waar moet je aan denken qua spullen ->nieuwe stalling

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

waar moet je aan denken qua spullen ->nieuwe stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 20:46

Nou per 1 januari 2008 ga ik verhuizen van stal.
Nu staat me merrie lavita nog op een pensionstal met binnenbanen, buitenbak, solarium enz. Echt alles erop en eraan (super luxe voor mij, qua buitenkomen, eten, stro, enz. minder luxe voor lavita).

Waar ik nu heen ga hebben ze alleen een hele goeie buitenbak, hele jaar door land (zomers dag en nacht), wordt goed gevoerd (hooi en krachtvoer), goed opgestrooid, grote box (4,5 x 4,5), binnen en buiten zetten wordt gedaan, enz. (beter kan zowat niet dus haha Clown )

Dit is een privestal, hoofdstel en zadel kan ik goed kwijt. Alleen de rest van de spullen is een goeie.

Wat raden jullie mij aan?

Dus denk aan bijv.
- spullenkast (mag er dus zelf eentje plaatsen)
- (rij)dekens (heb nu een goeie combi deken van bucas voor binnen en buiten)
- warmte houden spullen voor mij/het paard
- bezig houdende dingen

Alles is welkom qua ideeën, ik wil gewoon niks over het hoofd zien.
(ik doe trouwens alles op de fiets)

_Marlis_

Re: waar moet je aan denken qua spullen ->nieuwe stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 20:52

Ik zou sowieso een kast plaatsen. Een zadel is zomaar verdwenen (ook met kast trouwens, maar alle beetjes helpen), ik zie hier de laatste paar dagen meerdere berichten van gestolen zadels. Zorg dus dat je je spullen goed achter slot op kan bergen.

Verder begrijp ik dat het vanaf nu buiten rijden word. Zorg dus dat je zelf waterdichte schoenen hebt, en een regenjas oid op stal neerhangen kan ook erg handig zijn.
Qua dekens voor je paard moet het verder niet uitmaken.

Ik weet niet of ze iets van een kantine oid hebben, anders is het fijn om elke keer een thermos met bijvoorbeeld thee (in de winter) en iets van sap ofzo (zomer) mee te nemen, eventueel ook iets te eten.

Tsja, verder maakt het qua spullen volgens mij niet zo heel veel uit.

Ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag, vond de vraag namelijk niet erg duidelijk Knipoog

Veel plezier op je nieuwe stal, en geweldig dat je voor comfort voor je paard kiest, ipv comfort voor jezelf!!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:32

Goede dekens is het aller belangrijkste!!
Ik zou sowieso je zadel mee naar huis nemen.

Mag ik vragen waar je gaat staan?? Ik ben ook bekend in Haarlem en omgeving.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:15

Een goede kast met een slot waar je je zadel, hoofdstel, poetskist met inhoud zowizo in kan doen.
Het zou handig zijn als je een beugel hebt aan je stal waar dekjes/peesjes en dekens kunnen hangen/drogen anders zou je dat ook neer kunnen leggen op je kast.
Verder zou je kunnen denken aan longeerspullen, hoefverzorging en EHBO spullen. Succes en veel plezier bij je nieuwe plekje.

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 01:33

Hihi...tegen dit probleem ga ik dus nu ook aanlopen... heb net vanmiddag mijn nieuwe aanwinst naar een andere stal gebracht als waar ik voorheen altijd stond...met ook alle luxe voor mij.. met 1kast en 1 kist voor al mijn spullen... maar weinig weidegang

Op mijn nieuwe stek is minder ruimte, er is een zadelkamer met ruimte voor je zadel en een kleine bak voor je spullen...de dekens hangen om de hoek aan dekenrekken... op zich niet verkeerd was het niet dat ik meerdere dekens heb, veel spullen en 2 zadels Bloos

Het grote voordeel is dus ook dat mijn paardje hier het hele jaar naar buiten kan, ruime stal en goede zorg....... en dat is voor mij het belangrijkste nu, zeker omdat hij nog jong is en ik niet wil hebben dat hij merendeel van de dag op stal staat zoals bij mijn vorige stek het geval zou zijn...

Denk toch dat er een selectie gemaakt moet worden van de spullen die je het meest gebruikt en deze proberen kwijt te kunnen op de nieuwe stek Succes Haha!

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:28

Voor je spullen zou ik een kast neer zetten, houd je mooi je eigen spullen bij elkaar en raakt het niet in de war met stalgenoten.

Ik heb ook alleen een buitenbak tot mijn beschikking, zorg voor goede warme kleding zodat je gewoon lekker kan rijden ookal is het niet stralent mooi weer. Ook heb ik in de winter een waterkoker en wat zakjes thee, cup a soup en chocomel op stal. Om weer lekker op te warmen na een buitenrit oid Lachen

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:46

Toen ik op een kleine pensionstalling stond met alleen een buitenbak was ik erg blij met mijn regenpak, die standaard in mijn kast zat, ook had ik altijd een extra trui in m'n kast liggen, mocht het erg koud zijn of toch nat geregend had ik iig iets droogs.

Voor mijn paard had ik een extra zweetdeken, een waterdichte uitrijdeken en veel reflectie materiaal, als de bak te slecht was om te rijden, of als we gewoon zin hadden om naar buiten te gaan, reflectie dingen om en de weg op.

En op stal hadden wij een waterkoker neergezet om thee te zetten (of chocomel) om onszelf warm te houden en van die, weet niet hoe ze heten, die dingetjes die je moet bewegen en dan warm worden.. Clown

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 15:31

Ik zou beginnen met een stevige kast met een goed slot om alles in kwijt te kunnen Lachen

Qua dekens denk ik niet dat je veel moet veranderen. Zorg dat je deken goed waterdicht is. Eventueel kun je nog, omdat je nu meer buiten gaat rijden als ik het goed begrijp, een (waterdichte) uitrijdeken kopen. Voor jezelf is waterafstotende kleding ook wel handig; waterdichte schoenen, een waterdichte jas en evt rainlegs of een thermobroek. Als er een stroomaansluiting is is het een idee om een waterkoker in je kast te zetten zodat je in de winter een kopje koffie/thee/chocomel kunt maken als je verkleumd bent. Als je wilt dat je paard wat te doen heeft in stal zou ik er zowiezo voor zorgen dat ze onbeperkt hooi krijgt. Daarnaast kun je denken aan een zoutblok (himalaya?)/likstenen/speelgoed.

Mocht je naast in de bak rijden ook veel de weg opgaan is zeker in de winter reflectiemateriaal een aanrader. Voor jezelf een hesje, voor je paard bandjes die om de benen kunnen en eventueel een dekje.