Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

eefjuh112 schreef:Een goede zadelmaker vult het zadel nog even bij zodat het perfect past.Als ik jou was zou ik voor een wintec gaan. Een 2e hands staat namelijk al naar de rug van een ander paard. Wintec's zijn goed van kwaliteit en je kunt de boom verwisselen, ook handig.
Katja schreef:Liberto: Een tweedehands Prestige zal nog niet meevallen voor dat geld. Daarbij is het nadeel van die gelgevulde zadels dat ze niet meer bijgevuld kunnen worden.eefjuh112 schreef:Een goede zadelmaker vult het zadel nog even bij zodat het perfect past.Als ik jou was zou ik voor een wintec gaan. Een 2e hands staat namelijk al naar de rug van een ander paard. Wintec's zijn goed van kwaliteit en je kunt de boom verwisselen, ook handig.
Ik zou voor een tweedehands gaan. Je hebt dan meer kwaliteit en je levert ook minder in mocht het zadel je niet bevallen.
Katja schreef:Met een nieuw zadel loop je ook een risico dat het niet past en dat zal ook opgevuld moeten worden dus ik zie het verschil niet zo.