Dilemma hoofdstel !!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BE_GENTLE

Dilemma hoofdstel !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 16:38

Hallo mensen..

Mijn pony heeft een erg klein koppie ik heb nu een hoofdstel maat pony deze is eingelijk te klein want de bakstukken zitten vlakbij zijn oog en zitten op het bot.. MAAAAAAR het bit moet hoger in de mond maar met een pony maat zit hij al op het laatste gaatje en kan ook geen gaatje meer bij erg lastig dus.. iemand een idee ?

fraznic

Re: Dilemma hoofdstel !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:40

groter hoofdstel kopen??

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:41

sorry had verkeerd gelezen.
groter hoofdstel, met kleinere bakstukken ??

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:47

Als het goed is kan je losse bakstukken of losse kopstukken kopen. Hier op bokt tweedehands, maar ook wel in de winkel. Jouw pony heeft geen standaard hoofd Knipoog

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:53

Als je zegt dat de bakstukken bijna tegen het oog aan zitten dan lijkt het er op de de frontriem te kort is. Als je daar en langere voor in de plaats zet dan schuiven de bakstukken naar achteren zonder dat er in de lengte wat mee gebeurt.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 16:54

mrie schreef:
Als je zegt dat de bakstukken bijna tegen het oog aan zitten dan lijkt het er op de de frontriem te kort is. Als je daar en langere voor in de plaats zet dan schuiven de bakstukken naar achteren zonder dat er in de lengte wat mee gebeurt.

Frontriem is alles behalve te klein kan ik 2 vingers tussen stoppen en is een maat cob op een maat pony..

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:06

Ik heb hetzelfde probleem met mijn paard, die heeft maat pony/cob met een full neusriem en een XFull frontriem en als ik een pessoabit gebruik zelfs Shetlandbakstukken Bloos

En nee, zulke hoofdstellen bestaan niet Clown

Oplossingen:
1. je schoenmaker/zadelmaker doorgeven hoeveel groter/kleiner iets moet en het op maat laten maken

2. losse onderdelen kopen en zo aan een passend hoofdstel komen

3. zelf handig worden met gaatjes knippen en dingen verstellen

succes!!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 16:37

Wat Alina zegt ben ik het mee eens, breng het even langs de zadelmaker! Neem desnoods een foto mee van hoe het zit. Dan kan hij het perfect maken voor je! Ja

zou ik trouwens alleen doen als je een mooi en goed hoofdstel heb, en niet een oude. Want het kost soms best duur om het te laten corrigeren.