Singelverlenger werkt het of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Singelverlenger werkt het of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 13:52

Heeft iemand ervaring met de singelverlenger? Werkt dit of moet ik noodgedwongen toch een andere singel gaan kopen?

Iorrr

Re: Singelverlenger werkt het of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:55

Ik heb er één maar ik vind het niet echt een succes... Wel als noodoplossing, niet als oplossing. Als je paard door een reden erg is aangekomen ofzo, dan is het een oplossing, denk je dat je nog een jaar zo moet rijden ofzo dan vind ik het niet werken. Wat bij mij wel meespeelt is dat ik hem had voor een spingsingel, dus zo een met flap en die flap moet in het midden zitten... Vork

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:56

Nee hoor... een nieuwe singel is niet nodig, bij mijn drachtige paard werkte de singelverlenger prima.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:56

IK heb er toen 1 gekocht voor m'n springzadel-singel.
De leren singel paste wel, maar om 'm in het eerste gaatje te krijgen was een ramp omdat het paard z'n buik uit zette Koe Vond het niet zo fijn werken

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:58

Ik heb er ook eentje liggen, omdat singel net wel/net niet vast kon met opzadelen. Heb hem toen een tijdje gebruikt, zodat ik wat makkelijker de singel vast kreeg met buik uitzetten.
Maar nu een ander zadel en nieuwe singel, dus niet meer nodig.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 14:05

Het gekke is afgelopen zomer paste mijn merrie het nog wel. Nu dus niet meer terwijl ze naar mijn idee wel afgevallen is Bloos

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 14:07

superwoman schreef:
De leren singel paste wel, maar om 'm in het eerste gaatje te krijgen was een ramp omdat het paard z'n buik uit zette Koe Vond het niet zo fijn werken

Het gaat bij mij ook om een springzadel en een leren singel. Ik heb lopen trekken gister tot en met maar kon het niet voor elkaar krijgen Clown Zal de zadelmaker morgen bellen want dit is me te duur die singel was verre van goedkoop dus dan heb ik ook geen zin in die ellende. Overigens zal ze ook niet veel dunner worden en dat moet ook niet dus als tijdelijke oplossing lijkt het me ook niet handig

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:16

Heb ook zo'n ding.
Voor tijdelijk is het wel te doen..
(paard tijdelijk wat dikker of een paard wat binnen een paard maanden weer weg gaat, wara je geen passende singel voor hebt)

Maar dat het nou handig is..zo handig dat je geen nieuwe singel hoeft te kopen..
Denk dat je daar (op de langere termijn) niet aan ontkomt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:32

MISTRAL94 schreef:
superwoman schreef:

Het gaat bij mij ook om een springzadel en een leren singel. Ik heb lopen trekken gister tot en met maar kon het niet voor elkaar krijgen Clown Zal de zadelmaker morgen bellen want dit is me te duur die singel was verre van goedkoop dus dan heb ik ook geen zin in die ellende. Overigens zal ze ook niet veel dunner worden en dat moet ook niet dus als tijdelijke oplossing lijkt het me ook niet handig

Ik zou toch gaan voor een nieuwe singel, als je dit zadel veel gebruikt.
Ik heb niet zo lang gesprongen, was niet zo serieus Schijnheilig
Misschien kun je 'm ruilen? Bij 2ehandszadels in een ruitershop zit er ook vaak en singel bij Pling

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:38

Die gewone singels, dus niet de leren, zijn ook helemaal niet duur... Misschien is dat een oplossing? Volgens mij was mijn (leren) singelverlenger bijna net zo duur als een stoffen singel.... Haha!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:19

Zelf heb ik in het verleden gebruik gemaakt van een singelverlenger. Was nodig om de singel vast te krijgen. Eenmaal vast kon nog voor het rijden de singelverleger eraf en dus zonder singelverlenger gereden worden.
Nu bij mijn andere paard heb ik een singel met aan een kant elastiek hetgeen de singelverlenger overbodig gemaakt heeft.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 20:01

Ik heb contact gehad met de zadelmaker, hij adviseerde in eerste instantie toch een singelverlenger. Dit omdat het om een nieuw zadel gaat waarvan de vulling nog wat gaat zakken en vormen. Zowel het zadel als de singel is ook nog wat stug natuurlijk. Als de singel dan nog te kort zou zijn zou hij kijken wat we daarmee moeten doen. Overigens heeft mijn singel ook elastiek aan 1 kant!

