Hallo allemaal,
Ik heb mijn zadel laten aanmeten door een goede zadelmaker hier uit de buurt. Is een Wintec Pro dressuur. Ieder jaar laat ik iemand komen (in feb weer dan is zadel 3 jaar) om hem te laten opvullen. Zadelmaker bekijkt het paard, het zadel en terwijl ik rijd. Iedere keer komt er uit dat het zadel scheef is. Word dan aan 1 kant bijgevuld maar heb eigenlijk het idee dat hij best snel weer scheef ligt. Als ik rijd zie ik niet de schoft recht onder de kamer zeg maar maar. Ook heb ik altijd het idee dat ik mijn rechterbeen flink moet uitdrukken. Paard gooit je als het ware die kant op. Toen ik nog leren beugelriemen had toen was mijn rechteriem wel 4 gaten uitgerekt. Toen kunstof niet uitrekbare gekocht maar ja voor mijn gevoel zit het toch niet helemaal lekker. Paard loopt scheef, ik heb scoliose en heb ze nu een maand in training gezet. Diegene rijd met eigen zadel en straks als ze weer helemaal goed en recht is vraag ik mij af moet ik dan niet een ander zadel. Als een zadel eenmaal scheef gereden is kun je deze dan nog wel helemaal recht krijgen? Of zal een zadel uberhaupt nooit helemaal recht blijven omdat een paard meestal ook niet zo bespierd is en helemaal recht is en blijft?