[WN] Knie open met lederen broek-jeansbroek?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chiba

Knie open met lederen broek-jeansbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 19:15

Ik ben nu enkele maanden bezig met western. Heb altijd met een oudere jeans gereden en dat was goed. Vorige week met een lederen rijbroek gereden. Had na de les, die een half uur duurde, een blauwe plek aan de binnenkant van mijn knie. Ok, gene probleem. Gisteren met diezelfde broek een uur les gereden op een andere paard waarop je in het begin moet lichtrijden. Na een rondje draven lag mijn knie dus al open. Is een zeer pijnlijk les geworden. Zou het vooral aan de broek liggen, of aan het lichtrijden?
Ik denk dat ik volgende week toch mijn velours rijbroekje weer eens ga aandoen, om zeker een pijnloze les te hebben. Ik weet niet of het ook gaat zijn als ik met mijn gewone jeans ga rijden. En heb geen zin om weer een les te verknoeien door een 'foute' broek.

Anoniem

Re: Knie open met lederen broek-jeansbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:18

Kan aan de broek liggen, maar ook aan het zadel. Ik kan eigenlijk met alle broeken wel rijden, maar als ik met m'n reiningzadel het bos in ging (dan draaf ik langer en meer op tempo) dan reed ik me gegarandeerd open op de binnenkant, en dan alleen van m'n rechterknie...

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 20:01

Het is inderdaad ook een ander zadel dan de andere keren...
En ook vooral de binnenkant van mijn rechterknie Haha!
Nu weet ik helemaal niet meer waar het aan ligt.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:15

Broek of zadel idd, misschein ook wel combi. Maare rijden in een leren broek lijkt mij geen goed idee.. Zou voor jeans gaan!

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 21:25

dapperdier schreef:
Broek of zadel idd, misschein ook wel combi. Maare rijden in een leren broek lijkt mij geen goed idee.. Zou voor jeans gaan!

Ah, waarom is rijden met leren broek niet ideaal?

Alvast bedankt voor de reacties!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 00:37

Daar ben ik ook wel nieuwschierig naar, aangezien al mijn broeken (kunst) leren zitvlak hebben en ik daarmee dus niet open rijd. Wat ik met een spijkerbroek dus wel heb.

Ik denk dat het per persoon verschilt, ik kan dus echt niet met spijkerbroek rijden. Heb dus altijd een rijbroek aan (en ja ook op wedstrijden al is het nog niemand opgevallen Haha! Cool )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 09:31

Een leren broek heeft aan de buitenkant het gladde leer en aan de binnenkant het suede. Afhankelijk van de kwaliteit van het leer kan dit suede dus erg grof zijn of zelfs ongelijk. Dan kun je dus wachten op schuurwonden.
Bij het zachtere veloursuede zul je dit dus minder hebben.

Maar het is ook heel afhankelijk hoeveel de persoon klemt met de knieëen en of het paard een vlakke gang heeft.

meandher

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:43

Klinkt inderdaad puur als schuren van stroef materiaal (binnen of buitenkant)
Leer ademt niet, dus misschien dat het van het warm worden van je been komt.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:07

Als leer zo ideaal was zouden er wel meer mensen met leren broeken rijden Knipoog

Ik heb gemerkt dat je met broeken waar stretch in zit veel sneller jezelf open rijd. De gewone 13mwz strijkplankwranglers geven mij nooit problemen, ook niet met lichtrijden. Nu heb ik voor de wedstrijden 2 Bram's Paris broeken gekocht die meerekken en om de haverklap lig ik open. Vind ze echt niet lekker rijden. Maar goed.. het staat wel netjes Tong uitsteken dus ff op de tanden bijten.

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 18:24

crazycactus schreef:
Als leer zo ideaal was zouden er wel meer mensen met leren broeken rijden Knipoog

Ik heb gemerkt dat je met broeken waar stretch in zit veel sneller jezelf open rijd. De gewone 13mwz strijkplankwranglers geven mij nooit problemen, ook niet met lichtrijden. Nu heb ik voor de wedstrijden 2 Bram's Paris broeken gekocht die meerekken en om de haverklap lig ik open. Vind ze echt niet lekker rijden. Maar goed.. het staat wel netjes Tong uitsteken dus ff op de tanden bijten.

Amai, karakter, crazycactus Haha! Ik wil er na 1 uur afzien alles aan doen om dit niet meer aan de hand te hebben.
Het zal nu een afwisseling worden tussen mijn jeansbroek en mijn gewone rijbroek. Na jullie deskundige uitleg Haha!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:42

Yep binnenkant van een lerenbroek is wel wat anders dan een leren zitvlak op een rijbroek..

Ik heb geen last van stretch spijkerbroeken eigenlijk. Maar ik heb tot nog toe ook altijd harseat zadels gereden zonder tooling op de skirts en dat scheelt ook wel iets denk ik. Mijn broek glijdt in mij zadel en niet over mijn huid..

Ik weet wel hoe pijnlijk schuurplekken kunnen zijn dusse beterschap Chiba!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:47

Mijn zadels hebben ook harde zittingen, en gladde fenders. Mijn reiner heeft wel roughout, dat merk je heel goed, maar ik heb met die bram's broeken echt meer last, ook op mijn gladde cutter.

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 18:48

dapperdier schreef:
Yep binnenkant van een lerenbroek is wel wat anders dan een leren zitvlak op een rijbroek..

Ik heb geen last van stretch spijkerbroeken eigenlijk. Maar ik heb tot nog toe ook altijd harseat zadels gereden zonder tooling op de skirts en dat scheelt ook wel iets denk ik. Mijn broek glijdt in mij zadel en niet over mijn huid..

Ik weet wel hoe pijnlijk schuurplekken kunnen zijn dusse beterschap Chiba!

Ik denk dat het een jeansbroek is met leder op. Je ziet maar een beetje jeans, bovanaan en een paar cm opzij. Ik ben er nu zeker van dat die broek niet ideaal is om te rijden.
Pijnlijk, ja nogal, toen ik van het paard stapte, was het al aan het zweren... Maar dankzij fanastische antbiotica zalf is dat al voorbij. En vanaf zoveel mogelijk proberen te voorkomen Haha!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:53

crazycactus schreef:
Mijn zadels hebben ook harde zittingen, en gladde fenders. Mijn reiner heeft wel roughout, dat merk je heel goed, maar ik heb met die bram's broeken echt meer last, ook op mijn gladde cutter.

Misschien ligt het dan aan mijn 'persoonlijke ingebouwde kussentjes' Knipoog Bloos

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 02:07

crazycactus schreef:

Ik heb de zelfde broeken als CC van Bram's paris en ik heb daar echt geen moeite mee met het rijden, en ik rijd mijn knieën ook niet open

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:38

Ik heb me in het begin ook doorgereden op mijn westernzadel met gewoon een wranglers jeans. Intussen is dat gelukkig voorbij (beter zit denk ik...). Nu rij ik het liefste met stretch-wrangers. Totaal geen probleem met doorrijden.