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:05

Onmogelijke dingen... Heb er een tijdje mee gereden, allerlei maten singels geprobeerd en uiteindelijk terug bij de maat die ik eerst had, maar dan MET elastiek.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:05

Mistral, ik heb precies hetzelfde als jij. Nieuw zadel en ook (dure) leren singel (die ik al had) Ik moet bij haar ok echt deze singel gebruiken ivm dat elastiek. ik heb dus wel een singelverlenger gekocht en ben hem nu alleen nog maar nodig om de singel vast te krijgen. Eerst reed ik ermee, maar zadel is toch al wat ingezakt en ga ervan uit dat ik over een poosje de verlenger niet meer nodig heb.

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:07

Ik vind een singelverlenger prima werken. Ik gebruik hem nu voor mijn longeersingel. Je hebt er echt geen last van, ook met rijden niet!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 20:42

Zammie schreef:
Mistral, ik heb precies hetzelfde als jij. Nieuw zadel en ook (dure) leren singel (die ik al had) Ik moet bij haar ok echt deze singel gebruiken ivm dat elastiek. ik heb dus wel een singelverlenger gekocht en ben hem nu alleen nog maar nodig om de singel vast te krijgen. Eerst reed ik ermee, maar zadel is toch al wat ingezakt en ga ervan uit dat ik over een poosje de verlenger niet meer nodig heb.

Precies daar ga ik dus ook vanuit! Wil dit ook maar tijdelijk gebruiken. Singels zijn ontzettend duur dus ik zit er niet op te wachten om weer een nieuwe aan te moeten schaffen idd!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:23

Tijdelijk kan het, maar let er op dat de gespen van de singel nu niet in het zweetblad drukken, dat is zonde van je zadel

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:24

Ik heb er ook één in gebruik bij mijn springzadel omdat de langste singel net niet past, bij mij is het dus noodzaak!!! Maar ik vind het prima werken hoor.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:26

Langste singel? Je kunt ze zowieso van 1.50 krijgen, zijn die nog te kort? En een langere laten maken? Dat is ong. 125 euro voor een mooie leren, is dat geen optie?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:27

santie schreef:
Nee hoor... een nieuwe singel is niet nodig, bij mijn drachtige paard werkte de singelverlenger prima.

Bij onze drachtige merrie werkte het ook goed.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:28

Alfons is 1.84.......en springzadel heeft korte singelstoten. Mijn dressuurzadel heeft verlengde zweetbladen en singelstoten, maar goed die kocht ik nieuw. Springzadel is gewoon leuk tweedehandsje dus vandaar!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:04

Ja ik, erg handig, anders had ik een ander zadel moeten gebruiken, of een veelste grote singel en dan geluk hebben dat ik erop bleef zitten.

TheaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:47

ik heb zon ding ook gehad vond het prima werken eerste rondjes met dan kon ik hem normaal aansingelen, een buikuitzetter.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:56

Voor bijv. een drachtige merrie kan het heel handig zijn, maar ik zou het niet gebruiken ''voor altijd''. Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 23:32

_karin_ schreef:
Voor bijv. een drachtige merrie kan het heel handig zijn, maar ik zou het niet gebruiken ''voor altijd''. Lachen

Dat was ook niet de bedoeling Knipoog

Overigens heb ik vanavond een leren singelverlenger gekocht dus ben benieuwd of het tijdelijk een oplossing is