Wat krijg je er allemaal bij ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Katja

Wat krijg je er allemaal bij ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 16:06

Hooi allemaal ik had een klein vraagje.
Binnenkort komt de zadelmaker omdat ik een zadel ga kopen, dat is natuurlijk heel leuk maar ik vroeg me af wat neemt hij allemaal mee ?
Een zadel natuurlijk maar moet je dan zelf eerst beugels beugelriemen en een singel kopen ? of is dat handiger om dat erna te doen, als je al weet welk zadel je hebt?
alvast bedankt Haha!
Doeii

Sientje

Re: Wat krijg je er allemaal bij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:08

Ik zou beugels beugelriemen en een singel gewoon kopen bij een ruitersportzaak. Kun je precies uitzoeken wat bij jou en je paard past. Wel eerst het zadel kopen, dan weet je wat voor singel je erbij moet hebben.

_Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 16:11

maar je kan wel alvast beugelriemen en beugels halen ?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:17

Lijkt mij geen probleem. Al mijn beugelriemen hebben tot nu toe op alle zadels gepast. Ik zou zelf alles in één klap gaan halen uit gemakzucht maar, hihi, ik begrijp dat je niet kunt wachten..? Knipoog

_Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 16:21

nee ik kan wel wachten hoor dat is mijn probleem niet Tong uitsteken mja het is ook gemakszucht XD
vandaag ga ik naar de winkel om 'alles' te halen voor mn pony dekjes, dekentjes, poetsspulletjes en ik dacht anders moet ik nog trug voor die 'zadelspullen' zeg maar Tong uitsteken

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:22

eerst zadel kopen en gewoon vragen wat je erbij krijgt???
Heb ik toen ook gedaan en de beugels en riemen kreeg ik erbij tevens passanten voor aan de beugelriemen en onderhoudsmiddel..
Singel had ik zelf een goeie...
Gewoon brutaal zijn en vragen....nee heb je...ja kun je krijgen toch...

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:23

Tsja.. je kunt het gokken met die singel.. Bij een dressuurzadel hoort een dressuursingel etc. Maar zolang je niet weet hoe lang de singelstoten zijn, loop je alsnog het risico terug te moeten om je singel te ruilen...

Sabine81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:26

Ik heb laatst ook een nieuw zadel gekocht. De ruitersportzaak kwam aan huis en had tevens beugels, singels en riemen in verschillende soorten en maten bij zich. We kwamen op een mooi afgerond bedrag naar beneden uit. Lijkt me ook logisch gezien de uitgave die je doet. Tevens kreeg ik nog onderhoudsmiddel en een dekje erbij.

_Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 16:28

Ja dat is waar.. ik wacht maar even dan Tong uitsteken heb ik daarna nog een leuk uitstapje naar de paardenwinkel Tong uitsteken maar bedankt allemaal Haha!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:54

En stel je voor, straks neem je zo ineens een boomlooszadel doordat ze je dat aanraden of het gewoon veel prettiger rijd, of je neemt een kunstof zadel ipv leer, en dan zit je met die leren beugels bij een kunstof zadel of bij een boomlooszadel, zou toch zonde zijn. Ik zou eerst wachten totdat je een zadel hebt, vraag gewoon of ze ook meteen beugels+riemen mee willen nemen. Lachen