wie heeft er advies

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Canada

wie heeft er advies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 22:03

Hoi,

Ik ben op zoek op internet naar een goed tweedehands zadel voor mijn arabier, maar hoe kan ik precies de boommaat weten zonder verplichting tot aankoop bij een zadelmaker/passer.
Mijn bedoeling is er 1 te kopen via internet omdat hij nog vrij jong is en nog veel veranderd, heb dus al een passier gg (medium boom)geprobeerd en ben langs een zadelmaker geweest maar het lag niet goed dus moet naar een ander zadel kijken,
Wie weet waar ik de boomaat van mijn pony kan laten meten? en heeft iemand goede adviezen welk zadel goed ligt op een arabier met smalle borst en een brede ribbenkast.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

mariettek

Re: wie heeft er advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:08

Je kunt gewoon de passervice van een zadelmaker gebruiken. Zit voor zover ik weet nooit een aankoopverplichting aan vast (kan wel een paar tientjes kopen).
Leg er nooit zomaar een zadel op, een zadel moet honderd procent goed liggen. Je zou wel voor boomloos (barefoot) kunnen gaan, dat past op bijna ieder paard.

Succes!

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:35

Als je paard nog zoveel verandert, zou je ook voorlopig een Wintec zadel aan kunnen schaffen. Bij deze zadels kan je de boom zelf vervangen indien nodig, dat scheelt je denk ik een hoop gedoe met niet passende zadels...

Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 22:51

hoi
alvast bedankt voor de adviezen,
ik heb momenteel een wintec 2000 vzh ,maar wil ook een dressuur zadel erbij.

lisjolienbob

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 13:51

Mijn friesje is ook nogal smaller geworden nadat ze meer ging lopen. Nu heb ik er een bontje onder om het wat op te vullen. Aangezien ze volgens de zadelmaker weer uit gaat zetten.

Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 19:05

ok ,bedankt voor de tip, maar daarom wil ik nu dus ook niet meteen een nieuw zadel kopen,als hij rond de 5 jaar is ,dan wil ik gewoon nieuw zadel kopen,
maar mensen verder nog een idee?

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:20

Kijk eens naar de boommaat van je wintec zadel deze kun je vast vergelijken met andere merken.

Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 19:54

mariettek schreef:
Je kunt gewoon de passervice van een zadelmaker gebruiken. Zit voor zover ik weet nooit een aankoopverplichting aan vast (kan wel een paar tientjes kopen).
Leg er nooit zomaar een zadel op, een zadel moet honderd procent goed liggen. Je zou wel voor boomloos (barefoot) kunnen gaan, dat past op bijna ieder paard.

Succes!

hoi

ja dat is eigenlijk precies wat ik dus bedoel passervice, kan dat zonder aankoopplicht? wie kan mij dat vertellen en eventueel 1 in de buurt van zoeterwoude.
alvast heel erg bedankt.

Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 15:42

nog iemand advies?

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:23

Een wintec zadel is verstelbaar dus dat zou een oplossing kunnen zijn.
Een wow zadel met flair is ook helemaal aan te passen(Van boommaat 27? tm 34),naar ruiter en paard maar dat is een kostbaar zadel!

Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 15:44

hoi

Is er niemand die weet of er een passervice bestaat zonder aankoop verplichting?
Huilen

Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:41

Canada schreef:
hoi

Is er niemand die weet of er een passervice bestaat zonder aankoop verplichting?
(

Dit weet ik niet, maar ik weet wel dat er van die meetdingen bestaan waarmee je de boommaat van je paard kan meten. Kosten minder dan een tientje geloof ik en dan heb je toch een richtlijn.
(niet dat de goede boommaat garandeerd dat ook de rest van het zadel past)

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:05

Je bent bij geen enkele zadelboer verplicht tot aankoop. Het kan wel zo zijn dat wanneer je geen zadel koopt ze bijv 50 euro servicekosten rekenen. Ik zou als ik jouw was gewoon eens bij een ruiterwinkel gaan vragen.... Vragen zijn altijd gratis!

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 22:35

Aankoopverplichting zou betekenen dat je aan een zadel vast zit, ook al zit het niet goed. Zou om deze reden ook nooit mogelijk kunnen zijn. Gewoon vragen, vaak weten mensen op stal ook wel meerdere zadelmakers, en daarna wat rond gaan bellen. Succes!