Goedkope(re) S&T hoofdstellen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Goedkope(re) S&T hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 22:12

Ik heb al gezocht op bokt naar een topic, maar kon er geen vinden. Vandaar dit topic.

Ik ben op zoek naar een wat goedkoper S&T hoofdstel. 'Waarom?' zul je denken. Nou het paard waar ik Z1 mee ga starten wordt verkocht als k een paar winstpunten heb en de kans dat ik snel weer Z dressuur wordt is klein. Dus ik wil er geen honderden euro's aan uitgeven. Maar daarnaast moet het toch wel een beetje kwaliteit hebben.

Ik heb al een beetje op het internet rond gekeken. Echt voorkeur heb ik niet, als het maar niet een overduidelijk goedkoop geval is. Het liefst in de prijsklasse rond de 150 euro.

Wie oh wie kan mij helpen?

LucianoS

Re: Goedkope(re) S&T hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:50

bij divoza hebben ze wel leuke s&t hoofdstellen vind ik.

www.divoza.nl

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 22:52

Daar had ik idd al gekeken. Maar ik bestel liever niet zo vanaf zo'n plaatje. Divoza is namelijk niet direct naast de deur. Daarom was ik benieuwd naar specifieke ervaringen met een merk en/of type.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:02

Dan zou ik voor Imperial Riding gaan. Klantje van me heeft er ook een van dat merk. Redelijk goede kwaliteit, niet te duur, bredere (aansnoer) neusriem, en verkrijgbaar in verschillende maten en kleuren.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 23:03

Ik kwam die idd ook tegen op internet en zag er leuk uit.... Houd ik in mijn gedachten, dank je!!!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:10

150 euro vind ik best veel. Ik heb zelf een hele mooie van chetak, deze was 70 euro.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:12

Als het alleen maar om een paar wedstrijden gaat in de Z1 kan je natuurlijk ook gewoon NOG meer geld besparen door gewoon met je trenshoofdstel te starten.

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:19

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 14:29

Die van HKM is idd ook mooi Haha!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:30

HB Turijn is er ook in S&T uitvoering. (99,95 dacht ik) Maar waarom met S&T starten? Je kan ook gewoon lekker trensje starten Lachen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 14:37

Omdat ie in de oefeningen te sterk wordt af en toe op een gewone trens.
Plus dat ik daarnaast ook graag met S&T wil starten. Een dressuur zadel heb ik niet, een hoedje ook niet. Een S&T geeft nog een beetje het Z-gevoel Knipoog

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 21:29

Nog meer mensen?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:47

rowo schreef:
Plus dat ik daarnaast ook graag met S&T wil starten. Een dressuur zadel heb ik niet, een hoedje ook niet. Een S&T geeft nog een beetje het Z-gevoel Knipoog

offtopic, maar volgens mij is dit niet de bedoeling van de stang...

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:50

Nou dat doe je toch niet... een S&T puur voor het Z-gevoel.
Ik vind dat echt dierenmishandeling, ik ga voor bitloos Haha!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:33

rowo schreef:

En dus? Dan zou ik hem juist op trens beter aan de hulpen krijgen ipv er maar gewoon een stang in te hangen
Ik denk dat je dan beter een hoedje kan kopen, voor 150 euro heb je meer dan makkelijk een prachtig hoedje. Een z-gevoel moet je niet bedwingen door iets wat ook kan schaden. Een hoedje merkt je paard niets van en van die stang wel Lachen

@malloesje: Is dat niet een béétje doelloze opmerking? Bitloos is in de dressuur tenslotte niet toegestaan Lachen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 17:08

T is toch aan mij of ik graag mt S&T wil rijden ja of nee. Daar gaat dit topic niet over. Dus graag weer ontopic.

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:11

Je kunt ook alleen een extra bakstuk (los verkrijgbaar) en een Engelse neusriem kopen, zo ben je voor een paar tientjes klaar!(al zijn de stang en trens zelf ook wel errug kostbaar) Of kijk eens op marktplaats!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 17:12

Ik rijd gewoon met mijn gewone dikke bustrens.. En de stang hangt er dus eigenlijk aan voor de sier en pak ik er pas bij als ik um nodig heb. Hoef dus alleen de stang dan aan te schaffen.

Van die losse bakstukken had ik zelf ook al aan gedacht, maar ff kijken of ik die kan vinden. Bedankt voor de tip!

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:21

Sorry dat ik het vraag hoor maar heb jij wel enig idee waar je mee bezig bent? Bloos

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:46

Ik zou niet een dikke bustrens en een stang in z'n mond hangen! Dat gaat niet passen! Ik zou eerst maar even goed advies gaan vragen bij een ervarings deskundige ipv zelf wa aan te rommelen met verschillende bit combinaties!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:01

Een dikke bustrens EN een stang lijkt me inderdaad geen goed plan zoals 1978 ook al zegt!
Goed advies en je paard leren onder controle te houden op je bustrens lijkt me stukken beter dan je paard 'leren luisteren' met een stang!
Stang en trens is voor VERFIJNING, niet om een paard op zijn plek te zetten wanneer deze te sterk wordt. Dat moet je rijtechnisch oplossen en niet door er een 2e bit in te hangen.
(zoals je waarschijnlijk al hebt begrepen ben ik tegen het rijden met S&T voor het 'Z gevoel', dat moet je kunnen creeeren zonder al die uiterlijke vertoningen!)
Laatst bijgewerkt door Judje op 26-11-07 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 18:07

Judje schreef:
Stang en trens is voor VERFIJNING, niet om een paard op zijn plek te zetten wanneer deze te sterk wordt. Dat moet je rijtechnisch oplossen en niet door er een 2e bit in te hangen.

Dat bedoel ík ook. En verder is het mijn zaak of ik al dan niet een stang wil gebruik de ja of de nee. Ik heb het advies wel degelijk van een deskundige en gebruik alles onder goede instructie. Dus blijf on topic aub! Ik vraag niet om kritiek over het met S&T rijden maar om suggesties voor goedkopen S&T hoofdstellen.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:08

Ik snap wat je bedoeld, maar snap je ook dat wij schrikken als je zegt dat je een stang wilt gaan combineren met een dikke bustrens? Normaliter worden er onderlegtrensen voor gebruikt en die zijn dun, zodat het paard niet al te veel ijzerwerk in zijn mond heeft. (hebben ze met S&T toch al wel, maar door een dunne trens te gebruiken kan je het nog een beetje in beperking houden)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 18:12

Judje schreef:
Ik snap wat je bedoeld, maar snap je ook dat wij schrikken als je zegt dat je een stang wilt gaan combineren met een dikke bustrens? Normaliter worden er onderlegtrensen voor gebruikt en die zijn dun, zodat het paard niet al te veel ijzerwerk in zijn mond heeft. (hebben ze met S&T toch al wel, maar door een dunne trens te gebruiken kan je het nog een beetje in beperking houden)

Ik heb meerdere bitten; bustrensen en watertrensen. Ik kan dus gwoon de wat dunnere en ben het met je eens dat je niet teveel ijzerwerk in de mond moet hebben. Mocht het niet wat zijn dan komt er dus als nog een onderlegtrens.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:14

Oh, kijk, dat scheelt en dan is het ook een ander verhaal. Ben ook blij te horen dat je S&T wilt gaan leren gebruiken met een instructrice erbij.