Kwaliteit van anky dekjes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Kwaliteit van anky dekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 18:14

Tot nu toe heb ik pech met mijn dekjes tov kwaliteit. HH vond ik altijd super maar die nieuwe collectie vind ik echt niks. BR heb ik ook geprobeert maar de grootste mat was te klein voor mijn zadel.
En PK glijd mijn zadel mee.

Toen is mij Anky aangeraden maar aangezien dit dressuurdekjes zijn kan je die ook gebruiken voor een vzh met grote wrongen (+ 18 inch)? En heeft iemand hier een foto van?

Vind de dekjes nogal duur en mochten ze niet passen vind ik het zonde.

Air

Re: Kwaliteit van anky dekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:15

Heb je al van de pagony pad gehoort? Tong uitsteken
Van divoza zelf Knipoog

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:16

je kunt ze prima onder een VZH zadel gebruiken Ja
onder dressuurzadel staat natuurlijk mooier maar het wil best, heb ergens wel een foto, zal wel even zoeken Lachen

let niet op de foto verder die ziet er niet uit, maar hier kun je het wel het beste zien Knipoog
http://img111.imageshack.us/img111/5822/p1420289sg7.jpg
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 14-11-07 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:19

ik hoor eigelijk meer goede verhalen over de look-a-like pads dan over de anky pads Lachen Deze hebben een betere pasvorm waardoor ze niet schuiven, en zijn nog goedkoper ook Ja

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 18:19

x_Marr schreef:
Heb je al van de pagony pad gehoort? Tong uitsteken
Van divoza zelf Knipoog

Ik zal even kijken bedankt marriet Lachen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 18:20

Sisco4life schreef:
ik hoor eigelijk meer goede verhalen over de look-a-like pads dan over de anky pads Lachen Deze hebben een betere pasvorm waardoor ze niet schuiven, en zijn nog goedkoper ook Ja

oa ook bij divoza te koop?
Ik kijk meteen even Lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:21

Nee die van divoza is van divoza zelf, volgens mij kun je die leatherfeelpads (de look al like's) alleen op internet krijgen Lachen

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:21

ik heb de anky, pk en de look al like's maar ze zijn allemaal hetzelfde en blijven allemaal prima liggen, als je zadel goed past en je singelt goed aan... dan blijven ze allemaal goed liggen Ja

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:23

ik vind de ankypads erg fijn! ik heb er 1tje al bijna 4 jaar en deze ziet er nog perfect uit en is veel vuldig gebruikt en gewassen!
ik heb nooit last van schuivende pads ze blijven altijd prima liggen!
ook vind ik het ideaal dat er geen lusjes aan zitten Haha! geen gedoe met die dingen.

ik kan het je dus alleen maar aaraden!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 18:26

magic_lover schreef:
ik heb de anky, pk en de look al like's maar ze zijn allemaal hetzelfde en blijven allemaal prima liggen, als je zadel goed past en je singelt goed aan... dan blijven ze allemaal goed liggen Ja

Bij HH, BR etc schoof mijn zadel niet maar wel bij PK. Zadel past goed ( is toen naar gekeken) en ook voldoende aangesingeld. Vermoed dat deze dekjes te glad zijn.

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:26

Bij Happy Horse (tussen Hellendoorn en Ommen) kun je de look-a-like pads wel gewoon in de winkel kopen. Is ook de enigste winkel waar ik ze wel is heb gezien. Nouvel hier op bokt verkoopt ze ook.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:29

ja die van PK rn HH etc zijn ook een hele andere stof dan de anky's die van anky zijn beetje suede achtig...
en als je het zo niet aandurft om te kopen kun je wellicht iemand bij je in de buurt vragen die een heeft om een keer te proberen Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:29

Bij mij liggen de Anky pads vreselijk; ze schuiven naar achter en drukken daardoor op de schoft. Nee doe mij maar een gewoon dekje van een tientje, ligt veel beter dan zo'n rotding.

kathyY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:32

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:33

Ik vind de Anky's ook super fijn in gebruik en passen onder elk Engels zadel. Lachen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 18:35

qua maat ben ik er huiverig mee. Tot nu toe passen alleen die Stripe serie van HH en HKM goed. Bij veel andere soorten was het te kort bij de ruglengte of bij de wrongen.

ik zal eens gaan informeren in de buurt of ik bij iemand eentje kan lenen.

