Kieffer Dagmar of Ergonomic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mro

Kieffer Dagmar of Ergonomic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 08:51

Mijn paard heeft nu een aftands hoofdstelletje en het wordt dus tijd voor een nieuw hoofdstel. Mijn oog is gevallen op de Kieffer Ergonomic of Dagmar. Heeft iemand hier ervaring mee?
Dank!

ineke_

Re: Kieffer Dagmar of Ergonomic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 10:20

Ik zou niet voor kieffer gaan, vind het leer er niet mooi uitzien. Heb begin dit jaar 1 gekocht, die ging snel stuk op stiksels waar helemaal geen kracht op stond, teruggebracht en nieuwe gekregen. Maar hier weer het zelfde probleem mee gehad. Ook teruggebracht en deze keer maar een stubben meegenomen en die vind ik veel fijner, en kost niet eens zo heel veel meer dan een Kieffer.

Ik heb ook een ouder kieffer hoofdstel en die is echt prima in orde, mooi en soepel, nog steeds in prima staat. Heel ander leer ook.
Op de nieuwen lijkt een raar laagje te zitten waardoor ik het hoofdstel er wat plastic uit vind zien.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 10:22

Ik advisieer geen kieffer nee.. heb hem nu een 10 maanden in gebruik ongeveer en het leer is van dichtbij echt lelijk.

Soepel wel Lachen

mro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 11:00

Dank je voor jullie advies. Vond die zacht onderlegde kop- en neusdelen wel fijn. Iemand nog suggesties voor andere, zacht onderlegde hoofdstellen?

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:30

De goedkopere lijn van passier heeft ook hoofdstellen met een zacht onderlegd kopstuk. Dat zijn de Scorpius en Aquarius.
www.passier.de