Hallo, ik ben opzoek naar nieuw hoofdstel, met voorkeur voor een brede neusriem.
nou is mijn vraag, welk hoofdstel kunnen jullie mij aan bevelen? het moet van goede kwaliteit leer zijn, wat lang mee gaat en mooi blijft. Kleur gewoon zwart, voor een normale prijs.
Er zijn zoveel verschillende soorten en prijzen te vinden. Ik vind de hoofdstellen van Imeprial riding altijd wel fijn. Op dit moment heb ik een HH en een HB Turijn (net als heel veel andere bokkers). Het leer is van beide hoofdstellen goed. Tis ook maar hoe netjes je ermee omgaat.
ik heb een Döbert classic hoofdstel brede neusriem van 5 cm breed..heel fijn leer goed kwaliteit...wel prijzig ..hangt van je budget af wat je er voor uit wilt geven aan een hoofdstel.
Ik heb 2 goedkopen hoofdstellen hier bij de ruitersportzaak gekocht voor €30,- per stuk kan je eerlijk zeggen heb nog nooit z'n fijn zacht leren hoofdstellen gehad, maar ik wil nu toch weer iets anders (ieder paard een ander soort hoofdstel vind het anders zo saai) dus ik zoek even mee.
Ik heb een HB hoofdstel met mexicaanse neusriem, een DHH (?) hoofdstel met smalle neusriem (2 cm ofzo) en een rondgenaaide kieffer (neusriem, 3 cm ofzo) Maar het is idd net wat je er aan uit wilt geven.
Ik heb een Kieffer hoofdstel Heerlijk zacht en ik gebruik het nu al een anderhalfjaar intensief en ben er niet altijd even zuinig op (mn pony ook niet trouwens ) Maar het leer blijft lekker zacht! Enige is dat de gespjes verkleuren, ik had namelijk goudgekleurde gespjes en nu zijn ze onderhand zilver.
Ik heb nu een HB Bonfire Classic en de HB Turijn is in aantocht. Ben tevreden over de kwaliteit van het leer,het is lekker soepel,mits je het goed onderhoud
Ik heb ook altijd Kieffer hoofdstellen gehad. Mooie kwaliteit en gaat lang mee maar een goedkoop hoofdstel kan even zo goed erg lang mee gaan. Licht er natuurlijk altijd aan hoe je het hoofdstel onderhoud.
Ik heb Hulsebos hoofdstellen omdat mijn eigen paard nogal een lastig hoofd heeft, die worden voor hem op maat gemaakt, heb ze nu bijna 10 jaar en zien er nog top uit en het leer is nog heerlijk soepel