voor extra kracht). Het ligt dus in de lijn van verwachting dat ie zo door een gewone watertrens heen loopt. Maar dat weet je natuurlijk nooit zeker, misschien is zoiets juist prettiger voor hem.

Ik zou gewoon eens proberen wat verschillende bitten te verzamelen en dan maar uit te proberen waarop hij het beste reageert....

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 16:54

Annumarie schreef:
Ik denk niet dat het van te voren te voorspellen is waarop hij het beste reageert. Een Robart bit is een behoorlijk apparaat waarmee je veel kracht op z'n mond kunt zetten (als je ten minste die stangbitten bedoelt met extra stuk op de tong voor extra kracht). Het ligt dus in de lijn van verwachting dat ie zo door een gewone watertrens heen loopt. Maar dat weet je natuurlijk nooit zeker, misschien is zoiets juist prettiger voor hem.

Ik zou gewoon eens proberen wat verschillende bitten te verzamelen en dan maar uit te proberen waarop hij het beste reageert....

Nee dat bedoel ik gelukkig niet, is gewoon een bitje dat aan beide kanten helemaal kan doordraaien.