Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

kwaliteit en goed passend en lang gebruik, is belangrijker dan de prijs
maar die vind ik persoonlijk minder mooi ogen 
MusicJs schreef:Ik ben zowiezo geen fan van kunstof zadels, ze zijn te heet in de zomer, te koud in de winter en ze vormen zich nooit naar je paard en jou. Maar als je het toch doet zou ik voor Wintec gaan.
astridjhu schreef:MusicJs schreef:Ik ben zowiezo geen fan van kunstof zadels, ze zijn te heet in de zomer, te koud in de winter en ze vormen zich nooit naar je paard en jou. Maar als je het toch doet zou ik voor Wintec gaan.
is dat zo? oh.. dat vind ik dan toch een minpunt..
dan ga ik denk ik toch maar voor een leren zadel.. dan maar werk eraan hoor!
het moet mijn pony wel goed passen, en goed kunnen vormen!
) zeer goed zadel, het beste zadel voor mijn pony, helaas ben ik eruit gegroeit, maar ik heb nooit last gehad van een slecht passend zadel en koud zadel :s mijn zadelmaker vond dit tevens het beste zadel voor mijn pony (stond een stubben en een passier naast).
Heerlijk zadel, maar blijft een kunststof zadel en het nepleer begon hier en daar slijtage plekken te krijgen en bij de singelstoten scheurde de nepleren buitenkant, en dus ben ik naar een kwaliteits leren zadel overgestapt. 

BE_GENTLE schreef:Wintec zou ik ook niet aanschaffen erg hard gevuld en dat doet geen goed voor je paard zijn rug..
De inch maat doet er ook wel degelijk toe hoe het zadel ligt op een paard.. een 17 inch heeft b.v minder kussen dan een 18.5 inch.. je kan geen 18 inch op een schetlander leggen en geen 16 inch op een tinker.. dus het is niet alleen de boom waar gekeken naar moet worden maar het gehele zadel.. alle zadels moeten passend gemaakt worden op een paardenrug !