Boom verbreden (Prestige Top Dressage).

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

Boom verbreden (Prestige Top Dressage).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 14:34

Kort maar krachtig, is het überhaupt mogelijk om een boom te verbreden/vervangen door bredere boom? Gaat om een Prestige Top Dressage van paar jaar oud, het nieuwste model met keilkussens. Is nu 32, zou 33/34 moeten worden (in overleg met zadelmaker aan de hand van rug van het paard). En enig idee wat de kosten zijn dan? Ervaringen zijn ook zeer welkom!

Het liefste hou ik dit zadel namelijk, ben nogal kieskeurig en 'lastig' als het om zadels gaat dus het gaat lastig worden om een ander zadel naar mijn zin te vinden!

Nerootje

Re: Boom verbreden (Prestige Top Dressage).

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 09:21

Ik heb ook een Prestige laten verbreden, was geen top dressage maar een golden star. Bij mij heeft de Ruitershop uit Harmelen het gedaan. Ik heb toen 150 euro betaald en kon 'm na een paar dagen weer ophalen.

Succes!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 09:48

Ok, das niet duur ook! Wat hebben ze precies gedaan dan? En is het 'gevaarlijk'? Zeg maar in de zin van de sterkte van de boom...

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 10:51

Ik heb m'n JC laten verbreden en de Ainsley die op het paard wat ik voor iemand anders reed lag ook. Beide bij Van Triest in Meppel laten doen, een echte vakman.
Ik weet niet meer precies wat het kostte, ik geloof zo rond de €200. Maar op dit soort dingen zou ik nooit bezuinigen, is zó belangrijk dat het goed gebeurt!
Volgens mijn zadelmaker is een verbrede boom niet minder sterk (als je er normaal mee omgaat natuurlijk).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 10:53

Heeft prestige geen kunststof boom en word die verbreed door het te verwarmen?

Ik geloof dat het drunes ruiterhuis dat ook doet

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 10:55

Rieja schreef:
Maar op dit soort dingen zou ik nooit bezuinigen, is zó belangrijk dat het goed gebeurt!

Bezuinigen op dit soort dingen doe ik absoluut niet hoor! Maar de prijzen die nu genoemd zijn (€150 en €200) vallen me echt alles mee Ja.

RK, ik ga dat eens navragen in Drunen, heb over het algemeen hele goede ervaringen met hun!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 10:57

Ik heb 2x een houten boom laten verbreden, beiden waren binnen een jaar gebroken.

max_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:25

Dan moet je je zadel terug naar de fabriek sturen of naar een winkel en dan verwarmen ze het helpt geloof ik toch goed hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 21:16

Sommige prestige-bomen hebben een ijzeren plaat in het kunststof, sommige hebben gietijzer in het kunststof, dat laatste kan niet verbreed worden.
De huidige prestige-bomen zijn van geheel kunststof, die kunnen verbreed worden.

Laat het doen door Prestige zelf, met goede mallen van je paard zijn rug. Laat het niet bij een ruitersportzaak o.i.d. Deze hebben gewoon de apparatuur niet! Ik heb onlangs heel veel verbreede zadels gezien, die zijn zo krom als een hoepel...

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 22:44

Bitch schreef:
Laat het doen door Prestige zelf, met goede mallen van je paard zijn rug. Laat het niet bij een ruitersportzaak o.i.d. Deze hebben gewoon de apparatuur niet! Ik heb onlangs heel veel verbreede zadels gezien, die zijn zo krom als een hoepel...

En hoe kom ik aan die mallen? Via een zadelmaker die samenwerkt met Prestige ofzo? Uiteraard moet er zowiezo een zadelmaker aan te pas komen om het zadel precies te leggen Ja

edit: en enig idee hoe lang het zadel dan weg is en wat de kosten zijn? En ervaringen?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 23:00

Die zijn, denk ik, niet zo snel te vinden, of ze werken voor een winkel.. een onafhankelijk iemand kan je paard meten, en het zadel voor je versturen naar Prestige. Of de ruitersportzaak waar je het zadel hebt gekocht + mallen van zm.

Hoe lang het weg is? ... 't blijft Prestige he.. zal zeker 2 maanden zijn.. Kosten, geen idee, denk in totaal zo'n 300, gok ik, hoor.

pilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 09:51

ik heb hetzelfde probleem......... maar ik heb begrepen dat je een zadel maar max. 1 cm mag verbreden/versmallen. Dat zou dan weer te maken hebben met de pasvorm etc en de kussens die dan niet mee veranderen. Of het waar is weet ik niet......alle zadelmakers zeggen wat anders vandaar.

Mijn Passier is door Passier zelf 3 cm verbreed en daar zeiden ze dat het kon ivm dat aanpasbare kopijzer, en dat heeft Prestige weer niet. De garantie bij Passier bleef ook doorlopen, dus als het echt zo slecht zou zijn zouden ze dat toch niet gedaan hebben lijkt me.

Misschien een mailje naar Prestige?? Ik wacht al 3 weken op antwoord op mijn vraag hoeveel het nou max gewijzigd kan worden zonder schade aan je zadel te veroorzaken........ Bloos Haha!