[WN] bit om te beleren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moniekk

bit om te beleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 09:46

ik vroeg me af wat voor een bit jullie gebruiken als je gaat beleren. en vooral Waarom jullie juist dat bit gebruiken! ik denk ik post het even hier want ik vind dat westernruiters altijd wel echt doordacht zijn en meestal wel goed aan de vriendelijkheid voor het paardje denken!
dus wat gebruik je en waarom..

Tarqsgirl

Re: bit om te beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:21

Ik vind beleren zonder bit eerst beter. en daarna een westernbitje, dubbelgebroken is zachter voor de mond van je paard. ik heb zelf een hele dunne, dan mag je dus niet , nooit, hard in de mond van je paard trekken, maar het neemt ook minder plaats in beslag in de mond van je paard.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:55

Ik begin liever op een halstertje met 2 teugels er aan (vroeger gebruikte ik van die katoenen touwen maar die vind ik niet zo lekker in de hand liggen) en daarna stap ik over op een sidepull. Pas als ze het sturen een beetje doorhebben stap ik over op een snaffle. Het liefst een myler comfort snaffle of iets soortgelijks.

Babyreiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 01:33

Ik heb een eenvoudig trensje van Lamicell er in hangen, niet te dik, want anders is het meteen zo'n mond vol. Enkel gebroken, heel eenvoudig.