Springzadel kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lady_Daniels

Springzadel kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 22:59

Ik wil graag in de loop van volgende maand (als mijn spaarpot vol is) een springzadel gaan kopen.
Ik heb al een dressuur zadel (hulsebosch) maar omdat ik en mijn paard springen ook erg leuk vinden ben ik opzoek naar een springzadel.
Tevens wil ik deze ook gaan gebruiken voor spring en cross wedstrijden.
Omdat het een zadel voor (erbij) is en ik hoofdzakelijk dressuur rij wil ik er niet teveel geld voor uitgeven.
Heeft iemand enig idee wat een goed springzadel is?
En wat je het beste kunt doen; Goedkoop nieuw kopen of merk 2e hands?
Mijn budget is rond de 400 Euro.
Weet iemand ook hoe je hebt beste de maat van een springzadel kunt opmeten of inschatten?
Dit zodat ik een beetje en idee heb waar ik naar met kijken.
Ik laat zowiezo door een proffesioneel iemand kijken of die goed op mijn paard ligt.
Alvast Bedankt!

patsur

Re: Springzadel kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 23:03

Ik zou tweedehands merk doen. Het passen en meten zou ik overlaten aan een goede zadelmaker.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 23:06

ik weet niet waar je woont?
maar drunens ruiterhuis heeft vaak leuke, mooie en goede 2de hands zadels, ze komen nog aan huis passen ook!!

misschien zijn eric thomas zadels ook intressant voor je? die zijn nieuw niet duur Lachen

succes!

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 08:27

ik heb een nieuw wintec springzadel, bevalt echt heel goed. en binnen je buget. wel echt een spring close contact, dus geen vss

Afbeelding

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 11:05

Als je budget 400 euro is zou ik voor een 2e hands gaan. Het beste kun je een goede zadelpasser laten komen (aan huis).

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 11:58

Als ik jou was zou ik voor een wintec gaan. Een 2e hands staat namelijk al naar de rug van een ander paard. Wintec's zijn goed van kwaliteit en je kunt de boom verwisselen, ook handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:11

Ik zou voor een 2de hands Prestige gaan. Bij de goldenstar zijn de kussens met gel gevuld en daardoor past het zadel zich aan de rug van het paard. Nog een optie is een Knightrider of Wintec.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:15

Liberto: Een tweedehands Prestige zal nog niet meevallen voor dat geld. Daarbij is het nadeel van die gelgevulde zadels dat ze niet meer bijgevuld kunnen worden.

eefjuh112 schreef:
Als ik jou was zou ik voor een wintec gaan. Een 2e hands staat namelijk al naar de rug van een ander paard. Wintec's zijn goed van kwaliteit en je kunt de boom verwisselen, ook handig.
Een goede zadelmaker vult het zadel nog even bij zodat het perfect past.

Ik zou voor een tweedehands gaan. Je hebt dan meer kwaliteit en je levert ook minder in mocht het zadel je niet bevallen.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:17

Katja schreef:
Liberto: Een tweedehands Prestige zal nog niet meevallen voor dat geld. Daarbij is het nadeel van die gelgevulde zadels dat ze niet meer bijgevuld kunnen worden.

eefjuh112 schreef:
Een goede zadelmaker vult het zadel nog even bij zodat het perfect past.

Ik zou voor een tweedehands gaan. Je hebt dan meer kwaliteit en je levert ook minder in mocht het zadel je niet bevallen.

Dat is waar, er zijn alleen niet zoveel echt goede zadelmakers. Hierdoor is het risico groter dat je een zadel koopt dat niet past.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:18

Met een nieuw zadel loop je ook een risico dat het niet past en dat zal ook opgevuld moeten worden dus ik zie het verschil niet zo.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:23

Katja schreef:
Met een nieuw zadel loop je ook een risico dat het niet past en dat zal ook opgevuld moeten worden dus ik zie het verschil niet zo.

Dat klopt maar er zijn veel mensen die zien of een zadel goed ligt of niet, maar er zijn er maar weinig die ze goed kunnen aanpassen.
Dat bedoelde ik.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:26

Ik vind helaas dat er maar heel weinig mensen zijn die kunnen zien of een zadel goed ligt. Deze mensen zijn vaak ook in staat om het op de juiste manier aan te passen.