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:43

Ik heb nu voor de merrie die ik rijd een dekje van HH elite gekocht. Heb hem in de kleur 'brique' (staat heel mooi op een bruin paard of vos vind ik), maar bruin lijkt mij ook mooi. Ze liggen erg goed en zijn van mooie kwaliteit, je hebt ze in vzh en dressur. Je kunt pb'en voor een foto.

Edit: Sorry ik lees net nogmaals je bericht en zie dat je de nieuwe collectie van HH niet mooi vindt, begrijp hieruit dat je de HH elite dekjes dus vast ook niet mooi vind! Dan kan ik je niet verder helpen, want heb verder nog geen dekjes gekocht (heb geen eigen paard).

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:39

Ik werk met anky dekjes, ik vind het slechte kwaliteit; ze glijden onder het zadel weg bij het springen, ze slijten vlug, en ik vind ze ook niet mooi.(ieder zijn mening)

Tevens raadt ik je Pessoa aan, goede dikte en met lusjes (ideaal bij springen) en ik vind het fijn en mooi stof.

LoveMooniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:42

PK is super blijft perfect liggen het zelfde geld voor de anky en de anky look a like! (bij mij teminste) ik vond die van HH met de bloemetjes die gingen wel. maar die van BR vond ik helemaal niets. maar dat is mijn mening

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:42

ik gebruik alleen nogmaar de lami cell dekjes.
omdat deze naar de rug gevormt zijn.

Al die andere dekjes(Anky br, eurostar) hebben een rechte bovenkant, en veel mensen weten niet dat dat onwijs slecht is voor je paard.

Ik weet het nu sinds 4 dagen, en heb 4 dagen een lami cell, en ik stap nooit meer over op een ander dekje.
*Zie onderschrift, staat ook uitleg in.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:47

Ik vind qua pasvorm PK beter liggen dan Anky,dit ivm met de vorm.
Anky denkt namelijk nog steeds dat alle paarden een kaarsrechte rug hebben Clown
De neppers liggen vaak ook wel iets beter maar zijn kwalitatief gezien een stuk minder.
En dan bedoel ik dat ze na een aantal malen wassen hun vorm verliezen en armoedig gaan tonen.
Ik heb af en toe echt gemene vlekken in mn Anky's en PK's maar krijg deze er altijd uit en ze blijven supermooi om te zien.
Het kost wel wat maar je hebt dan ook wel wat Haha! ( mij kost het heel veel en heb er ook heel veel Haha! Haha!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:48

Jolliegirl schreef:
ik gebruik alleen nogmaar de lami cell dekjes.
omdat deze naar de rug gevormt zijn.

Al die andere dekjes(Anky br, eurostar) hebben een rechte bovenkant, en veel mensen weten niet dat dat onwijs slecht is voor je paard.

Ik weet het nu sinds 4 dagen, en heb 4 dagen een lami cell, en ik stap nooit meer over op een ander dekje.
*Zie onderschrift, staat ook uitleg in.

Gewoon rechte dekjes zijn helemaal niet slecht voor je paard mits je ze goed optrekt in de kamer van je zadel.. anders geven ze druk op de schoft maar dat is net zo met de lamicell dekjes en andere dekjes..

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:48

Ik ben zelf overgestapt op de leatherfeel pads en die bevallen me super en dat voor een klein prijsje

Cishashka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:49

Vind het een prima pad voor erbij, maar ik heb toch wel het eurostar pad voor normaal onder mijn dressuur zadel, want daar zitten lussen aan en een band voor de singelriemen. En vind hem wat fijner.
Maar bij mij schuift een ankypad er niet onderweg ofzo, vind het een prima pad!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:50

Redrumfox schreef:
Bij mij liggen de Anky pads vreselijk; ze schuiven naar achter en drukken daardoor op de schoft. Nee doe mij maar een gewoon dekje van een tientje, ligt veel beter dan zo'n rotding.

Precies. Bij mij geen pads meer (tenzij van Harry's Horse Haha! )