HippoLogic schreef:Als ik je een tip mag geven:
Zoek goede zadelsteunen. Een goede zadelsteun ondersteunt de kussens helemaal, of helemaal niet.
Eén enkele stang voldoet dus, maar een zadelsteun van 'draad' niet (een van de meest gebruikte). De kussens gaan naar het paard staan, maar ook naar de zadelsteun (waar hij 23 uur per dag op ligt) en dat kan de vulling van het zadel beinvloeden. Ik spreek uit ervaring, helaas.
Een zadelsteun die de kussens helemaal ondersteunt kan geen deuken in de kussens vormen dus die zijn ook aan te raden.
Verder zou ik de zadel op een praktische (de meest ideale) hoogte hangen, dus naast elkaar.
Dat is ook de reden waarom ik andere zadelsteunen wil, heb er nu een een opgevouwen oude deken opliggen om die deuken te voorkomen, maar meestal liggen de zadels op een kruier (met een stang) wat weer wat wiebelig is..
Maar ik wil dus alles bijelkaar passend hebben... zodat het een eenheid vormt, wat weer opgeruimder lijkt dan van alles en nog wat bijelkaar...
Dekjes op rekken zal wat worden... We hebben nu een gedeelte op bokjes liggen, maar schijnbaar is altijd de onderste nodig
(en we hebben nogal wat dekjes)
Daar ben ik dus ook al geruime tijd over aan het nadenken.
Had ze eerder aan kapstokken hangen (van die 'knijp' kledinghangers, alles netjes op de rij... maar dan hebben we inmiddels een behoorlijke stang nodig om ze allemaal op te hangen naast elkaar)
De dekens hangen op een denkenrek, muv de fleecedekens die liggen opgevouwen in zakken opgestapeld...
Wat is nu een praktische hoogte voor je zadels? Net boven kniehoogte (singelstoten vrij van de grond) borsthoogte of nog hoger?
Hoofdstellen eronder of juist lager hangende zadels met schappen erboven?
Hoe meer ik erover nadenk hoe meer voor en nadelen ik zie van bepaalde oplossingen:
bij zadels net boven kniehoogte: stoot je gemakkelijk met dingen tegen aan (denk aan poetskist of stoel)
op borsthoogte: net te laag om er nog iets onder te kunnen hangen, en te hoog om er iets boven te kunnen hangen. Mooie hoogte om het dan als kapstok te gebruiken, of als er vlakbij zit je hoofd aan te stoten.
(op enkele van die nadelen is het mogelijk om heet te voorkomen, door een strategische plaats van die zadels uit te kiezen)
Op oog hoogte: makkelijk om je hoofd te stoten, maar je kan er weer vanalles onderhangen (bij. hoofdstellen)
enz. enz.