Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rowo schreef:Omdat ie in de oefeningen te sterk wordt af en toe op een gewone trens.
Plus dat ik daarnaast ook graag met S&T wil starten. Een dressuur zadel heb ik niet, een hoedje ook niet. Een S&T geeft nog een beetje het Z-gevoel
rowo schreef:Omdat ie in de oefeningen te sterk wordt af en toe op een gewone trens.
Plus dat ik daarnaast ook graag met S&T wil starten. Een dressuur zadel heb ik niet, een hoedje ook niet. Een S&T geeft nog een beetje het Z-gevoel
Judje schreef:Stang en trens is voor VERFIJNING, niet om een paard op zijn plek te zetten wanneer deze te sterk wordt. Dat moet je rijtechnisch oplossen en niet door er een 2e bit in te hangen.
Judje schreef:Ik snap wat je bedoeld, maar snap je ook dat wij schrikken als je zegt dat je een stang wilt gaan combineren met een dikke bustrens? Normaliter worden er onderlegtrensen voor gebruikt en die zijn dun, zodat het paard niet al te veel ijzerwerk in zijn mond heeft. (hebben ze met S&T toch al wel, maar door een dunne trens te gebruiken kan je het nog een beetje in beperking houden)