weet iemand hoe een vier ringen watertrens werkt? En wat is het nut van dit bit? Dacht dat ik iemand met springen op tv daar net mee zag rijden maar was net te sloom om het goed te kunnen zien. Heeft iemand verder ook ervaringen met dit bit?
Als ie niet door de mond zit, zou die wel ver uitsteken aan de uiteinden lijkt mij Gek bit, nog nooit gezien. Ben toch wel benieuwd wat de rest hierover heeft te zeggen
als ik me niet vergis zitten de bakstukken vast aan die losse ringen je teugels hangen aan de gewone ringen. Het bit hangt losser in de mond, maar werkt volgens mij ook scherper in(soort knevelwerking bij veel druk doordat het over die losse ringen glijd?) correct me if i'm wrong
Doordat het bit scharniert, dus zeg maar naar elkaar toe getrokken wordt, worden de middelste ringen tegen de mondhoeken aan gedrukt. De mond wordt dus geplet.
En je hebt dit bit ook met ipv die 2 extra ringen ook nog is 2 kettinkjes met aan het uiteinde 2 staafjes dwars op het kettinkje, die begrijp ik al helemaal niet!
Leuke vraag dit, zo'n bit en zo'n bit met 2 korte kettinkjes ligt hier op stal, geen idee waar het voor is.
Een 4-ringstrens werkt scherper in dan een normale trens, omdat het bit los hangt in de mond. De losse ringen gaan aan het bakstuk en de leidsels/teugels aan de vaste ringen. Het wordt voornamelijk bij mennen gebruikt.
Zo heel scherp werkt de vierringstrens ook weer niet in... zit in dezelfde categorie als de dr. bristol dubbelgebroken. Bij de vierringstrens wordt , als de teugels srakker aangenomen wordt, vaak de mondhoek/huidplooien ingeklemt tussen de losse ringen en het mondstuk. Het bit is verschillende manieren te gebruiken, van zacht naar scherp: 1: zowel bakstuk als teugel aan de losse ring 2: bakstuk aan de losse ring, teugels aan beide ringen 3: bakstuk aan losse ring, teugel aan vaste ring .
vwb die ketting: dan zijn de losseringen een soort van P waarbij aan het 'stokje' van die P de ketting bevestigd wordt?